Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olette tämän talon kylppäristä? Ahdistaisikohan vieraita saunoa?

Vierailija
13.02.2017 |

http://www.etuovi.com/kohde/e39789?sc=M1040246832

Voisin niin kuvitella miten talon lapset kurkkisivat portailta kylppäriin. Jos tuon ostaisin ei varmaan olisi ketään jonoksi asti saunomaan.

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin on olemassa lasiseiniä, jotka saa jotenkin sähköisesti muutettua läpinäkymättömiksi tarpeen tullen. Onkohan tuossa sellaiset? Jos ei ole, niin sellaisethan siihen voisi vaihtaa.

Vierailija
42/113 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykkää edes kotona siitä, että kylppärin ovesta on suora näköyhteys saunan lauteille, koska saunassa on läpinäkyvä lasiovi. Tästä syystä en juuri kutsu saunavieraita, koska eihän se nyt kiva ole istua siellä löylyssä alastomana samaan aikaan kun joku tulee vessassa käymään. Edellisessä asunnossa sauna oli sentään sijoitettu niin, ettei ovi ollut suoraan lauteita vastapäätä, vaan oviaukosta näkyi kiukaan kylki ja lauteet olivat siinä sivulla näkösuojassa.

Minä en ihan oikeasti ole koskaan ymmärtänyt omakotitaloja, joissa suihkuhuoneessa on vessapönttö. Luulisi, että omakotitalossa olisi tilaa tehdä vessa ja suihku erikseen. Meillä ainakin on kaksi erillistä vessaa ja suihku, jossa todellakaan ei ole pönttöä. Onko tämä joku lapsiperheiden juttu, että pitää päästä suihku tai saunareisulla aina pa**alle? Kiva muiden sitten saunoa...

Lisäksi tosi kiva sekin, kun joku on istunnolla suihkussa ja toiset saa odottaa suihkuun pääsyä. Etenkin, jos on enemmän vieraita kylässä.

Kaksi omakotitaloa olen rakennuttanut ja kummassakin ehdoton vaatimus on ollut se, että ei pönttöä suihkun kanssa samaan tilaan.

Tuo ikkuna saunaan on kyllä aika erikoinen, itse en tullaista haluaisi. Lukkoa en tarvitse saunn oveen, kun kyllä saunarauhan osaa antaa muutenkin.

Minä taas en ole ikinä ymmärtänyt, mikä siinä vessanpöntössä on niin kamalaa, ettei se voisi olla samassa tilassa, jossa on suihku. Ei kai kukaan sitä vessaa silloin käytä, kun muut ovat vieressä suihkussa?

Meillä on omakotitalossa kaksi suihkuhuonetta ja neljä vessaa. Kolme vessoista on omia huoneitaan, mutta yksi on toisessa suihkuhuoneessa, ns. pikkukylppärissä. Sekä minä että tytär tykkäämme käyttää juuri sitä huonetta, kun aamulla valmistaudumme. Kaikki on samassa tilassa, eikä tarvitse kylpytakki päällä juoksennella suihkusta vessaan esim. kuukautisten aikana.

Ymmärrän toki, ettei vessanpönttö ole kovin esteettinen esine, vaikka olisi kuinka puhdas ja siisti. Sen vuoksi esim. varsinaisessa saunaosastolla, jossa voi olla enemmän ihmisiä, ei pönttöä ole (tai se on siis oven takana omassa huoneessaan). Sen sijaan juuri aamutoimien aikana pidän tosi kätevänä kph + wc -tyyppistä huonetta, etenkin naisena.

Helppo siellä porvarin huudella kun voi joka arkipäivä käyttää eri vessaa! Kyllä vaihtuisi ääni kellossa kun talossa olisi yksi vessa, jossa vatsaongelmainen kumppani kävi isolla asialla juuri ennen sun rentouttavaa spa-suihkuhetkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvee. Mä vaan näen ne saippuatarhat tuossa lasiseinässä.

Muutenkin ruma koti, täysin persoonaton.

