Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KESÄKERTUT VIIKONLOPPUUN***

18.03.2006 |

Huomenta kaikille! Pompatkaahan pinoon=)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan taas on kulutettu yksi päivä eteenpäin. Ulkoiltu on ensin aamun tuiskussa ja nyt sitten tultiin auringon paisteesta ja räystäiden tippumisesta sisään. Voi kun olin taas hömelö, mut kun mä niin tykkään noista lumitöistä... Työntelin neljä pientä kolallista lunta ja no nyt tiedän työntäneeni. (sehän oli kiellettyä, mä vaan ihan rauhassa). Symfyysi alkoi ensin repiä ja sit rupes ihan supistus repiä... Tosi fiksua - suomin itseäni. no supistukset sitten lakkasivat kyllä heti, kun itse lakkasin hölmöilemästä.

Aattelin muuten, että on se hyvä kun tätä talvea ei ole yhtään enempää jäljellä sillä nuo ukkokullan toppahousut meni enää juuri ja juuri mun päälle ja olivat jo hieman tukalat. Innosti sitten mittaamaan tuon vyötärön ympäryksen --- tasan metri=) Ihmekös, kun tuo kumartelu ei ole tuntunut kovin mukavalta. Tämä yhdessä sen kanssa, että painoa ei ole tullut kun se 1,5kg ei ihmetytä ukon kommentti tikkujaloista. " Onneksi" on tuo kenkä kuiteski 38 ni ei ihan vielä etupaino kaada;)

Ollaan tässä lähdössä anoppilaan saunaan. Ei olla käyty kuukauteen niin onhan se mukava mennä vähän löylyttelemään. Odotan mielenkiinnolla anopin kommenttia mahasta ja yritän jo valmistautua siihen, että se on jotenkin epäkorrekti. Näin valmistautumalla ei sitten ala harmittaa tai pahoita mieltään. Kokemus tekee viisaammaksi...

No samalla pohdin näitä saikku asioita, kun ei millään siellä töissä viihtyisi. No enää kolme täyttä viikkoa ja sitten oisko viisi vajailla päivillä. Ä-loma alkaa 12.5. viikkoja 34 silloin liki 35. No katsellaan sitten taas, kun ei tässä hätää ole oikeasti.

Olihan itsekeskeistä.... Kiitos kärsivällisyydestä, jos viitsitte lukea.

Lytte ja Masukki

Vierailija
2/18 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin suunnitellut pitkiä unia ja unohtanut ton formulakauden alkaneen... Meillä siis napsahti telkka päälle varttia vaille 8 ja tyttö hyppäsi isänsä jäljessä pystyyn. No nousin sitten minäkin aamupalalle, kun massussa alettiin potkutella.

Eilinen ravintola reissu oli oikein virkistävä seuran kannalta. Meitä oli kaksi pallomahaa ja kaksi sinkkunaista reissussa. Oli sitten tarjoilija hyvän näkönen, kun toi viinipullon pöytään ja sai kaataa vaan kahteen lasiin... Ja sitten jälkiruoka tilattiin ilman viskiä=) Vasta pois lähtiessä näki sitten ilmeisesti meidän mahat ja asia valkeni hänellekin.

Toivottavasti olette jo paremmassa kunnossa ketkä sairastitte ja toivottavasti myös lapset on saatu kuntoon. Krisselle mun on pitäny joka kerta toivottaa onnea ja muutenkin onnitella oman yrityksen perustamisesta. Mun pää vaan on hatara kun mikä ja nyt sitten isoin kirjaimin ONNEA! Supistuksien vähyyttä vielä muille toivottelen sellasen 5-6 viikkoa ainakin. Ja tervetuloa uusillekin mukaan. Oli taas muutama uusi kerttu ilmoittautunut mukaan karkeloon.

No mahassa on hurja meno päällä. Heiluu puolelta toiselle ja välillä kaveri parkkeeraa toiselle puolelle niin, että näkyy selvä mutka mahassa ja toinen puoli on ihan kuopalla. Mies tässä viikolla totes, että mun napa on jättämässä mahan;) Eli tällä kertaa näyttäisi napa kääntyvän nurinpäin. Hassu juttu tuokin. Krissekö sitä tässä joku päivä oli jo maininnut ja kysellyt miten muilla. Linea negraa ei näy nytkään, enkä sitä suuremmin odottele. Mulla karvat hoitaa saman reitin ja ne alkaa ahdistaa. Toivottavasti häipyvät synnytyksen myötä...

