Varmat päivät ja ehkäisy
Onko jollakin kokemusta? Kaksi lasta löytyy, kolmas ei olisi katastrofi, suunnitteilla joka tapauksessa muutaman vuoden sisällä.
En haluaisi ottaa hormonaalista ehkäisyä enää, laittaa mielialat sekaisin. Kierukka hirvittää:s kumi tällä hetkellä käytössä. Mutta voisiko kellontarkalla kierrolla luottaa varmoohin päiviin ja olla siis ilman muuta ehkäisyä. Tämä mietinnässä vasta. Onko jollain kokemuksia, toimiko, tulitko raskaaksi, missä vaiheessa jne?
Kommentit (18)
Ihan perseestä että nainen saa kantaa seuraamukset oli tilanne mikä vaan: raskaus > synnytys, hormoniehkäisyn haitat, kierukan laitot sun muut. Vähän off the topic mutta ottaa välillä päähän miten 'helpolla' mies pääsee tässä mielessä. Naisen kannettava fyysinen vastuu seksuaalielämän puolesta (ja tietty perheenlisäyksessäkin) parisuhteessa ja toinen saa vain nauttia:(
Olen käyttänyt Ladycomp-ehkäisytietokonetta, joka laskee varmat päivät aamulämpötilan perusteella. Omalla kohdallani on toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt Ladycomp-ehkäisytietokonetta, joka laskee varmat päivät aamulämpötilan perusteella. Omalla kohdallani on toiminut.
Mittaatko itse joka päivä? Perustuuko vain lämpötilaan? Pitääpä selvitellä, kiitos. Ap
Ettekö käytä siis kumia, te jotka varmoihin päiviin luotatte?
No me luotetaan keskeytettyyn yhdyntään. Ovulaation tienoilla kortsu käytössä.
Meillä on ainakin toiminut sen 10 vuotta mitä ollaan yhdessä oltu. 3 lasta on siunautunut ja kaikki eka "yrittämällä" kun näin on päätetty.
Tässä blogipostaus, jonka avulla kiinnostuin Ladycompista http://lapcream.blogspot.fi/2014/10/ladycomp-luonnollinen-ehkaisy-jo-2…
Vierailija kirjoitti:
No me luotetaan keskeytettyyn yhdyntään. Ovulaation tienoilla kortsu käytössä.
Sama, olemme jo vuosia käyttäneet tätä, mutta kerron nyt senkin, että kerran lipsuttiin riskipäiville ja tulin heti raskaaksi. Sopii mielestäni ehkäisyksi vain, jos raskaus ei ole hirveä katastrofi. Olen oppinut tunnistamaan ovulaationi ja käytän apuna Clue-sovellusta. Riskipäivinä mennään kumilla.
No milla on kp 3 alkunsa saanut vauva.
Säännöllinen kierto ja kun aiemmin lapsia tehtiin, niin ovulaatiotikuilla sain ovulaation aina kp14.
Että mä en kyllä luottaisi.
Varmoihin päiviin luottaminen toimii varsin hyvin. Mutta sitten menimme ovulaation aikaan käyttämään keskeytettyä yhdyntää kortsun sijasta, niin paksuksihan siitä tuli. Eli keskeytetty ei kokemukseni mukaan välttämättä riitä ehkäisyksi ovulaation aikaan. Mutta muuten, kun ovulaation aika ei ollut käsillä, niin olimme täysin ilman ehkäisyä. Yhdeksän vuotta meni ennen kuin "vahinko"raskaus tapahtui.
Läheinen ystäväpariskunta, kokeili myös mutta siitä tulikin perhe. Ei toiminut mutta nyt onnellisia lapsestaan, tarkoituksella on toinen tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan perseestä että nainen saa kantaa seuraamukset oli tilanne mikä vaan: raskaus > synnytys, hormoniehkäisyn haitat, kierukan laitot sun muut. Vähän off the topic mutta ottaa välillä päähän miten 'helpolla' mies pääsee tässä mielessä. Naisen kannettava fyysinen vastuu seksuaalielämän puolesta (ja tietty perheenlisäyksessäkin) parisuhteessa ja toinen saa vain nauttia:(
Toisaalta kyllä, mutta toisaalta miehellä ei käytännössä ole sanottavaa jos vahinko käy.
Ehkä pojille pitäisi enemmän opettaa ja kertoa kortsujen käytöstä ja muksuista.
Ei ole olemassa varmoja päiviä.
t. 4 lasta "vahingossa"
Jos sinulla on säännöllinen kierto, luonnollinen ehkäisy toimii hyvin. Seuraat vain kiertoa joko itse tai esim ehkäisytietokoneen tai ehkäisyapplikaation avulla.
Itsellä ollut käytössä vuosia, ja molemmat raskaudet alkaneet ensimmäisestä toivotusta kierrosta. Itse tunnen useimpina kiertoina ovulaation, mikä tietysti helpottaa laskemista, mutta onnistuu se ilmankin. Päiviä jolloin kumi on tarpeen on kuukaudessa yleensä 4-5.
Me ollaan luotettu varmoihin päiviin reilu vuoden ajan ilman mitään ongelmia. Ovulaation aikaan käytetään keskeytettyä yhdyntää/kumia/pelkkää suuseksiä. Toistaiseksi ollut luotettava kun kierto on ollut päivän tarkka. Ovulaation tunnen aina. Lisäksi käytän päivien laskemiseen apuna appsia, jonka nimeä en nyt muista. Lapsi ei kaataisi maailmaa, siksi ollaan päädytty tähän.
Meillä oli käytössä vuoden. Joskus saattoi olla ovulaation aikaan kondomi, mutta yleensä keskeytetty. Oltiin välillä turhankin uhkarohkeita esim. muutamaa päivää ennen ovulaatiota mies tuli mun sisälle. Sitten alettiin yrittämään vauvaa. Olisiko kolme kiertoa mennyt, että tulin raskaaksi. Uskon ettei mieheni touhutipoissa ole siittiöitä. Mutta joillain miehillä saattaa kai ollakin. Tämä kannattaa ottaa huomioon. Meille raskaus ei olisi tuona aikana ollut muutakuin iloinen yllätys. Jotkuthan tulee raskaaksi jopa käytettäessä ehkäisyä. Eli varsinkin varmat päivät -ehkäisyssä kannattaa olla tietoinen että raskaus on mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa varmoja päiviä.
t. 4 lasta "vahingossa"
Ei ole olemassa mitään 100% varmaa ehkäisyä, paitsi selibaatti.
Meillä mietinnässä myös, kiinnostaisi tietää toisten kokemuksia. Sitten varmojen päivien aikaan kumilla.