Vierailija
44/113 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy kyllä myös sanoa, että en ymmärrä ollenkaan tätä tän hetken trendiä, että saunassa on lasiseinät. Mun mielestä saunassa pitää olla sellaista hämyistä, jotta se ihana rauhallisuuden tunne säilyy. Ovi voi olla lasia ja jos on ikkuna, niin se on kiva, mutta tuollainen lasiseinä tekee tilan kyllä liian valoisaksi. Puhumattakaan kun rentoudut, niin kaikki näkyy peräkammariin saakka - ei ei ei.

Muutoin kyllä aika hulppean näköinen talo.

Vierailija
45/113 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vieraat ovat niin siistejä, ettei niitä tarvitse vierailulle tullessa laittaa pesulle tai saunaan. Samaten tein vähällä käytöllä olleesta vierashuoneesta askartelu/kuntoilutilan, vieraat voivat mennä hotelliin yöksi, en itsekään ole tunkemassa kenenkään olkkarin sohvalle tms, kun käydään sukulaisten tai ystävien luona kauempana.

Vierailija
46/113 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykkää edes kotona siitä, että kylppärin ovesta on suora näköyhteys saunan lauteille, koska saunassa on läpinäkyvä lasiovi. Tästä syystä en juuri kutsu saunavieraita, koska eihän se nyt kiva ole istua siellä löylyssä alastomana samaan aikaan kun joku tulee vessassa käymään. Edellisessä asunnossa sauna oli sentään sijoitettu niin, ettei ovi ollut suoraan lauteita vastapäätä, vaan oviaukosta näkyi kiukaan kylki ja lauteet olivat siinä sivulla näkösuojassa.

Minä en ihan oikeasti ole koskaan ymmärtänyt omakotitaloja, joissa suihkuhuoneessa on vessapönttö. Luulisi, että omakotitalossa olisi tilaa tehdä vessa ja suihku erikseen. Meillä ainakin on kaksi erillistä vessaa ja suihku, jossa todellakaan ei ole pönttöä. Onko tämä joku lapsiperheiden juttu, että pitää päästä suihku tai saunareisulla aina pa**alle? Kiva muiden sitten saunoa...

Lisäksi tosi kiva sekin, kun joku on istunnolla suihkussa ja toiset saa odottaa suihkuun pääsyä. Etenkin, jos on enemmän vieraita kylässä.

Kaksi omakotitaloa olen rakennuttanut ja kummassakin ehdoton vaatimus on ollut se, että ei pönttöä suihkun kanssa samaan tilaan.

Tuo ikkuna saunaan on kyllä aika erikoinen, itse en tullaista haluaisi. Lukkoa en tarvitse saunn oveen, kun kyllä saunarauhan osaa antaa muutenkin.

Minä taas en ole ikinä ymmärtänyt, mikä siinä vessanpöntössä on niin kamalaa, ettei se voisi olla samassa tilassa, jossa on suihku. Ei kai kukaan sitä vessaa silloin käytä, kun muut ovat vieressä suihkussa?

Meillä on omakotitalossa kaksi suihkuhuonetta ja neljä vessaa. Kolme vessoista on omia huoneitaan, mutta yksi on toisessa suihkuhuoneessa, ns. pikkukylppärissä. Sekä minä että tytär tykkäämme käyttää juuri sitä huonetta, kun aamulla valmistaudumme. Kaikki on samassa tilassa, eikä tarvitse kylpytakki päällä juoksennella suihkusta vessaan esim. kuukautisten aikana.

Ymmärrän toki, ettei vessanpönttö ole kovin esteettinen esine, vaikka olisi kuinka puhdas ja siisti. Sen vuoksi esim. varsinaisessa saunaosastolla, jossa voi olla enemmän ihmisiä, ei pönttöä ole (tai se on siis oven takana omassa huoneessaan). Sen sijaan juuri aamutoimien aikana pidän tosi kätevänä kph + wc -tyyppistä huonetta, etenkin naisena.