Lytte ja Masukki 27+0 (viimenen kolmannes siintää jo)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse heräsin jo seitsemältä, en saa enää kunnolla nukuttua lainkaan..Meilläkin sitten pian alkoi formulan aamustudio..Pientä valitusta alkuun, en tajua kun mun särkee jalkoja ja selkää ja koko yö tuli heräiltyä. Mulla on parit lentosukat ja viime yön nukuin ne jalassa ja jalat kohti kattoa..(siis toiset sukista jaloissa..)

Ihanaa, kun vauvasta on tullut parin päivän aikana tosi aktiivinen. Mulla on etuistukka ja aina ne potkut ei kuulu voimakkaina , mutta nyt tuntuu, ettei vauva nuku lainkaan :) kai sekin vaikuttaa, kun tulee painoa lisää ja potkuhin voimaa.

Oliko täällä galluppi, jossa kyseltiin mitä urheilua on tehnyt raskausaikana? Mä harrastin paljon liikuntaa ennen raskautta, mutta sitten alkupahoinvoinnin ja kuukauden saikun jälkeen en oo harrastanut miltei mitään..Uimassa oon kyllä käynyt ja tekee nytkin mieli mennä, mutta mulla on " uimakielto" vielä tän kuun loppuun. Tänään meen kyllä äitiysjoogaan :) saa nähdä kuinka isoja mahoja siellä on!

Onko muita kerttuja vaivannut väsymys? Mä en jaksa iltaisin mennä mihinkään kun uni tulee jo kymmeneltä..Mitäs muita gallupeja, ai niin hiusten ja kynsien kunto.Mulla hiukset elämän parhaassa kunossa :) toivottavasti muutosta ei tapahdu synnytyksen jälkeen.,Naama tosin on räjähtänyt aina välillä :(

Eipäs muuta kuin aurinkoista lauantaita!!!!!!!!

anninapa 25+2

Vierailija
4/18 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt oon alkanut huomaan, kuinka maha pomppii kun vauva liikkuu tai potkii :))) se on niiiin hauskaa..Mutta aina kun mies katsoo, niin masu hiljenee..ja aina kun se kääntää katseen pois, niin masussa taas mennään..Mun varmaan pitää alkaa filmata liikkeitä niin mieskin sais nähdä ne!

anninapa edelleen

Vierailija
5/18 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anninapa kyseli tuosta väsymyksestä ja täytyy sanoa, että mulla oli ensin kauhea se alkuväsymys ja nyt on taas tullut väsymys takaisin. Kaikki sanoo, että tässä vaiheessa pitäisi vielä jaksaa, mutta kun ei jaksa. Kaikki arvot on hyvät ja rautaa tulee syötyä, mutta silti se ei vaikuta. Tuli yksi päivä mieleeni, että josko se johtuisi siitä, kun vauveliini aina kovasti riehuu, eli ei saa nukuttua kunnon yö unia. Menen nukkumaan jo yhdeksän kymmenen välillä ja aamulla kello soittaa kuuden aikaan, eli kunnon unet tulee nukuttua. Mutta ei tämäkään auta. Mutta hyvä jos muillakin on sama =) niin en sitten huolestu. Ja olisiko kevät väsymys...

Haluaisin mennä uimaan myös, mutta miten pitkälle saa käydä uimassa? Anninapa kertoi, että on uimakiellossa, mutta jos on ihan kunnossa ja kohdunsuu kiinni, niin onko siitä jotain ohjeita, kosk ei enää saisi uida? On kuulema tehokasta liikuntaa. Itse käyn joka päivä koiran kanssa noin tunnin lenkin, ja viikonloppuisin enemmänkin. Mutta nyt huomaa, että alkaa puuskuttamaan, eli henki ei kulje kunnolla ylämäessä ja kyllä jalatkin väsyvät. On tuota painoakin tullut jo yli 10 kiloa, vaikka liikunkin. Eli ilmeisesti kuitenkin liikunta on sen verran hidasta ja syön taas liikaa. Mutta enköhän saa nauttia ensimmäisestä rakaudestani ?? =). Ja mieskin sanoo, että kunhan sitten tiputat painon alle 70 kun olet synnyttänyt, niin saat lihoa vaikka 20 kiloa...

