Mitä mieltä olette tämän talon kylppäristä? Ahdistaisikohan vieraita saunoa?
http://www.etuovi.com/kohde/e39789?sc=M1040246832
Voisin niin kuvitella miten talon lapset kurkkisivat portailta kylppäriin. Jos tuon ostaisin ei varmaan olisi ketään jonoksi asti saunomaan.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Kuopion Sokos Hotellin yhdessä sviitissä on tuollainen, mutta nappia painamalla sen lasin sai tummennettua niin että kylppäristä näki makkariin, mutta makkarista ei kylpyhuoneeseen. Joku sellainen olisi tuossakin talossa hyvä.
Mehän emme tiedä, vaikka tuossa olisikin sellainen.
Saunaostastosta viis, aivan kauhea sisustus muutenkin! Näin ne maut on erilaisia, en ikimaailmassa asuisi tuolla vaikka maksettaisiin (toki en Kuopiossa muutenkaan).
Aika mielenkiintoinen ratkaisu. Itselläni olisi kyllä aika typerä olo istua kylpyammeessa tuollaisessa lasikopissa takkahuoneen vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Ihana! Jos meillä olis tollanen niin vietettäisiin saunabileitä joka viikonloppu! Ja varmasti riittäisi saunojia. Ei alostomuudessa ole mitään hävettävää. Ainoastaan voisin joutua uudelleen miettimään uskallanko poistaa kaikki karvat vai vaan pientä siistimistä..
Vähän mietittyttäisi myös miten saan pidettyä siisteyden moitteettomana. Kun en siedä yhtään kalkkitahroja enkä pölyä.
Ei mun pyypyyhyn kyllä koskaan kerry kalkkitahroja saati sitten pölyä.
Miten sinulle kertyy?
Lasiseinät vaihtoon. En pidä "akvaario"-tunnelmasta. Muuten kaunis koti.
Vierailija kirjoitti:
Ei minua ainakaan haittaisi vaikka nyt esimerkiksi vanhempani sattuisivat minut tuolla alasti näkemään (olen vielä kotona asuva 20v.) Ei nyt tietenkään tarvitsisi tuijottamaan tulla, mutta alastomuus on minulle ihan normaalia eikä mitenkään häpeiltävää. Sama homma jos itse näkisin toisen perheenjäsenen alasti. Todella upea talo kyllä muuten, kelpaisi!
Jännä. Mulle taas alastomuus on kaikkea muuta kuin luontevaa. Varmaan siksi, että en pidä ihmiskehoa millään tavalla kovin kauniina. Alastoman nähdessäni katseeni kääntyy automaattisesti pois. Ihmisessä on ihan liikaa sikaa. Talo on kyllä upea, mutta tarvitsisi kyllä hyvän siivoojan.
Ei munkaa bebussa oo kyllä ikinä kalkkitahroja. =D Varmaa sellasilla on jotka juo paljon maitoo?
Varmaan teini-ikäinen tyttö tykkäis käydä yksin saunassa ja suihkussa, kun isä kavereineen istuu lasivitriinin takana sohvalla. Tai veli kavereineen.
Tuon tilan ongelma on se, että sitä sohva-osastoa ei voi hyödyntää silloin, kun joku sellainen on suihkussa / saunassa, joka ei halua yleisöä pesulleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei käy väkeä pesulla lainkaan, Suomessa vuonna 2017 suurimmalla osalla on omassa kodissa suihkutila tai taloyhtiössä pesutilat. Missä päin Suomea asutaan vielä niin, että tuttavat käyvät kylässä pesulla?
Esim jos vietetään iltaa kavereiden kanssa ja saunotaan? Tai jos tulee vieraita kauempaa esim.viikonlopuksi? Eikö sulla käy koskaan ketään yökylässä?
Olen sitä ikäpolvea, joka viettää ilaa kavereiden kanssa vaatteet päällä. Jokainen käy pesulla kotona. Yövieraille on vierashuone, jonka yhteydessä on kylpyhuone, ei heitäkään saunaan laiteta.
Vierailija kirjoitti:
Aika mielenkiintoinen ratkaisu. Itselläni olisi kyllä aika typerä olo istua kylpyammeessa tuollaisessa lasikopissa takkahuoneen vieressä.
Musta taas olisi huippua lojua kylvyssä ja nauttia samalla takkatunnelmasta.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää edes kotona siitä, että kylppärin ovesta on suora näköyhteys saunan lauteille, koska saunassa on läpinäkyvä lasiovi. Tästä syystä en juuri kutsu saunavieraita, koska eihän se nyt kiva ole istua siellä löylyssä alastomana samaan aikaan kun joku tulee vessassa käymään. Edellisessä asunnossa sauna oli sentään sijoitettu niin, ettei ovi ollut suoraan lauteita vastapäätä, vaan oviaukosta näkyi kiukaan kylki ja lauteet olivat siinä sivulla näkösuojassa.
Minä en ihan oikeasti ole koskaan ymmärtänyt omakotitaloja, joissa suihkuhuoneessa on vessapönttö. Luulisi, että omakotitalossa olisi tilaa tehdä vessa ja suihku erikseen. Meillä ainakin on kaksi erillistä vessaa ja suihku, jossa todellakaan ei ole pönttöä. Onko tämä joku lapsiperheiden juttu, että pitää päästä suihku tai saunareisulla aina pa**alle? Kiva muiden sitten saunoa...
Lisäksi tosi kiva sekin, kun joku on istunnolla suihkussa ja toiset saa odottaa suihkuun pääsyä. Etenkin, jos on enemmän vieraita kylässä.