Helppo siellä porvarin huudella kun voi joka arkipäivä käyttää eri vessaa! Kyllä vaihtuisi ääni kellossa kun talossa olisi yksi vessa, jossa vatsaongelmainen kumppani kävi isolla asialla juuri ennen sun rentouttavaa spa-suihkuhetkeä.

Porvari täällä tarkentaa, että kirjoitukseni oli vastaus edelliseen kommenttiin. Siinä sanottiin mm. näin: "Kaksi omakotitaloa olen rakennuttanut ja kummassakin ehdoton vaatimus on ollut se, että ei pönttöä suihkun kanssa samaan tilaan." Minun mielestäni on turha olla ehdoton, varsinkaan jos asunnossa on useampia vessoja (tai kylpyhuoneita). 

Kuvailemasi tilanne on kyllä todella kurja. Jos vessoja on vain yksi, on ehdottomasti parempi vaihtoehto pitää se erillään kylpyhuoneesta.

Vierailija
47/113 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolkko on sisustus.

Vierailija
48/113 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kylpyläosasto on periaatteessa ihan kiva, tosin se on ylimitoitettu asunnon kokoon nähden. Miksi käytetään noin paljon tilaa spa-osastoon, kun talossa ei ole kuin kellarimainen toinen oleskelutila (ruokailuhuone-olohuone). Toki jollekin himosaunojalle tai pariskunnalle voisi toimia, jos saunassa vietettäisiin valtaosa vapaa-ajasta?

Vierailija
49/113 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä apn ajatuksia, tuohan on ihan sairaan hieno.

Vierailija
50/113 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea kämppä. Rahaa on kuin roskaa, muttei makua sitten yhtään. Mustavalkoisuus, yök!

Vierailija
51/113 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaisin asuntomessuilla nähneeni yhden talon, jossa heti yläkertaan mennessä rappusten yläpäässä vasemmalla oli lasiseinäinen vessa. Sen funktiota en tajunnut vaikka yritin, sehän on kuin luotu nolojen tilanteiden kehittymiselle.

Et voi valita että näetkö jonkun siellä pöntöllä koska aina yläkertaan portaita noustessa on luonnollista katsoa mihin suuntaan sitä menee eikä voi portaista etukäteen nähdä että joku on siellä kakalla, koska nousu. Ja mitä sitten teet kun olet portaiden yläosassa, näet Jorman kakalla ja Jorma näkee sinut lasin takaa katsomassa hänen kakkaamistaan, jatkatko matkaa portaissa rennosti vaan ylös asti vai käännytkö rapuissa takaisin? Kiva pattitilanne.

Mitä hyviä puolia sitten on vessassa jossa on lasiseinä? No vieraat varmaan löytää helpommin vessan mutta eivät välttämättä uskalla käyttää sitä. En keksinyt muita syitä? Paitsi ekshibitionismi.

Olisiko niin, että tavallinen ovi avonaisena olisi aiheuttanut messuvieraille vaaratilanteita, joten ovi oli messujen ajaksi korvattu lasiovella, jotta vessa on mahdollista nähdä. 

Vierailija
52/113 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhea kämppä. Rahaa on kuin roskaa, muttei makua sitten yhtään. Mustavalkoisuus, yök!

En minäkään asunnon muiden kerroksien värimaailmasta ja tyylistä välitä, mutta talo ulkoa on hieno ja spa-osasto wau.

Vierailija
53/113 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kyllä yllätyksenä, kuinka kalliita taloja Kuopiossa on. Vanhempani ostivat juuri suunnilleen samalla hinnalla 10 vuotta vanhan omakotitalon Helsingistä. Neliöitä on viisikymmentä enemmän ja hyvän kokoinen tonttikin oma (toisin kuin tässä, postimerkin kokoinen vuokratontti!).

Olin mukana etsimässä sopivaa taloa, ja vastaavalla hinnalla löytyy pk-seudulta monia muitakin. Vaikuttaa vähän siltä, että yksityisen myyjän hinnoittelu ei ole mennyt ihan nappiin.

