Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toimia alkoholisti-etäisän kanssa?

Vierailija
13.02.2017 |

Onko kenelläkään kokemuksia ja hyviä neuvoja siitä, että mitä pitäisi tehdä jos epäilee etäisän ratkenneen juomaan? Erosimme pitkäaikaisen alkoholismin takia ja isä on tavannut lapsia minun läsnäollessani. Mies meni eron jälkeen hoitoon ja onnistui lopettamaan. Suostuin siihen, että lapset ovat välillä hänenkin luonaan. Mutta minusta tuntuu että mies on haissut viinalle kun on hakenut lapsia? Mitä pitäisi tehdä? En haluaisi tietenkään katkaista isän ja lasten välejä jos ei ole pakko. Olen kysynyt mieheltä onko hän ratkennut mutta vakuuttaa tietysti että ei ole. Olen ihan epätoivoinen.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä miestä puhaltamaan alkometriin. Jos kieltäytyy, tiedät miksi. Ja hän tietää myös, että sinä tiedät. Lapsia et missään nimessä anna, jos epäiletkin hänen juovan.

Vierailija
2/25 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isä käy meillä kotona tai pihalla katsomassa lasta. En todellakaan luota häneen niin että saisivat olla keskenään.

Alkometriin puhallus tai sitten lapset lopettavat isällä käymisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapset? Vähänkin isommat huomaavat, osaavat soittaa sinulle. Miehesi tunnet, tuskin kovin kauaa salassa pysyy jos on retkahtanut, sitten taas siirrytte valvottuihin tapaamisiin.

Vierailija
4/25 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista. Osaisitteko kertoa millaisia nuo valvotut tapaamiset oikeastaan ovat, tarkoittaako se sitä että te äidit (tai isät, jos äiti on alkoholisti) olette siinä kotona? Miten olette kestäneet sitä itse henkisesti, eikö se ole kauhean kuorimittavaa. Ja miten hoidatte sen alkometriin puhaltelun, eivätkö lapset ihmettele ja ahdistu? Meillä on lapset hankalassa iässä, noin 10 v, niin pieniä etteivät ymmärrä eikä heille oikein voi puhua asiasta niin että he ymmärtäisivät, mutta toisaalta he huomaavat aina jos jokin on vialla. 

Vierailija
5/25 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sille kun lapset ovat siellä. Kuulet kyllä onko ottanut.

Vierailija
6/25 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on lapset hankalassa iässä, noin 10 v, niin pieniä etteivät ymmärrä eikä heille oikein voi puhua asiasta niin että he ymmärtäisivät, mutta toisaalta he huomaavat aina jos jokin on vialla. 

Kyllä 10-vuotias ymmärtää. Me oltiin siskon kanssa suunnilleen saman ikäisiä kun meidän vanhemmat erosi, ja käytiin alkoholisti-isän luona kylässä. Ja todellakin ymmärrettiin että se joi, ja ahdistuttiin siitä. Onneksi äiti oli puhunut ja selittänyt asian, ja tiedettiin, että jos vähänkään pelottaa, tai epäillään että isä on juonut, voidaan soittaa tai mennä takaisin kotiin (asuttiin pikkukaupungissa ja osattiin liikkua siellä). Paljon pahempi vaihtoehto se minusta on, ettet juttele lastesi kanssa asiasta ja kerro niille mitä tapahtuu, ja mitä voi tehdä. Kyllä lapsille voi ja pitää kertoa alkoholismista niin että lapsi sen ymmärtää.

Vierailija
7/25 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä miestä puhaltamaan alkometriin. Jos kieltäytyy, tiedät miksi. Ja hän tietää myös, että sinä tiedät. Lapsia et missään nimessä anna, jos epäiletkin hänen juovan.

Millähän oikeudella kuvittelet voivasi tätä vaatia? Naiset käyttävät lapsiaan koston välikappaleina, tämä on todella säälittävää. Mies voi yhtä lailla ruveta vaatimaan sinulta huumeseuloja, sopiiko palstamammalle?

Vierailija
8/25 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellainen sopimus, että soitan eikä tähän mennessä ole ollut mitään muuta rikettä kuin tuo viinan haju lapsia hakiessa. Pelkään että mitä voi tapahtua tulevaisuudessa. Erosimme siksi että mies alkoi olla vaaraksi lapsille, ei onneksi fyysistä väkivaltaisuuttaan vaan siksi että oli humalassa holtiton, nukkui kun lapsilla oli vaarallisia työkaluja, rattijuoppoutta lapset kyydissä ja sen tapaista. Olen ihan loppu tästä kaikesta, tuntuu että koko elämä on yhtä ja samaa miehestä huolestumista. Haluaisin jo aloittaa oman elämän ja vaikka tutustua johonkin raittiiseen mieheen mutta en uskalla edes treffejä sopia. Tekisi mieli ottaa lapset kainaloon ja vaan kadota miehen elämästä, mutta eihän lakikaan sellaista salli, enkä tiedä olisiko se lapsille hyvä vai paha. Suomi on varmasti täynnä kaltaisiani naisia. Miten te oikein pärjäätte, miten olette elämänne järjestäneet?

Vierailija
9/25 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millähän oikeudella kuvittelet voivasi tätä vaatia? Naiset käyttävät lapsiaan koston välikappaleina, tämä on todella säälittävää. Mies voi yhtä lailla ruveta vaatimaan sinulta huumeseuloja, sopiiko palstamammalle?

Sopii, jos mulla on narkkarimenneisyys, ja epäilyksiä siitä käytänkö vai en.

Vierailija
10/25 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Ei Ap:llä ole mitään valtuuksia eikä valtaa lykätä mitään alkometrejä kenenkään suuhun, paitsi jos hän on ammatiltaan poliisi ja on sillä hetkellä virantoimituksessa. Mutta miksi hän sitten hoitelee eroperheensä "etä"kuvioita - siis omia yksityisasioitaan - työaikanaan?

Te kaikki alkometristit, kokeilkaa lykätä se metrinne korvaanne oikein syvälle ja katsokaa tuleeko se toisen puolen korvasta ulos, kuten minä epäilen.

Ja vielä ihan näin ns. off-topicina:

Ottakaa arvoisat mäkä-mäkä-yh:t itsekin muutamana iltana viikossa pieni snapsiluikaus tai pari, tai särpikää vaikka vähän valkoviiniä iltaisin: se tekisi ihan varmasti hyvää teille ja se saattaisi vähän löysätä niitä kireitä päitänne.

Vierailija
11/25 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla varmaan olisikaan mitään valtuuksia lykätä alkometriä kenenkään suuhun, mutta toisaalta jos menen oikeuteen saan varmasti virallisen yksinhuoltajuuden ja isälle oikeuden määräämät valvotut tapaamiset. Ehkä se alkometri on pienempi paha isälle, jos hän todella haluaa niitä lapsiaan nähdä. Eki-herra voisi nyt lähteä tästä keskustelusta, tämä tilanne on tarpeeksi kurja muutenkin, ap

Vierailija
12/25 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama huoli. Koska lapsi on jo teini, en näe isäänsä lainkaan, vaan teini kulkee itse meidän väliä. Asumme kuitenkin parin kilometrin päässä, joten halutessaan pääsee aina kotiin. Onneksi on jo sen ikäinen että voi itse lähteä sieltä jos siltä näyttää

Oikeastaan tästä syystä venytin vähän eroamista, ettei liian pieni lapsi joudu eksälle ilman minua.

Vierailija
13/25 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te lähivanhemmat saaneet jotain apua tähän jostain? Onko mitään viranomaisia, jotka voisivat auttaa? Lasten isä ei ole mikään rapajuopon oloinen, eikä meillä ole mitään muita sosiaalisia ongelmia.

Vierailija
14/25 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olette alkkiksille haarojanne aukoneet, mutta kuvittelette olevanne uhreja. Läpyläpy.

Vierailija
15/25 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuvittele olevani uhri, yritän vaan selvitä tästä tilanteesta ja järjestää lapsille mahdollisimman hyvän elämän. Miksi tällaiseen ketjuun tulee näitä vittuilijoita, menkää itseenne ja hävetkää.

Vierailija
16/25 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ole juonut, käyttää vain viinanhajuista hajustetta, koska on tykästynyt ja kiintynyt siihen hajuun.

Vierailija
17/25 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy, jonka takia minä en "voi" erota vaikka haluaisin on juuri tuo, etten voi luottaa siihen, että isä pysyisi selvänä ollessaan lasten kanssa keskenään. Ja samanlaista on meno meilläkin, saattaa nukkua ja pienet lapset touhuavat keskenään, ratista on kärynnyt ja todennäköisesti ajellut kännissä myös lapset kyydissä... jatkuvaa tissuttelua, välillä on enemmän humalassa ja välillä vähemmän. Itse toki kieltää kaiken mutta piilopulloja on ympäri asuntoa ja pihaa... hoitaa työnsä hyvin, eikä krapulapäiviä ole. Eikä tietenkään mitään alko-ongelmaa ole, ongelma on yksinomaan minun...

Joten koen olevani aikalailla puun ja kuoren välissä, odotan että homma ratkeaa johonkin miehen saamaan sairaskohtaukseen tmv.

Vierailija
18/25 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lopettanut lapsen ja isän tapaamiset, koska tiesin että joi, kun lapsi oli siellä. Lastenvalvojalla käytiin ja muutettiin tapaamiset valvotuiksi. Ihan selkeästi on humalassa tuonut lasta, (onneksi jonkun kaverin kyydillä, muutoin olisin soittanut poliisille) ja on myös humalassa soitellut ja pyytänyt vanhempiaan tuomaan lasta luokseen. Onneksi ovat kieltäytyneet.

Vierailija
19/25 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

17, sinulle sanoisin että eroa heti kun voit. Meillä oli juuri tuollaista ja kadun että katselin tilannetta vuosikausia ja lapsetkin joutuivat elämään sellaisessa. Kun lopulta erottiin, tajusin miten raskasta stressiä olen joutunut kokemaan ja kuinka se on vaikuttanut perusturvallisuuteen ja kuinka olen henkisesti huonossa kunossa. Lapsilla tietysti sama, vaikka he eivät sitä ymmäräkään kun eivät osaa muuhun verrata. Jos epäilet että isä juo kun on lasten kanssa, hae yksinhuoltajuutta ja estä tapaamiset. ap

Vierailija
20/25 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se isä käyttää käsidesiä? Se haiskahtaa aika voimakkaasti viinalle.