Miten muuten teillä muilla, onko kotieläimiä ja miten ne on suhtautuneet raskauteen? Useinhan sanotaan, että koira vaistoaa raskauden. Meillä ainakin on koirasta tullut kovin suojeleva ulkona ollessa, joten oletan sen johtuvan tästä (?), vaikka rodultaan ei ole mikään vahtikoira.

Taas tuli juttua...

Nyyti-78, rv 29+1

Vierailija
6/18 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ajatukset torstaista lähtien pyöriny vaan ja ainoastaan talo- ja laina-asioissa... To-iltana siis käytiin kahtomassa 3,5v vanhaa omakotitaloo. Nyt joka toinen päivä on ollu ostetaan ja joka toinen päivä hullujako ollaan meiningit päällä... Oon jo kerenny murehtia velan määrästäki... mut varmaan murehin mitä vaan päätetäänki... Onhan sitä taloo etitty viime vuoden tammikuusta lähtien...

LIIKUNNASTA:hyvin laiskasti ja kausiluonteisesti liikun...ja pelkkää lenkkeilyä harrastelen ne vähäset...

VÄSYMYKSESTÄ: nyt alkaa olla ohi taas pahin väsymys ja aurinko ku vähäki pilkistää nii kummasti virkistyy ja piristyy...

Mut nyt taas on kiukuttelu nostanu päätäsä ja mies saanu tuta ne nahoissaan. Joskus ihan sääliks käy mut sillä hetkellä en paljo itelleni mittään maha... Huoh...

Poika kinuaa traktoreilla leikkimään.....

Suhmura joka ei muista 27 vai 28 viikkoja ;))))))

Vierailija
7/18 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pitkästä aikaa kirjoittelen. Olen kyllä käynyt lukemassa teidän muiden kuulumisia mutta tuntuu ettei itsellä ole tapahtunut mitään ihmeellisempää.

Masuasukki on kova potkimaan ja liikkumaan. Tänä aamuna mies painoi kevyesti masua ja kaveri vastas siihen potkulla. Näin jonku aikaan. Sitte kun mies lopetti niin masuasukki alkoi potkimaan oikein kunnolla. Joskus sitä jo ajattelee että hiljentäis jo vauhtia mutta toisaalta ihaniahan nuo potkut on :)

Joku (en nyt valitettavasti muista kuka) sanoi että tuntuu että koira vaistoaa vauvan, ja kyseli onko muilla näin. Meillä koira on alkuraskaudesta lähtien tykännyt nukkua ja olla muutenkin mun mahaa vasten. Eikä se oo kyllä mitenkään alkanut ihmettelemäänkään kun masu välillä pomppinutkin kun sillä pää olla siinä päällä. Minä ainakin luulen että jotenki se vaistoaa vauvan.

Oletteko muuten nähneet unta synnytyksestä tai tulevasta vauvasta? Itse oon jo pari kertaa nähnyt sellaista unta, jossa on ollut tämä tuleva pikkuinen. Kummassakin vauva on sitten ollut tyttö.. hmm.. ettei vaan olis enneunta :D

Denise-84 & Eetu 25+5 (kai?)

Vierailija
8/18 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta: Itse olen aika aktiivinen liikunnanharrastaja. Nyt onkin vähän orpo olo kun en saa käydä muuta kuin rauhallisilla kävelyillä.

Tuo kohdunkaulan lyhentyminen vaivaa vaan mieltä. Tuntuu, että olenko tehnyt itse jotain sellaista, mistä se johtuu. Kun kaikkialla hoetaan, että liikkua raskauden aikana normaalisti ja muutenkin tehdä kaikkea mitä jaksaa. Nyt tuntuu, että rehkinkö liikaa ja siksi kohdunkaula on lyhentynyt... Toisaalta vaihdoin jo raskauden alussa kaikki jumpat ym. pitkiin kävelyihin ja uimiseen. Olen kyllä sellainen persoona, että en malta istahtaa päivän aikana. Koko ajan pitää olla jotain touhuamassa. Nyt tuottaa pieniä vaikeuksia, kun jo tiskaus aiheuttaa supistuksia, mutta en koko ajan kehtaisi miestä höykyttää. Tottakai yritän levätä mahdollisimman paljon, mutta stressaannun ihan hirveästi, jos kotona ei ole kaikki paikat kunnossa. Ei minua kuitenkaan vielä ole passitettu totaalivuodelepoon, joten oletan, että saan tehdä kotitöitä, kunhan en imuroi tai tee muita raskaita juttuja.

