Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä nimestä on vaikea keksiä lempinimeä?

Vierailija
13.02.2017 |

Tuleeko teille mieleen nimeä, josta on vaikea keksiä hyvää lempinimeä?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petra

Vierailija
22/34 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidi

Olen Heidi ja minulla on ollut kyllä monta lempinimeä: Hepe, Heippa, Heguli....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika on Linus eikä vielä ole tullut keksittyä mitään lempinimeä vaikka muille lapsille ollaan keksitty. Vinkkejä otetaan vastaan, harmittaa vähän pojan puolesta kun kutsutaan vain kullaksi :)

Vierailija
24/34 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tahansa voi vääntää lempinimen. Usein tosin lempinimi tulee jostain ihan muusta kuin siitä oikeasta nimestä, esim. jostain tapahtumasta tai sukunimestä, äidin tai isän nimestä tai ihan mistä vaan. Vai mitä sanotte nimistä Padi, tanssikenkä tai Väinö (tytöllä)?

Vierailija
25/34 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän poika on Linus eikä vielä ole tullut keksittyä mitään lempinimeä vaikka muille lapsille ollaan keksitty. Vinkkejä otetaan vastaan, harmittaa vähän pojan puolesta kun kutsutaan vain kullaksi :)

Lintsi!

Vierailija
26/34 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos hän vanhempana nörtähtää sopivasti, niin eiköhän ennemmin tai myöhemmin joku anna hänelle lempinimeksi Tux.

Vierailija
27/34 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anni.

Vierailija
28/34 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

IIDA, IIDA ON YKS VAIKEIMMISTA MULLE

Vierailija
29/34 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katja. Olen 44-vuotias, eikä ikinä, siis ikinä ole ollut lempinimeä. Yhden Katjan kanssa olin samalla kurssilla, mutta hänelläkään ei ollut lempinimeä. Kurssikaverit puhuttelivat meitä sukunimillä.

Vierailija
30/34 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konsonanttipäätteiset nimet. Vaikka Maarit.

Vierailija
31/34 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katja. Olen 44-vuotias, eikä ikinä, siis ikinä ole ollut lempinimeä. Yhden Katjan kanssa olin samalla kurssilla, mutta hänelläkään ei ollut lempinimeä. Kurssikaverit puhuttelivat meitä sukunimillä.

Katjuskaksi moni pidentää Katja-nimen. Lempinimi ei ole aina lyhempi versio. Omassa perheessä Jereä kutsutaan Jeremiakseksi.

Vierailija
32/34 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon tyyppiset nimet vääntyy usein siten, että vaihdetaan esim. kirjainten paikkaa tai lisätään vokaaleita, suomalaiseen suuhun paremmin sopivaksi. Linus on siis esim. Linsu.

Vierailija
33/34 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle annettiin nimeksi Kotivalo, jottei siitä saisi väännettyä mitään lempinimeä.

Kun lapsi meni tarhaan, kaverit kutsuivat häntä Himavaloksi.

Vierailija
34/34 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapselle annettiin nimeksi Kotivalo, jottei siitä saisi väännettyä mitään lempinimeä.

Kun lapsi meni tarhaan, kaverit kutsuivat häntä Himavaloksi.

Menivätkö tosiaan kutsumaan Himatuikkua Himavaloksi. vai onko tämä vain äidin versio kutsumanimestä?