Luokkakokous ja vanha luokkakaveri, josta tullut vihamies
Otsikko nyt oli vähän liioiteltua mutta vähän aikaa sitten jouduin katkaisemaan välit ystävääni, jonka kanssa olemme siis aikoinaan olleet samalla luokalla.
Tämä ex-ystävä on kova juoruamaan ja varsinkin henkilöistä joiden kanssa välit ovat jostakin syystä katkenneet niin näistä hän on erityisen innokas puhumaan pahaa ja kertomaan yksipuolisia vääristeltyjä tarinoita.
Olen nyt vasta ystävyyden katkettua tajunnut epäröidä näitä tarinoita näistä hänen päättyneistä ihmissuhteista.
Sain kutsun luokkakokoukseen, jonne ei huvittaisi yhtään mennä. Mutta vielä vähemmän, kun tiedän, että tämä ex-ystävä on varmasti siellä. Voisin tietysti jättää menemättä mutta pelkään tai tiedän aivan varmasti, että jollen ole paikalla niin ex-ystävältäni varmasti kysytään minusta tai (varmasti kysymättäkin) haukkuu minua ja kertoo jotakin muunneltua totuutta. Hän osaa olla erittäin uskottava, uskoinhan minäkin aiemmin hänen juttujaan. Hän ei varmastikaan itse tajua muuntavansa totuutta, koska hän pitää omaa totuutta totuutena.
Eli en tiedä kumpi on vähemmän paha vaihtoehto; jäädä pois luokkakokouksesta, jolloin hän varmasti mustamaalaa minua paikallaolijoille tai mennä paikalle, jolloin en tiedä mitä tapahtuu?
Olimme siis kouluaikoina neljän hengen porukka mutta kaksi muuta näistä asuvat jo muualla ja muiden luokkalaisten kanssa emme niin hirveästi olleet tekemisissä.
Mitä te tekisitte?
Kommentit (7)
En menisi. Ei kai väliä mitä nämä ihmiset ajattelevat, jollet ole heidän kanssa muutenkaan tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
En menisi. Ei kai väliä mitä nämä ihmiset ajattelevat, jollet ole heidän kanssa muutenkaan tekemisissä.
Kiitos. Nin jospa vain osaisi ajatella noin. :) Ap
No kyllä mä menisin, jos ainut syy poisjäänille olsi tuo ex-ystäväsi. Jos hän yrittää järjestää jotain kohtausta, niin et suostu sellaiseen. Mä olen samanlaiselle tyypille ihan sanonut, kun hakemalla haki riitaa, että en lähde tohon juttuun mukaan nyt ollenkaan. Oli tosi nolo tilanne riidanhaastajalle, kun muut katselivat siinä säälivästi vieressä.
Jos taas ei muutenkaan oikein huvita vanhojen luokkakavereiden tapaaminen, niin en pelkästään sen takia menisi, ettei joku munapää mustamaalaa minua. Ei niin paljoa tarvitse välittää sellaisten ihmisten mielipiteistä, joiden kanssa ei ole ollenkaan tekemisissä.
Meet sinne, ja ohitat ton mörrimöykyn parilla ei-paljastavalla lauseella. Juttelet ympäripyöreitä siis.
Luin otsikon väärin ja mietin, että miten niin tästä luokkakaverista on tullut "vihannes"... :) :) Noh, kieltämättä oikeassa otsikossa on enemmän järkeä.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mä menisin, jos ainut syy poisjäänille olsi tuo ex-ystäväsi. Jos hän yrittää järjestää jotain kohtausta, niin et suostu sellaiseen. Mä olen samanlaiselle tyypille ihan sanonut, kun hakemalla haki riitaa, että en lähde tohon juttuun mukaan nyt ollenkaan. Oli tosi nolo tilanne riidanhaastajalle, kun muut katselivat siinä säälivästi vieressä.
Jos taas ei muutenkaan oikein huvita vanhojen luokkakavereiden tapaaminen, niin en pelkästään sen takia menisi, ettei joku munapää mustamaalaa minua. Ei niin paljoa tarvitse välittää sellaisten ihmisten mielipiteistä, joiden kanssa ei ole ollenkaan tekemisissä.
Ei hän ole mitenkään riidanhaluinen, siinä mielessä että kovaan ääneen vaikkapa huutelisi jotakin. Enemmänkin hänellä on näitä "uhritarinoita", joissa yrittää voittaa ihmisiä puolellaan vaikkapa sillä, että surkealla äänellä kauhistelee, että miten minäkin olen tullut paikalle ja sitten varmasti höpöttelisi juttuja minusta.
Mutta niin, toisaalta tuskinpa ketään ihan hirveästi kiinnostaisi, kun ei kukaan kouluaikanaan ihan hirveän kiinnostunut ollut. Ap
Up