Hyvää ystävänpäivää juuri Sinulle yksinäinen ihminen
Ota nämä sanat itsellesi ja usko ne todeksi:
Olet arvokas ihm
en.
Olet ainutkertainen ihminen.
Olet luotu Jumalan kuvaksi.
Sinulla on lupa olla olemassa.
Sinulla on lupa olla oma itsesi
Sinulla on lupa elää omaa elämääsi.
Sinulla on lupa iloita.
Sinulla on lupa rakastua.
Sinä saat ystävystyä.
Sinä saat puhua.
Sinä saat ilmaista mielipiteesi.
Sinä tulet kuulluksi.
Sinä tulet nähdyksi.
Sinä löydät yhteyden.
Siunausta ja rohkeutta elää!
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Olet arvokas ihminen.
Minä: Olen työtön ja epäilen itsekkin välillä, että olisiko niin, että ihmisarvoni on siltä osin alentunut, vaikka olenkin töitä tehnyt niin kotona kuin ulkopuolella kotinikin elämäni aikana, ja lapseni aikanani hoitanut ja kasvattanut, jotka jo vuosia olleet aikuisia ja itsenäisiä. Tänä päivänäkin teen töitä mieheni ja lastemme isän puolesta, kuten hänkin omalta osaltaan, vaikka mieheni kodin ulkopuolelta elannon käykin hankkimassa.
Olet ainutkertainen ihminen.Minä: Tästä ei ole epäilystäkään. Minua ei kyllä toista ole olemassakaan - sen verran persoonallinen olen:)
Olet luotu Jumalan kuvaksi.Minä: En nyt ihan varma olisi, että Jumala olisi minun näköiseni, saatika että olisin niin armoton kuin mitä Hän on jaeskellessaan ihmisille kaikenlaista suruakin aiheuttavaa pähkäiltäväkseen, mutta kaiken iloiset asiat,joita hän jakaa ihmisille, ymmärrän kyllä, niin itsekkin haluaisin tehdä, ja teenkin, jos siihen on aihetta.
Sinulla on lupa olla olemassa.Minä: Tottakai minulla on lupa olla olemassa, koska itse en ole olemassa olemiseeni pystynyt vaikuttamaan, kun vanhempani minut tekaisivat keskenään kuksiessaan.
Sinulla on lupa olla oma itsesiMinä: En tiedä, onko minulla niinkään lupa olla se mikä olen, mutta pakkohan tässä on olla sellainen, millainen sitten olenkin:);), koska on hirvittävän vaikeaa muuttaa itseään aivan kokonaisuutta ajatellen. Näillä mennään, mitä on saatu.:)
Sinulla on lupa elää omaa elämääsi.Minä: Niin luvan varaisuudesta en niinkään taasen tiedä, mutta tässähän tämä oma elämäni lipuu päivä päivältä eteenpäin kohti sitä loppuaan, kuten meillä kaikilla.
Sinulla on lupa iloita.Minä: Niin onkin, ja sen teenkin, kun jokin ilmiö tai asia ilostuttaa.
Sinulla on lupa rakastua.Minä: Olen rakastunut ja rakastan parhaillaankin, ja joskus jopa rakastunut ilman vastarakkauttakin tai sanotaanko ihastunut ilman, että kohteeni edes on tajunnut sitä tai jos vastapuoli onkin ymmärtänyt, ja on itsekin ollut ihastunut minuun, niin emme ole tietyistä syistä saaneet jatkoa rakkauden syventämiseksi.
Sinä saat ystävystyä.Minä: Ystävystynyt olen, miksipä ei?
Sinä saat puhua.Minä: Toki saan puhua, mutta joskus sekin on minulta kielletty tilanteista riippuen.
Sinä saat ilmaista mielipiteesi.Minä: Saan tietenkin,mutta ei sekään ole aivan itsestään selvyys.
Sinä tulet kuulluksi.Minä: En aina likipitäenkään ole tullut kuulluksi tai sanotaan, että vaikka kuultu on, mutta joskus on tuntunut siltä kuin olisin puhunut ns. seinille.
Sinä tulet nähdyksi.Minä: Nähdyksi olen todellakin tullut, ja kiitän luojaani siitä, että olen sen verran näkyvä persoona, ja enkä mikään suohirviön näköinenkään naiseksi.
Sinä löydät yhteyden.Minä: Olen löytänytkin melko usein yhteyden, mutta joskus on ollut vaikeaa saada yhteyttä joihinkin ihmisiin, joihin olisin halunnut, ja enkä ole siinä onnistunut.
Siunausta ja rohkeutta elää!
Samoin!
Vierailija kirjoitti:
Olet arvokas ihm
en.
Olet ainutkertainen ihminen.
Olet luotu Jumalan kuvaksi.
Sinulla on lupa olla olemassa.
Sinulla on lupa olla oma itsesi
Sinulla on lupa elää omaa elämääsi.
Sinulla on lupa iloita.
Sinulla on lupa rakastua.
Sinä saat ystävystyä.
Sinä saat puhua.
Sinä saat ilmaista mielipiteesi.
Sinä tulet kuulluksi.
Sinä tulet nähdyksi.
Sinä löydät yhteyden.Siunausta ja rohkeutta elää!
Nyt kyseenalaistan itsestäänselvänä pitämiäni asioita. Miksi en saisi iloita, puhua...? :(
Onneksi nyt on lupa kuitenkin.
Kiitos samoin myös Sinulle!