Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa hakea töitä koska nautin tyttömyydestä

Vierailija
14.02.2017 |

Ei tarvitse herätä aikaisin aamulla, vaan voi köllötellä sängyssä ja tehdä mitä haluaa. Ei vaan jaksa hakea töitä. Tämä työttömyys laiskistaa ja passivoi liikaa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti vielä kun voit. Kohta alkaa haastattelut, sitten sinut määrätään 9€/pv työkokeiluun ja jos kieltäydyt, saat karenssin. Sen jälkeen toimeentulotuestasi leikataan 1/3, jolla on tultava toimeen. Sen minä työtätekevänä veronmaksajana suon sinulle mielelläni. Jos joku muu elättää sinut tai sinulla on rahaa ja realisoitavaa omaisuutta, niin asiassa ei ole mitään ongelmaa puolin eikä toisin. 

Onnea valitsemallasi tiellä.😊

Vierailija
2/24 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse herätä aikaisin aamulla, vaan voi köllötellä sängyssä ja tehdä mitä haluaa. Ei vaan jaksa hakea töitä. Tämä työttömyys laiskistaa ja passivoi liikaa.

Ei vaan se passivoi, kun niitä töitä ei ole tai niitä on vähän. Jos lopputulos on sama riippumatta siitä hakeeko töitä vai ei, niin ei ihme, että moni luovuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivoituneita ja työhaluisia työnhakijoita on paljon enemmän kuin työpaikkoja, joten eipä tuolla ole merkitystä. Sen kun otat rennosti.

Vierailija
4/24 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Motivoituneita ja työhaluisia työnhakijoita on paljon enemmän kuin työpaikkoja, joten eipä tuolla ole merkitystä. Sen kun otat rennosti.

Katotaan miten pitkään ne on motivoituneita. Ihan oikein ap, turha ottaa paineita asiasta, jolle sinulla on ollut todella pienet mahdollisuudet vaikuttaa.

Vierailija
5/24 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hölmöä. Itse teen keikkatyötä ja just silloin kun haluan. Mieluummin tienaan sen päivärahan päälle 200-500 euroa niin mukava olla sitten kotonakin.

Vierailija
6/24 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut pitkään työttömänä? Itselläni noin vuosi ilmoittautumisesta työnhakijaksi, sain jo tällaisen "kolmikuukautissoiton", aiemmin kuin tietoihini oli merkitty seuraava yhteydenotto. Omille sivuille tuli paljon tehtäviä, haettava koulutuksiin ja työpaikkoja jne. Mua nauratti, kun siellä lukee "Sovitut tehtävät", ei sovittu mitään, vaan virkailija oli "sopinut" jo puolestani ja antoi minulle tiedoksi :D.

Vierailija
7/24 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ollut pitkään työttömänä? Itselläni noin vuosi ilmoittautumisesta työnhakijaksi, sain jo tällaisen "kolmikuukautissoiton", aiemmin kuin tietoihini oli merkitty seuraava yhteydenotto. Omille sivuille tuli paljon tehtäviä, haettava koulutuksiin ja työpaikkoja jne. Mua nauratti, kun siellä lukee "Sovitut tehtävät", ei sovittu mitään, vaan virkailija oli "sopinut" jo puolestani ja antoi minulle tiedoksi :D.

Ja jos et tee noita annettuja tehtäviä napsahtaa karenssi :D Keikkatyössä pidän välillä kahden viikon vapaita mutta saa olla työkkäriltä rauhassa.

Vierailija
8/24 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan se passivoi, kun niitä töitä ei ole tai niitä on vähän. Jos lopputulos on sama riippumatta siitä hakeeko töitä vai ei, niin ei ihme, että moni luovuttaa.

Niin näinä aikoina kun työpaikkoja on avoinna 33 000 ja työttömiä 400 000 + tempputyöllistetyt.

Ja varsinkin yli 55-vuotiaiden kaltaisteni työnhaku on työnantajille varmaan lähinnä huono vitsi... :/

Vierailija
9/24 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. Jäin it-alalta työttömäksi muutama vuosi sitten. Hain töitä aktiivisesti, jopa pakkomielteenomaisesti vuoden, mutta eihän yli nelikymppistä "ämmää" kukaan tuntunut ottavan, huolimatta siitä että kokemus on juuri sitä mitä joka paikassa haetaan. Into alkoi hiipua ja sitten hain vähemmän aktiivisesti.

