"Kiirreellinen", "puollustaja"...
Millainen ihminen kirjoittaa otsikon esimerkkien kaltaisesti?
Kommentit (31)
Kyllä kunnon isämmaallinem kirjoittaa suomea kuin kunnon isämmaallinem!
Isämmaan puollustajat ja elämämkoululaiset.
Viellä. Miten kukaan saati niin moni voi kirjoittaa vielä kahdella l-kirjaimella? Eihän sitä edes lausuta niin?!
Varmaan sellainen, jota ei koulut ole kiinnostaneet. Se ei kuitenkaan kerro sydämen sivistyksestä, osaako joku kirjoittaa virheettömästi vai ei :)
Nyt on elmore vauhdissa. Mohamedin dear frendi. Otahan jo illan SSRI - lääkkeesi.
Minä olen mysteeriprovoaja.
Teen tahallisesti kirjoitusvirheitä etten paljastuisi. Vaihtelen myös kirjoitustyylliä.
Ruoka tunti, keskiviikko ilta, juhannus aatto, vanhempain ilta
Tämän palstan enemmistö kirjoittaa noin, eli amikset.
Sellainen, joka on sitä mieltä, että koska murre. Ja koska minä. Hän on omanlaisensa, koska sananvapaus. Hänellä on tarve puhua, kun asia. Miksi valitatte vaikka puhekieli? Kirjakieltä ei tarvitse käyttää, koska vapaus.
Vierailija kirjoitti:
Viellä. Miten kukaan saati niin moni voi kirjoittaa vielä kahdella l-kirjaimella? Eihän sitä edes lausuta niin?!
Varmaan sellainen, jota ei koulut ole kiinnostaneet. Se ei kuitenkaan kerro sydämen sivistyksestä, osaako joku kirjoittaa virheettömästi vai ei :)
Hyvin sanottu. Kuka viitti kytätä, kuka mitenkään kirjoittaa...tai siis maalaiset ihmiset...
Voihan kirjoitukseen puuttua, mutta ei sillä pidä ihmisyyttä mitata.
Ertä mimmoinen ihminen leimaa ihmisen kirjoittamisen perusteella? Ihan vaan tuota aapeeta mietin ja pikkusieluisuutta.
Ihna eri aisa on viilata pilkkuja. Sen ymmärrän oikeinkirjoituksessa, mutta ihmisten luokittelu...sitä vaan en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Hernekkeitto
Hernekkeitto, purjevvene - näissähän kirjoitusvirhe olisi melkein loogista, koska kaksoiskonsonantti lausutaan. Mutta eihän kukaan edes sano "kiirreellinen"?!
...ei maalaiset, ku millaiset ihmiset ...piti kirjoittaa 😷
Amikset, kansakoulun käyneet, heikkolahjaiset, syrjäytyneet, nuorisorikolliset, huumehemmot jne.