Ajattelin ihan kirjoittaa paperille kaikki kysymykset mitä minulla on herännyt ja ensi viikolla lääkärinkontrollissa kyselen kaiken mahdollisen. Esim. kuinka todennäköistä on, että raskaus etenee loppuun asti? Mitä saan käytännössä tehdä? Entä seksi? Mistä tämä voi johtua? Luin nimittäin, että ennenaikaisten supistuksien syynä on yleensä tupakointi, alkoholin liikakäyttö, infektio, ylipaino, diabetes, korkea ikä tai kohdunkaulan rakenneheikkous. Minä en kuulu näistä mihinkään riskiryhmään paitsi en tietysti tiedä tuosta kohdunkaulan rakenneheikkoudesta. Mutta muuten ihmetyttää miksi minulle nyt nakki napsahti, vaikka olen nuori, normaalipainoinen, hyväkuntoinen, en juo enkä polta. Väkisin mietityttää. Poden jo valmiiksi tilanteen vuoksi huonoa omaatuntoa...

Kohta lähden saunaan. Toivottavasti se ei nyt saa aikaan supistuksia. En kyllä viihdy ikinä saunassa kuin max. 5min. Se kuitenkin rentouttaa..

Tytteli-83 rv 27+3

Vierailija
9/18 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tulla taas lukemaan viestejä ja vähän kirjoittelemaankin.En olekaan tämän raskauden aikana täällä käynyt!

Mulla on kans kovasti väsymystä.Hb ei ole kovin korkeella ja en meinaa rautalääkkeitä muistaa syödä...Tyttö (2v.)pitää päivällä liikkeessä sillä energiaa piisaa munkin puolesta.

Sainkin tossa perjantaina äitiyspakkauksen ja onkin sitä neidin kanssa katseltu monta kertaa.En saanut uutta pakkausta mutta olen tähänkin ihan tyytyväinen.

Viikonlopun jatkoja.

Miia_ rv.28+5

Vierailija
10/18 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vastailla muiden teksteihin..Nyyti-78 kyseli uimisesta ja musta se on ihan sallittua ja mitä parhain liikuntamuoto raskausaikana, jos kaikki ok. Mulla se uintikielto johtu kohdun tähystyksestä eikä raskaudesta. Aion kyllä heti mennä uimaan kun saan, koska se tuntuu olevan nyt mielekkäintä. Meillä ei tässä taloyhtiössä ole edes saunaa, niin uimahallissa pääsee sinnekin..

Denise -84 kyseli unista. Mä näin itse asiassa viime yönä unta synnytyksestä ja liittyi varmaan siihen, kun oon lukenut juttuja jakkaralla synnyttämisestä. No unessa halusin jakkaraan, joka muistuttikin hammaslääkärituolia. Mä koitin istua siihen, mutta mun jalat ei ylettynyt maahan, jolloin kätilö sanoi, etten voi synnyttää siinä kun oon liian lyhyt ....Hassuja unet..

Tytteli -83, hyvä idea kun kirjoitit kaikki kysymykset valmiiksi paperille, niin saat kysyttyä kaikki mieltä askartavat asiat. Kaikille asioille ei varmaan löydy syytä miksi, mutta toivottavasti saat kattavia vastauksia.

Mun piti lähtee istuun iltaa kavereille, mutta en jaksa..Mies lähti sitten ilman mua, kun mä jäin tänne makoileen ja lepään. Ja kohta varmaan meenkin nukkuun..

Sain muuten vihdoin täytettyä ne kelan paperit ja lähti perjantaina postiin :) Itse toivon sittenkin viime vuoden pakettia, mutta molemmat kelpaa tietysti. Toivottavasti tulee pian, niin pääsen mäkin peseen ja hypisteleen vaatteita!

Vierailija
11/18 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä on heräilty jo aikaisin ja nyt sitten koneelle änkesin. Kohta on formula päristelyt meillä ja mä taidan suunnata likan kanssa pihalle - ei jaksa kiinnostaa. Varmaan kymmenisen vuotta sitten piti kaikki kisat katsoa... No ehkä suuntaan ensin kahvin keittoon.

