Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi matalasti koulutetuille on niin paha paikka...

Vierailija
14.02.2017 |

... jos heille mainitaan että joku muu on korkeammin koulutettu? Ja alkaa kamala vänkääminen että se korkeampi koulutus on ihan paska ja oma hyvä. Vaikka asia siia tulisi esiin ihan neutraalisti.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas olen huomannut ihan päinvastaista vaikka olen itsekin yliopiston käynyt. Monet akateemiset kuvittelevat olevansa jotenkin parempia ja onnistuneempia elämässään vain koulutksensa ansiosta. Kuvitellaan että akateeminen koulutus on hienompi saavutus kuin esim. yrityksen perustaminen ammattikoulupohjalta.  

Erityisesti suomessa tulee maistereitakin joka tuutista kovalla syötöllä eikä paperit takaa välttämättä minkäänlaista toimeentuloa. Melkein kuka tahansa pääsee yliopistoon (ainakin jollekin alalle) jos yhtään huvittaa, mitä kadehdittavaa yliopistokoulutksessa siis olisi? Ettei vain aloittajakin vähän liian ylpeä.

Vierailija
22/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ihan sama revinkö sen 1600€/kk käteen amiksena, amk:n tai yliopiston käyneenä. Miehen 4000€-10000€/kk kätöseen yrittäjäpohjalta lämmittää taloutta kummasti.

Paljonko miehesi saisi palkkaa ollessaan työntekijänä?

Amk ja yliopistopohjaltakin voi olla yrittäjä :)

Työntekijänä sai palkkaa 5200€/kk, nyt yrittäjänä tulot vaihtelee, mutta enemmän yleensä kuin tämän 5200€/kk. Rupusen 1600 amk:n käyneenä kun lyön tähän mukaan, sillä saa noin ruuat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paha paikka, enkä ala tuolleen vänkäämään. Kaikki sukulaiseni ja ystäväni ovat korkeammin koulutettuja kuin minä, ei aiheuta mitään alemmuuskompleksia minussa.

Vierailija
24/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas olen huomannut ihan päinvastaista vaikka olen itsekin yliopiston käynyt. Monet akateemiset kuvittelevat olevansa jotenkin parempia ja onnistuneempia elämässään vain koulutksensa ansiosta. Kuvitellaan että akateeminen koulutus on hienompi saavutus kuin esim. yrityksen perustaminen ammattikoulupohjalta.  

Erityisesti suomessa tulee maistereitakin joka tuutista kovalla syötöllä eikä paperit takaa välttämättä minkäänlaista toimeentuloa. Melkein kuka tahansa pääsee yliopistoon (ainakin jollekin alalle) jos yhtään huvittaa, mitä kadehdittavaa yliopistokoulutksessa siis olisi? Ettei vain aloittajakin vähän liian ylpeä.

Joo tuo on aika kurjaa. Toisaalta eikö sekin ole hieno saavutus, että on käynyt ammattikoulun ja työllistyy? Miksi yrittäjyys olisi heti jotenkin hienompaa? ;)

Vierailija
25/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ihmetyttää, kun jokaiselle korkeasti kouluttautuneelle työttömälle ehdotetaan ekaksi siivoojan ja kaupan kassan työtä. Miksi? Mitä hyötyä siitä on, että he veisivät ne työpaikat, joihin riittää matalampi koulutus? Se on eri asia, jos itse niihin tahtoo. Sitten ilkutaan, että eikö työ maita vaikka jokainen tietää, että oman alan paikkoja haetaan koko ajan.

Vierailija
26/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä953 kirjoitti:

Olen huomannut että se on joillekin arka paikka, mutta ei mikään ihme koska matalasti koulutettuja solvataan usein tälläkin palstalla. Ja yliopiston käyneet saattavat haukkua amk:n pataluhaksi.

Amk saa kuulla koulutustasostaan yleensä siinä vaiheessa, kun hän toteaa tutkintonsa olevan akateeminen :)

Aha, älä ota enää.

Vierailija
27/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä oo koskaan törmännyt tällaseen. Ollaan miehen kanssa korkeasti koulutettuja, koulutetumpia kuin suurin osa ystävistämme, mutta eipä se koulutus ole vaikuttanut ystävyyssuhteisiin tai siihen miten suhtaudutaan toisiimme. Älä tee koulutuksestasi liian isoa numeroa niin ei kukaan muukaan tee. Jos joku tuntee tarvetta vähätellä koulutustasi niin kyse on todennäköisesti tämän omasta epävarmuudesta ja tarpeesta pönkittää egoa. Tätä esiintyy kaikissa koulutusluokissa.

Vierailija
28/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes poikkeuksetta näissä tilanteissa kyseessä on oikeasti ylemmyydentunto ja ylimielisyys, jompaankumpaan suuntaan. Akateemista tutkintoa mainostava saattaa saada vähä kulmien kohottelua osakseen, jos tuo tutkintonsa ilmi tilanteessa jossa sillä ei ole mitään merkitystä. 

Vierailija
29/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa opiskelleet harvoin pitävät omaa koulutustaan autuaaksitekevänä, ja keskenään usein naureskellaan oman koulutuksen typeryydelle ja tarkoituksenmukaisuuden puutteelle. Alemmalla tasolla opiskelleet taas kuvittelevat monesti yliopisto-opintojen olevan jotain aivan ihmeellistä. Little do they know...

t. eräs, joka on yliopistossa mm. leikkinyt huonekalua ja saanut opintopisteitä kynttiläpiirissä istumisesta ja Saksaan suuntautuneesta ryyppyreissusta.

Vierailija
30/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pomo on käynyt amiksen ja tehnyt hanttihommia ennen yrityksen perustamista. Nyt kun on pystynyt palkkaamaan minut korkeakoulutukinnon omaavan ihmisen, pätee koko ajan miten koulutus on ihan turhaa ja hänkin on kuulemma paljon järkevämpi kuin moni korkeakoulutettu. Ihmettelen välillä itsekseni, että jos hän on niin saatanan järkevä vaikkei kouluja käynytkään niin miksiköhän hänen piti sitten palkata minut kovalla rahalla töihin?

Kannataa kysyä tota häneltä. Ehkä hän sitten palkkaa jonkun muun hoitamaan sun hommat.

Vierailija
31/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä yleistä, ei se kaikille niin ole mutta lähinnä ensin tulee vaan mieleen että joku toinen yrittää päteä,nostaa itseään ja arvoaan että olen parempi ihminen kuin sinä tai vastaavaa.

Tarkoitatko käsistään taitamattomien tumpuloiden yliopiso-opiskelijoiden väheksymistä, jota eivät osaa mitään käytännössä?

Tuohon nimittäin tällä palstalla yleensä törmää.

Kyllä se on nähty, että useimmat akateemiset suoriutuvat myös suorittavista töistä suht lyhyellä perehdytyksellä, mutta toisin päin ei toimi. Jos ihmisellä on vain käytännön käsitaitoa, ei siltä abstraktimpi ajattelu kovin helposti onnistu.

Vierailija
32/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ihan sama revinkö sen 1600€/kk käteen amiksena, amk:n tai yliopiston käyneenä. Miehen 4000€-10000€/kk kätöseen yrittäjäpohjalta lämmittää taloutta kummasti.

Hyvä että suomessa on miehesi kaltaisia miehiä. He käytännössä elättävät kaikki suomalaiset. Toivoisi että olisi myös miehesi kaltaisia naisia muutamaa poikkeusta enemmän. Miksihän naisista ei yleisesti ole vastuunkantajiksi ja vaativiin töihin?