Ja lopulta on käynyt tuo sama kuin ap:llä: olen todennut että olen onnellisempi ilman työtä. En siis hae töitä enää ollenkaan. Muistan ne kamalat ajat töissä: stressiä, alkoholia ja herkkuja stressilääkkeeksi, ei jaksanut mitään muuta kuin työn, ainainen syyllisyys koiran yksinolosta, univajetta, lihavuutta. Nyt elämä on paljon parempaa, huolimatta sitiä että on tarvinnut muuttaa rivitalokodista kaupungin kerrostalovuokrakämppään eikä rahaa ole. Mutta en minä kaipaa mitään mitä rahalla saa, kun minulla on mahdollisuus kävellä luonnossa, käydä vapaaehtoishommissa kun huvittaa, tehdä jopa oman alani hommia open source-kehitykseen yhteiseksi hyväksi. 

Nuo karenssit ja muut ei uhkaa minua pätkääkään koska olen jo peruspäivärahalla. Mulla ei ole mitään omaisuutta. Aion kieltäytyä kaikista noista pakkohaastetteluista ja muista. Sen kun laittavat karenssin, Suomen laki määrää kuitenkin että se minimitoimeentulo on jostain luukulta tultava, ja minimiä enempää en saa muutenkaan, enkä edes kaipaa. Tähän asti niistä te-keskuksen jutuista on muuten melko hyvin päässyt eroon ihan niin, että menee juovuksissa sinne kerran, ja mahdollisimman epäsiistin näköisenä. Kategorisoivat siihen porukkaan, jota ei edes kannata yrittää työllistää, ja sitten saa olla rauhassa.

Vierailija
10/24 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valinnanvapaus kirjoitti:

Nauti vielä kun voit. Kohta alkaa haastattelut, sitten sinut määrätään 9€/pv työkokeiluun ja jos kieltäydyt, saat karenssin. Sen jälkeen toimeentulotuestasi leikataan 1/3, jolla on tultava toimeen. Sen minä työtätekevänä veronmaksajana suon sinulle mielelläni. Jos joku muu elättää sinut tai sinulla on rahaa ja realisoitavaa omaisuutta, niin asiassa ei ole mitään ongelmaa puolin eikä toisin. 

Mites sinulla on aikaa tuhlata työnantajasi kallista aikaa roikkumalla täällä vaavi-palstalla haukkumalla työttömiä lähimmäisiäsi? - Töihin siitä rotta, me olemme työmme jo tehneet!

Vierailija
11/24 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma. Jäin it-alalta työttömäksi muutama vuosi sitten. Hain töitä aktiivisesti, jopa pakkomielteenomaisesti vuoden, mutta eihän yli nelikymppistä "ämmää" kukaan tuntunut ottavan, huolimatta siitä että kokemus on juuri sitä mitä joka paikassa haetaan. Into alkoi hiipua ja sitten hain vähemmän aktiivisesti.

Ja lopulta on käynyt tuo sama kuin ap:llä: olen todennut että olen onnellisempi ilman työtä. En siis hae töitä enää ollenkaan. Muistan ne kamalat ajat töissä: stressiä, alkoholia ja herkkuja stressilääkkeeksi, ei jaksanut mitään muuta kuin työn, ainainen syyllisyys koiran yksinolosta, univajetta, lihavuutta. Nyt elämä on paljon parempaa, huolimatta sitiä että on tarvinnut muuttaa rivitalokodista kaupungin kerrostalovuokrakämppään eikä rahaa ole. Mutta en minä kaipaa mitään mitä rahalla saa, kun minulla on mahdollisuus kävellä luonnossa, käydä vapaaehtoishommissa kun huvittaa, tehdä jopa oman alani hommia open source-kehitykseen yhteiseksi hyväksi. 

Nuo karenssit ja muut ei uhkaa minua pätkääkään koska olen jo peruspäivärahalla. Mulla ei ole mitään omaisuutta. Aion kieltäytyä kaikista noista pakkohaastetteluista ja muista. Sen kun laittavat karenssin, Suomen laki määrää kuitenkin että se minimitoimeentulo on jostain luukulta tultava, ja minimiä enempää en saa muutenkaan, enkä edes kaipaa. Tähän asti niistä te-keskuksen jutuista on muuten melko hyvin päässyt eroon ihan niin, että menee juovuksissa sinne kerran, ja mahdollisimman epäsiistin näköisenä. Kategorisoivat siihen porukkaan, jota ei edes kannata yrittää työllistää, ja sitten saa olla rauhassa.

