Kuparikierukka ja kuukautiset kestävät yli viikon :(
Alkaa mennä hermot tähän jatkuvaan vuotamiseen. Yli viikko kuukaudesta joka kuukausi vuotaa ja usein niin paljon että kuikuppikaan ei pidä. Myös ovulaatioviikolla vuotaa joskus vähän, ei aina ja on kipuja, joita kuukautisten aikaan ei onneksi juurikaan ole.
Mutta koska tässä olisi tarkoitus harrastaa veretöntä seksiä?
Hormonaalista ehkäisyä en missään tapauksessa ota takaisin, ehkäisykapselin kanssa vuoti ihan koko ajan ja hormonit vievät seksihalut todella tehokkaasti vrt. ilman. Mies ei suostu vasektomiaan eikä kondomeja olla koskaan suhteessa käytetty.
Mitä VITTUA teen?!?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sterilisaatio sinulle sitten jos lapsia ette enää halua :)
Valitettavasti ei ole niin yksinkertainen tämäkään,jos on aurallinen migreeni.
Perhehtykää itse syvemmin aiheeseen. Paljon on migreenipotilaiden kokemuksia siiitä miten perseelleen elämä voi mennä sterilisaation vuoksi. On varmasti kyllä myös hyviäkin kokemuksia. Sitä riskiä en itse ainakaan ole ollut valmis ottamaan että jatkuva migreeni voisi olla koko ajan päällä tai ainakin lisääntyvissä määrin. Pitää ymmärtää kokonaisuus miten sterilisaatio vaikuttaa ihan koko kehon toimintaan eikä vain ns paikallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hormonikierukassa vähiten hormoneja.
Kokeile!
Tosi urpo mies sulla, kun ei tajua käyttää kondomia.
Selibaatti?Hormonikierukkaa ei kyllä kannata käyttää jos aurallinen migreeni!
Miksi ihmeessä? Itselleni tuota suositeltiin aikanaan juuri sen aurallisen migreenin takia. Myös minipillerit käy aurallisesta migreenistä kärsiville.
Apuah... Lue laajasti eri tietolähteistä, googlaa. Mullekin suositeltiin (neuvolatäti, neuvolalääkäri, jopa yksi gynekologi) ja vähäteltiin kun kyseenalaistin. Sitten yksi yksityinen gynekologi ymmärsi, ja itsekin rupesin tutkimaan asioita enempi.
Olen lukenutkin paljon silloin, kun aihe oli itselleni ajankohtainen. Missään vähänkään virallisessa lähteessä ei ollut kieltoa hormonikierukalle/minipillereille, jos on aurallinen migreeni.
Myöskään sterilisaation suhteen ei ole esteitä.
Vierailija kirjoitti:
Kondomi. Ei se oikeasti niin kamalan paljon tunnu. Ja on siistiäkin.
Jos se tuntuu yhtään, se tuntuu liikaa. Se vie luonnollisen kosteuden myös ja kuten jo sanoin, ärsyttää limakalvojani. Ja tuntuu miehestä niin paljon huonommalta, että jäisi seksit tosi vähälle jos kumia olisi pakko käyttää. Mulla on sitä paitsi sen verran tiukat pillulihakset ettei sperma valu sieltä ulos ennen kuin vessanpöntöllä kun annan valua. Sotkua aiheuttaa vain tämä saatanan jatkuva verenvuoto. Ap
Onneksi mulla kierukka siis kuparinen toimii. Jos vuodot alkavat runsastua on se minulla merkki anemiasta. Syön rautaa ja taas normalisoituu. Ennen kierukkaa mulla oli vuotoa 3 päivää, (ja pari päivää tuhnua) nyt noin 5. Lisäksi tuhnua tulee ennen ja jälkeen joitain päiviä.
Mulla on hormonikierukka, ollut nyt 9v, kuukautisista ei ole tarvinnut kärsiä 8 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se tuntuu yhtään, se tuntuu liikaa. Se vie luonnollisen kosteuden myös ja kuten jo sanoin, ärsyttää limakalvojani. Ja tuntuu miehestä niin paljon huonommalta, että jäisi seksit tosi vähälle jos kumia olisi pakko käyttää. Mulla on sitä paitsi sen verran tiukat pillulihakset ettei sperma valu sieltä ulos ennen kuin vessanpöntöllä kun annan valua. Sotkua aiheuttaa vain tämä saatanan jatkuva verenvuoto. Ap
No itsepä valintasi teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itsepä valintasi teet.
