Vi*uttaa kaveri ylihysteerinen hämähäkki"fobia" pitäisikö näpäyttää kunnolla?
Kaveri osti minulta vanhan akvaarioni, muttei voinut tulla kantamaan sitä toisesta päästä autoon, koska kellarissamme on hämähäkkejä. Kannoin sen sitten isäni kanssa kun tämä prinsessa värjötteli ulkona. Suomalainen huonehämähäkki onkin tunnetusti niin vaarallinen. Joskus tekisi mieli heittää joku seinälukki päin hänen naamaansa. Niitä kuulemma "kammoaa" vielä enemmän kuin hämähäkkejä. Kolmekymppinen ihminen...
Kommentit (11)
No ois ollu aika inhottavaa jos ois nähny hämiksen ja pudottanu akvaarion
Jos joku minua ötökkäkammoista näpäyttäisi, voisin saada slaagin siltä seisomalta. Varmaa olis, ettei tyyppi enää olis kaveri!
Fobialle ei ole mitään järjellistä syytä, kukaan foobikko ei voi asialle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Fobialle ei ole mitään järjellistä syytä, kukaan foobikko ei voi asialle mitään.
En siis itse pelkää mitään, mutta vaimolla on hämähäkkikammo, Se on kyllä aika veemäistä, mutta toisaalta olen aina välillä "sankari".
Aivan mainiota, suosittelen, että käytät samoja kasvatusmetodeja lastesi kanssa. Jos ei tuolla fobiat häviä, niin ei millään. Ainakin olet yrittänyt kaikkesi! Hienoa, että on tuollaisia ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi. On paljon keinoja opia fobioista eroon. Välttely ei ole sellainen.
Esim. mun kaveri pääsi irti hämähkkifobioista jouduttuaan asumaan vuoden verran maassa jossa hämähäkkejä oli koko ajan joka puolella. Vuoden lopulla kantoi hämähäkkejä paljaalla kädellä pois asunnostaan kun aiemmin olisi juossut kirkuen karkuun.
Huh, toivottavasti nämä sairaalloiset foobikot eivät hanki lapsia. Entä jos oma lapsi on hädässä siellä hämähäkkikellarissa? Jättävät sinne?
Tuollaiset prinsessat on niin rasittavia kavereita. Yy-yy, en voi tulla mökille/piknikille/retkelle...
Mitä jos vaan antaisit olla. Jos et ole vielä kasvanut niin aikuiseksi, että ymmärtäisi ihmisillä voivan olla erilaisia pelkoja - aiheellisia tai aiheettomia - niin ehkä vielä joku päivä ymmärrät.