Vierailija
54/113 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaisin asuntomessuilla nähneeni yhden talon, jossa heti yläkertaan mennessä rappusten yläpäässä vasemmalla oli lasiseinäinen vessa. Sen funktiota en tajunnut vaikka yritin, sehän on kuin luotu nolojen tilanteiden kehittymiselle.

Et voi valita että näetkö jonkun siellä pöntöllä koska aina yläkertaan portaita noustessa on luonnollista katsoa mihin suuntaan sitä menee eikä voi portaista etukäteen nähdä että joku on siellä kakalla, koska nousu. Ja mitä sitten teet kun olet portaiden yläosassa, näet Jorman kakalla ja Jorma näkee sinut lasin takaa katsomassa hänen kakkaamistaan, jatkatko matkaa portaissa rennosti vaan ylös asti vai käännytkö rapuissa takaisin? Kiva pattitilanne.

Mitä hyviä puolia sitten on vessassa jossa on lasiseinä? No vieraat varmaan löytää helpommin vessan mutta eivät välttämättä uskalla käyttää sitä. En keksinyt muita syitä? Paitsi ekshibitionismi.

Olisiko niin, että tavallinen ovi avonaisena olisi aiheuttanut messuvieraille vaaratilanteita, joten ovi oli messujen ajaksi korvattu lasiovella, jotta vessa on mahdollista nähdä. 

Toi kylläkin kirjotti että lasiseinäinen, ei lasiovi.

Vierailija
55/113 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikun siinä oli tosiaan lasiset seinätkin. Voi tietysti olla että wc oli kesken vaikka ei siltä näyttänyt mutta miksi joku laittaisi kalliit lasiseinät väliaikaisesti, ei kuulosta sekään järkevältä.

Vierailija
56/113 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan ihana talo! Jos se olisi täällä missä minä asun, hinta olisi millin. Ihana haaveilla, mutta tyytyä kuitenkin siihin mitä itsellä on.

Talo näyttää uudenkarhealta, mutta en nyt sanoisi sitä ihanaksi.

Vierailija
57/113 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkky talo ja sisustus muutenkin. Kuin jossakin aneemisessa sisustuslehdessä asuisi. Ei tuollaista saunaa mutta ei muutakaan sisustusta. En kestäisi elää päivästä toiseen noin ankeavärityksellisessä asunnossa. En ihan ihmettele, että ne haluavat myydä tuon. Tosin olisihan maalipensselillä vähän väriä voinut sinne heiluttaa ja kauniimpia tekstiilejä hankkia.

Vierailija
58/113 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä apn ajatuksia, tuohan on ihan sairaan hieno.

Sairaan jo mutta ei suinkaan hieno. Vaatisi aika paljon remonttia, että saisi muutettua paremmaksi. 

Vierailija
59/113 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porvari täällä tarkentaa, että kirjoitukseni oli vastaus edelliseen kommenttiin. Siinä sanottiin mm. näin: "Kaksi omakotitaloa olen rakennuttanut ja kummassakin ehdoton vaatimus on ollut se, että ei pönttöä suihkun kanssa samaan tilaan." Minun mielestäni on turha olla ehdoton, varsinkaan jos asunnossa on useampia vessoja (tai kylpyhuoneita). 

Kuvailemasi tilanne on kyllä todella kurja. Jos vessoja on vain yksi, on ehdottomasti parempi vaihtoehto pitää se erillään kylpyhuoneesta.

Mun mielestä sä puhuit eri asiasta. On meilläkin yläkerrassa wc-pönttö suihkuhuoneessa, mutta ei alakerran saunaosaston kylpyhuoneessa (eikä tule, kun ainoastaan siinä tapauksessa että on ihan erillinen koppi). t: ohis

Vierailija
60/113 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä siitä, että saunaosastolle ei pönttöä tarvita. P*skanhajussa en halua saunoa. Meillä on ratkaistu asia niin, että on erillinen vessa, pesutilat saunan yhteydessä ja "hätätilanteita" varten toinen vessa, jossa on erillinen suihku. Eli oli sitten pakko päästä juuri sillä sekunnilla suihkuun tai vessaan, niin toiseen pääsee aina.