Eikö siis sinulle yli 4-kymppiselle it alan naiselle tarjottu mitään alaa sivuavaa työtä työhakemuksista huolimatta? Vai etkö mennyt töihin koska bruttopalkka olisi ollut pienempi kuin mihin olit tottunut?

Kuulostaa masentavalta luopua kaikesta ja asua kaupungin vuokra-asunnossa. Et taida olla perheellinen? Mikset lähtenyt ulkomaille?

Vierailija
12/24 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olen tottunut työttömyyteen ja siihen että tulot on pienet koen olevani paljon onnellisempi kuin töissä käydessä. Olen ollut näissä työkkärin määräämissä "orjatöissä" mutta en ole kokenut niitä mitenkään vastenmielisinä vaan mukavana vaihteluna. Viimeksi olin vanhainkodissa 4pvä/vko 5h/pvä ja sain siellä ilmaisen ruuan. Kävin vanhusten kanssa kävelyllä, juttelin heidän kanssa, luin päivän lehdet jne. Tein heidän kanssa asioita joihin lähäreillä ei ollut aikaa. Seuraavaksi olen menossa päiväkotiin ja odotan sitä innolla. Työkkärissä multa on aina kysytty millaiseen paikkaan haluan mennä eikä määrätty menemään jonnekin.

Vierailija
13/24 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä hölmöä. Itse teen keikkatyötä ja just silloin kun haluan. Mieluummin tienaan sen päivärahan päälle 200-500 euroa niin mukava olla sitten kotonakin.

Ei kaikille riitä keikkatöitäkään - yli 55-v. ei varmaan oteta edes keikkaa heittämään.

Vierailija
14/24 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh missähän harhoissa sä oikein elät? :D Mulla on maisterintutkinto ja olen ollut työttömänä viime kesästä asti. Puhelimessa mulle täti sanoi, että kolmen kuukauden päästä hän soittaa uudelleen (= se paljon parjattu haastattelu) ja silloin päivitetään taas suunnitelma. Kysyin tuosta työkokeilusta ja muuhun ilmaiseen työhön pakottamisesta ja hän sanoi että jollen ilmoita työkkäriin että haluan vaihtaa alaa, niin mua ei voi laittaa työkokeiluun :) Koska työkokeilu on vain alan vaihtajille. 

En myöskään ole toimeentulotuella, joten en tiedä sen leikkauksista mitään, koska se ei minuun vaikuta. Työmarkkinatuessa sen sijaan tulee ilmeisesti yksi omavastuupäivä kuukaudessa jos ei ole ollut töissä 18 tuntia kolmen kuukauden aikana, mutta laskin että mua ei haittaa ollenkaan se joku 25 euron menetys kuukaudessa :) Tulen loistavasti toimeen ilmankin.

-ei ap

Vierailija
15/24 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikille riitä keikkatöitäkään - yli 55-v. ei varmaan oteta edes keikkaa heittämään.

Niin mutku sipilä sanoo et pakko tehä töitä 63-vuotiaaksi, niin mistä pipilä taikoo mulle duunin kuudeksi vuodeksi?

Vierailija
16/24 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voi ihmisellä olla huono tuuri. Juuri sain lusittua 9 euron orjuuden niin nyt pitää lähteä palkkatuella raatamaan vähintään puoleksi vuodeksi. Se palkkatuki on aivan onneton liksa. Tietää jo siitä että sen päälle saa soviteltua päivärahaa. Pitää vaan psyykata itseä että se on korkeintaan 8 kuukautta.

Kesä on kyllä pilalla kun ma-pe on varattu johonkin helvetin työhön. Osaisikohan sitä näytellä sekoamista?

Jos vaikka lanttulääkärin kautta pääsisi eläkkeelle? Työt ei niinku yhtään kiinosta mutta olen niin huono hakemaan feikki saikkuja että mua voi erehtyä pitämään tunnollisena työn tekijänä.