Väsymyksestä oli puhetta ollut. Mulla se on sellasta kausittaista. Tulee ja menee. Eli on päiviä, kun tuntuu et vois vaan nukkua ja sitten on niitä energia pätkiä, kun vois tehdä vaikka kuinka paljon. Unet on ollu kummallisia koko raskausajan ja viime yönä esim unissani heittelin omaa äitiä tavaroilla ja kävin jossain telakalla töissä ?????? Taidan purkaa noita ahdistuksia unissa, kun tuo meiän mamma hoitelee sitä meidän isompaa pyykkiä ja mä niin kovasti jo haluisin sen oman koneen kiinni. Vauvasta tai synnytyksestä oon nähny parikertaa unta. Ovat olleet sellasia mukava henkisiä. Ja molemmilla kerroilla on syntynyt poika. Tosin toisella kertaa oli jo " valmis" 2 vuotias. Että sellaisia outouksia täällä katellaan.

Masussa on asukas taas kääntynyt ja potkut napsuu alaspäin. No tästä en sitten ole niinkään tyytyväinen. No ehtiihän tuo kääntää itsensä vielä useasti ympäri, kunhan ei solmisi napanuoraansa. No tästä kahville ja sitten lumisateeseen. Kevät se antaa odotuttaa itseään...

Lytte ja Masukki 27+1

Vierailija
12/18 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja auringonpaisteesta ei tietoakaan, tuulee ja lunta pyryttää. Tänään piti lähteä koko perheen voimin naapuripaikkakunnan ulkoilualueelle mäkeä laskemaan ja makkaran paistoon, pöh! No, jospa ilma vielä asettuisi päivän aikana...

Mulla on viimeisin kahden viikon aikan tullut painoa varmaan 2 kg : 0 En tiedä kuin vaikuttaa viime viikonlopun laivareissu...Tulihan tuota syötyä, mutta tuli kyllä käveltyäkin aika ahkerasti. Oikeastaan paino on noussut vasta tällä viikolla reilun kilon. Nyt siis yhteensä 12 kg...Esikoiselta tuli 18 kg, ja vuoden aikana palautui lähtöpainoon, ilman laihdutuskuuria...joten kai auta murehtia.

Vauveli liikkuu ahkerasti, liikkeet onkin jo kokonaisvaltaisempia, ja koko maha heiluu : ) En ole oikein ottanut selvää, onko jo pää alaspäin. Eipä tässä vielä ole tarviskaan.

Nyt esikoinen hätäilee leikkimään, joten pitänee lopetella : )

sokuri 29+0 ja poika 06/03

Vierailija
13/18 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätinpä pitkästä aikaa tulla pinoutumaan...

tää raskaus tuntuu menevän niin vaivoitta ettei oo kauheesti tullu kysymyksiä...

vastailen siis muutamiin mieleen muistuviin kysymyksiin:

*liikuntaa harrastelen jonkin verran, käyn jumpissa: mammajumpassa mutta myös ihan tavallisessa ja hyvälle on tuntunu niin oon jatkanu vieläkin... Uimassa oon käyny ja lenkillä... Tosin kävely on niin hidasta kun mahaan alkaa pistämään ettei sitä lenkkeilyksi voi sanoa! oon ihmetelly kun kävellessä pistää mutte jumpassa???

*joskus oli kyselyä yövuoroista: teen niitä edelleen ja hyvin oon jaksanu. päivällä osaa nukkua niin hyvin joten en oo raskaaksi edes kokenu... nyt mahan kasvaessa mietin enemmän turvallisuuskysymyksiä...

*väsymys vaivaa ajoittain: päikkäreitä kaipailen silloin tällöin, mutta oon huomannu että aamuyöstä heräilen enkä saa unta kun ei löydy oikeen kunnon nukkumisasentoa!! noh, kunnolla kun väsyttää niin sitä nukkuu vaik seisaaltaan!!!

*vauva muksii ja potkii ylös ja oikeaan kylkeen... kovasti tuntuu liikkeissä olevan jo voimaa!! masu hytkyy jatkuvasti ja se näkyy vaatteiden läpi niin vieressä istuvat näkee kyllä kanssa!! Nukutaan usein miehen kanssa niin että mun maha on sen selkää vasten ja mies saa kyllä tuntea potkut selkäänsä!! Kovasti siis monottelee isille!! :) hauskaa kyllä kun tuntuu selkeesti! Ja tosissaan tuntuu ettei tuo tuolla paljoo lepäile! kerkee sitten nukkumaan kun syntyy ;) *hyvä toivoa*

Anninapa(vai joku muu) kyseli uimisesta oon kuullu et jos kaikki ok niin uintikielto(?) tulis 1kk ennen laskettua?