Enhän. Naisen elämä on psskaa. Ap
Kuinka montaa eri merkkiä olette kondomeista testanneet? Niitä on nykyään pilvin pimein eri merkejä ja merkeilläkin eri malleja. Teininä söhlätessä mainoskumeilla ja perus Näkeillä homma oli vittumaista, mutta nyt on vuosia jo mennyt hyvin, kun löydettiin meille sopivat kumit. Toisinaan tarvii liukkaria, mutta se on mielestäni aika pieni paha muiden ehkäisymenetelmien haittoihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka montaa eri merkkiä olette kondomeista testanneet? Niitä on nykyään pilvin pimein eri merkejä ja merkeilläkin eri malleja. Teininä söhlätessä mainoskumeilla ja perus Näkeillä homma oli vittumaista, mutta nyt on vuosia jo mennyt hyvin, kun löydettiin meille sopivat kumit. Toisinaan tarvii liukkaria, mutta se on mielestäni aika pieni paha muiden ehkäisymenetelmien haittoihin verrattuna.
Jos vaatisin kumin käyttöä, saisin munaa ehkä kerran kuussa. Se johtaisi eroon. Ja liukkaria en pilluuni halua, etenkään kumin kanssa käytettäviä. Kondomi on myös epäluotettava vrt muut menetelmät. Ap
No itse aion ottaa riskin ja kokeilla mirena-kierukkaa jos se vaikka sopisikin. Noin 20 %:lla kuitenkin loppuu kuukautiset kokonaan ja hyvin suurella osalla vuoto vähenee merkittävästi. Itsellekään ei enää ye-pillerit sovi ja kuparikierukkaa en halua just sen takia että on niin suurena riskinä saada vaan runsaampi vuoto. Helsingissä ekan hormonikierukan saa viel ilmaseks joten ei maksakaan mitään kokeilu. Ja johonkin oli kuitenkin pakko vaihtaa.
Puhuit mahdollisesta aknesta hormonikierukan yhteydessä.Kokemusta on,menkat loppuu ja akne tuli.Tunnen muitakin.
Kuparikierukka ei mielestäni ole mikään naisen helvetti jos kipuja ei ole,vuodot ei ole tolkuttomat ja menkat on sen 7 päivää.Tämä on mun mielipide.Kaikki nämä oireet on lievittyneet koko ajan tän kahden vuoden aikana,varsinkin kivut ja menkkojen runsaus.
Mulla on ollut kuparikierukka 4 vuotta. Kuukautiset on niukat, kivuttomat ja kestää 3-4 päivää. Tällöset mulla on aina ollu. Flexi-t 300 on mun kierukka, se nova-t on ihan kamala, onko sulla se? vaihda flexi-t!
Ai, harmi ettei sovi sinulle. Minulle on sopinut todella hyvin eikä kuukautiset ole muuttuneet yhtään huonompaan suuntaan kierukan myötä :)
Kuparikierukka pelasti mun elämän. Täydellinen kapine ja pääsin lopullisesti eroon hormoneista.
Mulla on uudenlainen Silverline kuparikierukka. Kaksi päivää todella runsasta vuotoa jonka jälkeen niukkaa vuotoa 2-3 päivää. Ei välivuotoja. Kipuja oli aluksi nyt ei enää niinkään. Kierukka laitettiin elokuussa. Ihan loistava, muut ehkäisymenetelmät ei sovi.
Vierailija kirjoitti:
No mutta onko toi nyt niin paha?Kauanko sulla kesti aiemmin?Kierto vissiin ok?
Mulla on kuparikierukka ollut pari vuotta ja tilanne normalisoitunut.Menkat kestää 5 pvää kuten ennenkin,alussa oli n.7.Mullahan on kiertokin lyhyt jolloin kuun alussa ja lopussa voi olla menkat,näin ollut aina.
Mulle ainoa ehkäisy joka käy joten olen iloinen,että joku löytyi.Tosiaan jos sulla ei kauan ole ollut,niin odota vielä esim.puoli vuotta ja kato tapahtuuko mitään.
5-7 pv on helkkarin vähän.
Minulla 10 pv ja kierto 23 päivää...laskeppa siitä sitten niitä ilonpäiviä -.- pms oireet alkaa 5 pv ennen menkkoja ja ne enemmän henkisiä. Aivan saatanan raivostuttavaa. Masennukseen söin kauan lääkkeitä, kunnes gyne tajusi kysyyä asioista ja huomattiin jatkuvan alakulon syyksi pms-oireet jotka kestävät siis yhteensä 5+10+2 päivää eli 17 päivää 23 päivän kierrosta!
Sain sitten dianenovat jotka helpottivat, mutta niitäkään ei enäää myydä, koska ovat liian hormonipitoisia.