Työkkärin täti oli sitä mieltä ettei haastattelut ja työkokeilut onnistu kuten hallitus on suunnitellut. Henkilöstö ei riitä kuulusteluihin ja työkokeiluihin loppuu määrärahat ennenkuin läheskään kaikki työttömät on käyty läpi. Enkä kyllä ymmärrä miksi työttömiä pitää pakottaa orjiksi? Vissiin se on sitä voittojen maksimointia?

Vierailija
17/24 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin tuosta työkokeilusta ja muuhun ilmaiseen työhön pakottamisesta ja hän sanoi että jollen ilmoita työkkäriin että haluan vaihtaa alaa, niin mua ei voi laittaa työkokeiluun :) Koska työkokeilu on vain alan vaihtajille.&nbsp

Nämä asiat voivat vaihdella toimistoittain, ehkä sinun toimistossasi on keskimääräistä fiksumpia virkailijoita. Tosiasia on kuitenkin, että pitkäaikaistyöttömiä, jos ei määrätä, niin ainakin voimakkaasti painostetaan noihin ilmaisiin työkokeiluihin. Se vaikuttaa olevan yleinen linja tällä hetkellä.

Vierailija
18/24 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kans luki sovitut tehtävät. Soitin työkkäriin. No nehän pyys jättää soittopyyntöä. Kahden päivän päästä virkailija soitti. Kysyin häneltä suoraan kenen kanssa on toimenpiteistä ja tehtävistä sopinut. Yritti sitten selittää jotain mutta pidin kantani. Nyt ne sopimukset on poistuneet sivulta ja haasteluaika on huhtikuussa. Puhelinlasku paukkui..

Vierailija
19/24 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että voi ihmisellä olla huono tuuri. Juuri sain lusittua 9 euron orjuuden niin nyt pitää lähteä palkkatuella raatamaan vähintään puoleksi vuodeksi. Se palkkatuki on aivan onneton liksa. Tietää jo siitä että sen päälle saa soviteltua päivärahaa. Pitää vaan psyykata itseä että se on korkeintaan 8 kuukautta.

Kesä on kyllä pilalla kun ma-pe on varattu johonkin helvetin työhön. Osaisikohan sitä näytellä sekoamista?

Jos vaikka lanttulääkärin kautta pääsisi eläkkeelle? Työt ei niinku yhtään kiinosta mutta olen niin huono hakemaan feikki saikkuja että mua voi erehtyä pitämään tunnollisena työn tekijänä.

Työkkärin täti oli sitä mieltä ettei haastattelut ja työkokeilut onnistu kuten hallitus on suunnitellut. Henkilöstö ei riitä kuulusteluihin ja työkokeiluihin loppuu määrärahat ennenkuin läheskään kaikki työttömät on käyty läpi. Enkä kyllä ymmärrä miksi työttömiä pitää pakottaa orjiksi? Vissiin se on sitä voittojen maksimointia?

Palkkatuella työskentelyhän on ihan kuin normaalissa töissä kävisi. Yritys ei nimittäin saa palkkatukea ellei työsopimukseen kuulu TES:n mukainen palkka (ja sitten yritys itse hakee jälkikäteen ne palkkatuet).

Minä ainakin rakastin palkkatuella työskentelyä. Harmi, etten pääse heti perään uudestaan palkkatuelle.

Vierailija
20/24 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kans luki sovitut tehtävät. Soitin työkkäriin. No nehän pyys jättää soittopyyntöä. Kahden päivän päästä virkailija soitti. Kysyin häneltä suoraan kenen kanssa on toimenpiteistä ja tehtävistä sopinut. Yritti sitten selittää jotain mutta pidin kantani. Nyt ne sopimukset on poistuneet sivulta ja haasteluaika on huhtikuussa. Puhelinlasku paukkui..

Minä ymmärsin, että ei ole vaihtoehtoa kieltäytyä, mutta menisinkin mielelläni palkkatuettuun työhön, eikö siitä saa kuitenkin ihan palkkaa, joka on isompi, kuin alin tuki? Itselleni olisi hyötyä ihan jo työkokemuksestakin. Mistä sait tietää yrityksistä, jotka ottavat palkkatuella? Minulle sanottiin, että laittavat näitäkin paikkoja (joita on haettava), mutta ei sivuillani näy tällaisia paikkoja missään, edes siellä "sovituissa tehtävissä", jossa on ainoastaan velvoite hakea..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi