Mistä nimestä on vaikea keksiä lempinimeä?
Tuleeko teille mieleen nimeä, josta on vaikea keksiä hyvää lempinimeä?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Heidi
Olen Heidi ja minulla on ollut kyllä monta lempinimeä: Hepe, Heippa, Heguli....
Meidän poika on Linus eikä vielä ole tullut keksittyä mitään lempinimeä vaikka muille lapsille ollaan keksitty. Vinkkejä otetaan vastaan, harmittaa vähän pojan puolesta kun kutsutaan vain kullaksi :)
Mistä tahansa voi vääntää lempinimen. Usein tosin lempinimi tulee jostain ihan muusta kuin siitä oikeasta nimestä, esim. jostain tapahtumasta tai sukunimestä, äidin tai isän nimestä tai ihan mistä vaan. Vai mitä sanotte nimistä Padi, tanssikenkä tai Väinö (tytöllä)?
Vierailija kirjoitti:
Meidän poika on Linus eikä vielä ole tullut keksittyä mitään lempinimeä vaikka muille lapsille ollaan keksitty. Vinkkejä otetaan vastaan, harmittaa vähän pojan puolesta kun kutsutaan vain kullaksi :)
Lintsi!
Vierailija kirjoitti:
No jos hän vanhempana nörtähtää sopivasti, niin eiköhän ennemmin tai myöhemmin joku anna hänelle lempinimeksi Tux.
IIDA, IIDA ON YKS VAIKEIMMISTA MULLE
Katja. Olen 44-vuotias, eikä ikinä, siis ikinä ole ollut lempinimeä. Yhden Katjan kanssa olin samalla kurssilla, mutta hänelläkään ei ollut lempinimeä. Kurssikaverit puhuttelivat meitä sukunimillä.
Konsonanttipäätteiset nimet. Vaikka Maarit.
Vierailija kirjoitti:
Katja. Olen 44-vuotias, eikä ikinä, siis ikinä ole ollut lempinimeä. Yhden Katjan kanssa olin samalla kurssilla, mutta hänelläkään ei ollut lempinimeä. Kurssikaverit puhuttelivat meitä sukunimillä.
Katjuskaksi moni pidentää Katja-nimen. Lempinimi ei ole aina lyhempi versio. Omassa perheessä Jereä kutsutaan Jeremiakseksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuon tyyppiset nimet vääntyy usein siten, että vaihdetaan esim. kirjainten paikkaa tai lisätään vokaaleita, suomalaiseen suuhun paremmin sopivaksi. Linus on siis esim. Linsu.
Lapselle annettiin nimeksi Kotivalo, jottei siitä saisi väännettyä mitään lempinimeä.
Kun lapsi meni tarhaan, kaverit kutsuivat häntä Himavaloksi.
Vierailija kirjoitti:
Lapselle annettiin nimeksi Kotivalo, jottei siitä saisi väännettyä mitään lempinimeä.
Kun lapsi meni tarhaan, kaverit kutsuivat häntä Himavaloksi.
Menivätkö tosiaan kutsumaan Himatuikkua Himavaloksi. vai onko tämä vain äidin versio kutsumanimestä?
Petra