Tässä näitä omia kuulumisia, mukavaa masunkasvatteluaikaa kaikille ja hyviä vointeja!!

Mulla alkaa nyt talviloma ja puoltoistaviikkoa on vapaata yhteensä... katotaan sitten mikä on kunto pystynkö viel töihin hyvin!!

Miitsu kera masupyöriäisen 27+1

Vierailija
14/18 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä aurinko jaksaa paistaa ohuen pilviverhon takaa.

Väsymyksestä sen verran, että mulla kans välillä päiviä jolloin tuntuu olevan aivan veto pois ja toisinaan taas intoa riittää tehdä vaikka mitä.

Viimeyönä heräsin sitten etumus märkänä, rinnat on alkanut jo erittää keltaista maitoa. Ei kiva siinä mielessä, että liivinsuojat ei pysy paikoillaan ilman liivejä ja niitä en haluais vielä yöllä pitää, sitten on pakko kun vauva syntynyt muuten sänky ui. Mulla on olo tuolla alakerrassa alkanut oleen aivan kuin olisin jo viimeisillä viikoilla. Samanlaista painontunnetta ja repivää kipua kesken kävelyn. Tuota repivää kipua oli viimeksi edellisenä iltana ennen synnytystä tosi paljon ja aamulla alkoikin sitten limatulpaa tulla ja pian tihkuttaa vettäkin. Supistuksiakin on välillä enemmän, välillä vähemmän, mutta ei onneksi kipeitä. Täytyy ottaa nyt hissuksiin ja kysellä neuvolasta jos ei ala helpottaa, toisaalta kun tämä on mulle jo seitsemäs raskaus, niin vaivat varmaan senkin takia alkavat aikaisemmin.

Olsku ja masukki rv 28+4

Vierailija
15/18 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on sitten koettu ensimmäiset supistukset ennenkuin on lapsivedet menneet. Eikoisen kanssa en kokenut minkäänsortin supistuksia ennenkuin olin sairaalassa lapsivesien menon vuoksi. On sellaisia supistuksia, sellaisia kipeitä, mutta ei kuitenkaan kipeitä, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Ja tulevat kai jotensakin säännöllisesti. Jännittävää näin toisen lapsen odottajallekin. Ja selkääkin pakottaa, mutta se nyt ei kyllä supistuksiin liity. Pakottaa muutenkin. Pitää kai hankkia tukiliivi. Kenelläkään suositella hyvää?

Vauveli on nyt onneksi ollut aktiivinen, joten ei tarvitse sitä pelätä, etteikö kaikki olisi kunnossa.

Esikoinen on pitänyt nyt kolmena yönä huolen ettei ole tarvinut yöllä nukkua. No en saa unta muutenkaan, yöt menee pyöriessä ympyrää. Ja vessassa käydessä. Ja joka reissulla pitää juoda vettä tai mehua, kun suu tuntuu ihan kuivalta. Noidankehä... Niin esikoinen herää jostain syystä tuossa kahden ja neljän välillä ja uni ei tule sitten millään, ennenkuin on oltu hereillä pari kolme tuntia ja sitten vihdoin on ' pakko' antaa maitoa pullosta. Ja sitten se uni tulee... Tai viime yönä ei meinannut sekään auttaa. Joku poppakonsti pitäisi kai keksiä omaan ja lapsen nukkumiseen.

Muutoksia vartalossa raskauden myötä huomasin, että masu on melkoisen karvainen tapaus, samoin rinnat. Miehen mukaan sama tapahtui esikoisen odotuksessa, mutta en sitä itse muista.

Nyt esikoista nukuttamaan, on niin kuikkiunen, mutta ihmekkö tuo.

Jamesiina ja MasuVauveli rv. 29+2

Vierailija
16/18 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla onkin muutamia päiviä jäänyt väliin..

*Liikunnasta..En harrasta erityisesti mitään mammajuttuja, mutta kävelemässä yritän käydä esim. perjantaina 6km ja lauantaina 3km. Ja uimisesta olen erityisen innostunut, mutta yksin ei oo kiva mennä ja tarvis ottaa esikoinen sitten aina mukaan reissuun..niin eihän siitä itse uimisesta mitään tule! Miten se muuten oli, saako sitä käydä uimassa?? Vissiin jos kaikki ok..Sitten tietty touhuilen esikoisen ja meidän hepan kanssa (tallin siivousta yms.)

