Miten toimia alkoholisti-etäisän kanssa?
Onko kenelläkään kokemuksia ja hyviä neuvoja siitä, että mitä pitäisi tehdä jos epäilee etäisän ratkenneen juomaan? Erosimme pitkäaikaisen alkoholismin takia ja isä on tavannut lapsia minun läsnäollessani. Mies meni eron jälkeen hoitoon ja onnistui lopettamaan. Suostuin siihen, että lapset ovat välillä hänenkin luonaan. Mutta minusta tuntuu että mies on haissut viinalle kun on hakenut lapsia? Mitä pitäisi tehdä? En haluaisi tietenkään katkaista isän ja lasten välejä jos ei ole pakko. Olen kysynyt mieheltä onko hän ratkennut mutta vakuuttaa tietysti että ei ole. Olen ihan epätoivoinen.
Kommentit (25)
Lasten isän kanssa on puhuttu miljoona kertaa. Et ilmeisesti tiedä paljon alkoholismista, sen yksi suurimpia ongelmia on se, että alkoholistin sanaan ei voi luottaa. ap
17 jatkaa, että kieltämättä stressaavaa elämää tällainen on. Mua vähän helpottaa, kun mies on matkatöissä ja on usempana päivänä arkisin reissussa. Saadaan olla lasten kanssa keskenämme ja vaikka pyöritänkin kolmen lapsen arkea yksinäni koen pääseväni vähemmällä kuin silloin, kun mies on kotona.... me ollaan oltu jo lähes kolmekymmentä vuotta yhdessä mutta alkon käyttö alkoi n 10 v sitten ja on nyt pahentunut kolmannen lapsen syntymän myötä. Että mä en ainakaan tiennyt tekeväni lapsia alkoholistin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla varmaan olisikaan mitään valtuuksia lykätä alkometriä kenenkään suuhun, mutta toisaalta jos menen oikeuteen saan varmasti virallisen yksinhuoltajuuden ja isälle oikeuden määräämät valvotut tapaamiset. Ehkä se alkometri on pienempi paha isälle, jos hän todella haluaa niitä lapsiaan nähdä. Eki-herra voisi nyt lähteä tästä keskustelusta, tämä tilanne on tarpeeksi kurja muutenkin, ap
Ai, anteeksi rouva puheenjohtaja. En tiennytkään että Sinä jaat nykyään puheenvuoroja tällä palstalla ja Sinun kanssasi erimieliset eivät lupaa mielipiteensä ilmaisemiseen saa.
Tuossa ylläolevassa röyhkeässä kommentissasi kiteytyy aivan ilmiömäisesti teidän häiriintyneiden raittiuskiihkoilija-fanaatikkojen ja kieltolain kannattajien ajattelutapa.
Valvotut tapaamiset:
https://www.thl.fi/fi/web/lastensuojelun-kasikirja/tyoprosessi/erityisk…
Kannattaisiko nyt ihan ensin puhua sen lasten isän kanssa?