*Väsymyksestä..Mä yritän aina sillon, kun on väsynyt olo mennä esikoisen kanssa päiväunille. Yleensä puolen tunnin torkkuminenkin jo riittää. Leputtaa jalkoja mukavasti. Alkuraskaus oli tosi väsyttävää aikaa ja ei ainakaan vielä oo tullu takasin. Kevät on mulla yleensä energisempää aikaa :)

*Liikkeistä..Potkut tuntuu edelleen alhaalla ja sivuilla. Liikkuu kyllä kauheasti ja pyörii ympäri. Pelkään vaan, että neiti parkkeeraa perätilaan. Ja mua pelottaa! ONKO JOKU SYNNYTTÄNYT PERÄTILAVAUVAN TAI ONKO KÄÄNTÄMISTÄ YRITETTY? KOKEMUKSIA?

*Eläimistä..Serkku sai tytön helmikuussa ja sillä on koira. Koira oli koko raskauden ajan varovainen ja suojelevainen. Kun lapsi synty, niin ei ole ollut mitään ongelmia, kun antaa koiran tottua ja haistella vauvaa. Ja huomioi myöskin koiraa! Tärkeää kai olisi jättää vauva myös isän hoitoon ja tehdä koiran kanssa esim. kahdenkeskisiä lenkkejä. Tai mä ainakin ajattelisin näin :) En kyllä omista koiraa, mut kuitenkin..

*Unista..Niitä olen nähnyt tosi paljon ja erilaisia! Välillä ihan outoja..niitä tarvis kirjottaa ylös, et vois myöhemmin nauraa. Vauvasta, pettämisestä, mahasta, onnettomuuksista..siis kaikesta mahdollisesta raskauteen liittyvästä olen unia nähnyt!

*Kohdunkaulasta..Mulla ei ole ollut kyseistä ongelmaa (kuin tyttelillä), mut on varmaan aika rasittavaa jos ei saa tehdä oikeen mitään. Ja jos muuten on kova tekemään juttuja niin se rassaa hermoja. En usko, että sen lyhentyminen johtuu sinusta..Yritä nyt vaan miettiä vauvaa ja jos on oikein kova mieli tehdä jotain, niin tee mutta rauhallisesti.. Kevät on siitä inhottavaa aikaa, et sisällä pölyt leijailee ja kaikki ' lika' näkyy..ja tekis varmaan mieli siivota :(

Mä sain kans hoitopöydän siivottua esikoisen jäljiltä ja laitoin uudet vauvanvaatteet ja peitot, harsot yms. järjestykseen. Sairastellaan vieläkin koko perhe. Kuume on poissa, mut yskitään ja niistetään..kurkku on vieläkin ihan sairaan kipee, kaikilla. Yllättävän sitkee tauti/taudit, mitä lie..? Tosi kurjaa! Nyt on pakko mennä vahtimaan ruokaa..

Niin on muuten mullakin nyt supistellut..niin kovin, et on ollu pakko heittäytyä vaakatasoon! En tiedä mistä johtuu, kun en erikoisemmin ole rehkinytkään!? Mutta mutta..taas tekstiä vaan tulee. Huomiseen!

Hanna* Meneillään 29 raskausviikko vauvan laskurin mukaan :)

Vierailija
17/18 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah! Eilisaamu oli järkytys! Olin ihan lähdössä aamulla parturiin suunnittelemaan hääkampausta. Sitten ovikello soi yllättäen ja siellähän oli polttariporukka minua hakemassa. Siitä sitten puettiin meikäläinen itämaiseksi haareminaiseksi ja matka alkoi. Ensimmäisenä mentiin kokeilemaan itämaista tanssia. Se oli kivaa! Jos vaan intoa löytyy, niin sellaisen harrastuksen voisi aloittaa synnytyksen jälkeen. Saisi varmaan nopeasti lantionpohjalihakset kuntoon eikä aina olisi kuin puupökkelö. Matka jatkui intialaiseen ravintolaan... Hyvää ruokaa!

Tämän jälkeen minut vietiin kauneushoitolaan, jossa sain manikyyrin ja muu porukka sai tehdä sen itselleen. Illanviettopaikassa olikin sitten erotiikkavälineiden esittely (Elämän Suola-liike) ja tulihan sieltä sitten tilattua tarpeellista tavaraa synnytyksen jälkeiseen elämään eli harjoituskuulat ja liukuvoidetta. Loppuilta kuluikin syödessä ja saunoessa. Taiat tehtiin saunassa: muna päähän, selkään vehnäjauhoja ja suolaa. Itse tehty naamio naamassa juoksin ympäri kämppää ja huusin entisten nimiä, jottei jäisi vanha suola janottamaan. Huonosti menneen tietokilpailun jouduin korvaamaan muutamalla karaokebiisillä. Yhden aikaan yöllä oltiin takaisin kotona. Kyllä vauva oli potkutuulella kun vihdoin pääsin pitkäkseni.

Nyt sitä ollaan yksi askel lähempänä avioliittoa! Seitsemän viikkoa vielä häihin! Edelleen hieman hakusessa tuo suunnittelupuoli minulla. Tänään pohdittiin porukalla hääpukua ja ehdotin jonkinlaista muunnelmaa puvusta joka näkyy Pauligin mainoksessa. Ihastuin siihen jo silloin, mutta toki samanlaista ei saa kun ollaan jo silloin viikolla 32. Mutta jollain tavalla kiehtoo puvussa se osittain alakankaan peittävä pitsi siinä puvun päällä. En tiedä tajuatteko tästä selostuksesta mitään, mutta sellaisen haluan... Ihana!

Pelasinpa tuossa yhden Sudokun läpi ja nyt ajattelin mennä oikaisemaan sängylle ja katsomaan telkkaria! Odottelen että uskallan soitella ukko-kullalle, kun hän on ollut yön töissä ja mennyt ilmeisesti vasta aamu kahdeksalta nukkumaan! Olisi niin kiva saada se alkuviikoksi tänne luokseni, mutta kissa vaan aiheuttaa ongelmia. Yritän sitä hommaa nakittaa nyt jollekin! Nyt katsomaan telkku jos sitten jaksaisi kävelylle lähteä äidin kanssa vielä illemmalla!

Venla82 ja Eppu 25+5

Vierailija
18/18 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ekaks Venla82, mulla oli melkein samanlainen ohjelma omissa polttareissani 4 vuotta sitten: ) Eli itämaista tanssia, intialaista ruokaa, aromaterapiaa..mukavat muistot jäi : )

noihin kysymyksiin, kun en aamulla muistanut vastailla,

liikunnasta: hyötyliikuntaa eli kävelyä tulee päivittäin, ja sitten vielä koiran kanssa lenkille. Kuntosalilla käyn n 1 x viikossa, se jää viikonloppuun, kun viikolla en yksinkertaisesti jaksa töiden jälkeen. Jumpissa (bodypump) en ole enää käynyt, kuntosali tuntuu kivemmalta kun voi tehdä rauhallisempaa tahtiin. Äitiysjoogaan piti mennä, mutta aika on huono, ja turhaudui jo etukäteen, kun tiesin, etten läheskään aina pääse. Uimassa, tai vesijouoksussa käyn harvakseltaan.

Viime viikolla pistin Kelalle paperit, raha otetaan tällä kertaa, kun noita vaatteita on ihan tarpeeksi, ja makuupussi on hyvässä kunnossa. Talvihaalari pitää hankkia, kun pistin 2002 vuoden haalarin pari vuotta sitten lahjoitukseen. Muuten en ole vielä hankkinut vauvalle uutta, turvakaukalo ostetaan kunhan raha tulee. Laukkua sairaalaan en näillä näkymin pakkaa kuin vasta toukokuun puolella. Vaunun kopan kangaat vois pestä, ja muutenkin vaunuja huoltaa. Pinnasänky pitää kuljettaa mummolasta, mutta eiköhän senkin ehdi sitten lähempänä kesäkuuta. Mä olen ihan varma, että yli ajan menee (la oli 4.6.), vaavi tulee 10./11.6.

Supisteluja ei ole pahemmin ollut, joskus vatsa menee kovaksi, mutta siinäpä se. lääkärintarkistus oli reilu viikko sitten (rv 27+2), ja kohdunsuu oli pehmentynyt, mutta täysin kiinni, näille viikoille ok. Kohdunkaulan pituudesta ei ollut puhetta, enkä hoksannut itse kysyä, mutta kaikki on ok. Seuraava neuvola on vasta 4.4.

Nyt aurinkoko pilkistelee, joten pitänee vielä lähteä esikoisen kanssa ulkoilemaan : )

sokuri 29+0, ja poika 06/03