Kaksi omakotitaloa olen rakennuttanut ja kummassakin ehdoton vaatimus on ollut se, että ei pönttöä suihkun kanssa samaan tilaan.
Tuo ikkuna saunaan on kyllä aika erikoinen, itse en tullaista haluaisi. Lukkoa en tarvitse saunn oveen, kun kyllä saunarauhan osaa antaa muutenkin.
Mä taas toisaalta tykkään että talossa on käytetty muitakin kuin niitä perinteisiä ratkaisuja.
Todennäköisesti tuossa on juurikin mainittu tummennusefekti tai asian voi ratkaista laittamalla lasiin kalvon josta näkee ulospäin mutta sisällepäin ei näy. Tai verhokiskolla.
Ja kahden aikuisen pariskunnan kodissahan tuo olisi ideaaliratkaisu. Kuka ei tykkäisi istua vaahtokylvyssä ja katsella takan tulen loimuamista?
Suihkuthan on seinitetty niin, että suihkussa saa olla rauhassa huonetilassa istuvien katseilta. Lauteillehan voi ottaa vaikka pyyhkeen mukaan, jos on joku saunontasessio tai jättää saunomiset ja suihkut kokonaan väliin. Tuohan ei ole asunnon ainoa oleskelutila vaan lisäksi on varsinainen olohuone.
Helppo nakki: läpinäkymättömät verhot lasiseinän sisäpuolelle, niin jopa saa rauhassa rassata.
Uuden näköinen talo. Tuli mieleeni, että taisivat rahat mennä niin tarkkaan talon seiniin ja kalusteisiin, ettei sitten enää riittänytkään leipään. Vai kävikö niin kuin monen rakennusprojektin jälkeen: meni alpakat jakoon ja mökki myyntiin?
Mulla tulee kans ensimmäisenä mieleen että tuo on hankala pitää siistin näköisenä lasiseinien takia. Joka käytön jälkeen olisi sormenjälkiä, pisararoiskeita, ehkä jotain pesuainejäämiäkin. Ja kalkinpoistopesua sais kanssa usein tehdä. Lähinnä sen vuoksi en omaan kotiin tuollaista ottaisi, Plus että mulla ei oikein tulisi sitä saunan fiilistä noin avoimessa tilassa. Mulle sauna on rauhoittumispaikka, hämärä, hiljainen ja melko "suljettu" tila. Siksi saunon muutenkin mielellään yksin.
Onneton pieni luukku vuokratontilla. Neliöhinta hipoo Helisingin kantakaupungin hintoja. En millään saa päähän mikä tästä tusinatuotoksesta tekee arvoasunnon. Niin ja se spa-osasto on ala-arvoinen.
Muistaisin asuntomessuilla nähneeni yhden talon, jossa heti yläkertaan mennessä rappusten yläpäässä vasemmalla oli lasiseinäinen vessa. Sen funktiota en tajunnut vaikka yritin, sehän on kuin luotu nolojen tilanteiden kehittymiselle.
Et voi valita että näetkö jonkun siellä pöntöllä koska aina yläkertaan portaita noustessa on luonnollista katsoa mihin suuntaan sitä menee eikä voi portaista etukäteen nähdä että joku on siellä kakalla, koska nousu. Ja mitä sitten teet kun olet portaiden yläosassa, näet Jorman kakalla ja Jorma näkee sinut lasin takaa katsomassa hänen kakkaamistaan, jatkatko matkaa portaissa rennosti vaan ylös asti vai käännytkö rapuissa takaisin? Kiva pattitilanne.
Mitä hyviä puolia sitten on vessassa jossa on lasiseinä? No vieraat varmaan löytää helpommin vessan mutta eivät välttämättä uskalla käyttää sitä. En keksinyt muita syitä? Paitsi ekshibitionismi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkää edes kotona siitä, että kylppärin ovesta on suora näköyhteys saunan lauteille, koska saunassa on läpinäkyvä lasiovi. Tästä syystä en juuri kutsu saunavieraita, koska eihän se nyt kiva ole istua siellä löylyssä alastomana samaan aikaan kun joku tulee vessassa käymään. Edellisessä asunnossa sauna oli sentään sijoitettu niin, ettei ovi ollut suoraan lauteita vastapäätä, vaan oviaukosta näkyi kiukaan kylki ja lauteet olivat siinä sivulla näkösuojassa.
Minä en ihan oikeasti ole koskaan ymmärtänyt omakotitaloja, joissa suihkuhuoneessa on vessapönttö. Luulisi, että omakotitalossa olisi tilaa tehdä vessa ja suihku erikseen. Meillä ainakin on kaksi erillistä vessaa ja suihku, jossa todellakaan ei ole pönttöä. Onko tämä joku lapsiperheiden juttu, että pitää päästä suihku tai saunareisulla aina pa**alle? Kiva muiden sitten saunoa...
Lisäksi tosi kiva sekin, kun joku on istunnolla suihkussa ja toiset saa odottaa suihkuun pääsyä. Etenkin, jos on enemmän vieraita kylässä.
Kaksi omakotitaloa olen rakennuttanut ja kummassakin ehdoton vaatimus on ollut se, että ei pönttöä suihkun kanssa samaan tilaan.
Tuo ikkuna saunaan on kyllä aika erikoinen, itse en tullaista haluaisi. Lukkoa en tarvitse saunn oveen, kun kyllä saunarauhan osaa antaa muutenkin.
Minä taas en ole ikinä ymmärtänyt, mikä siinä vessanpöntössä on niin kamalaa, ettei se voisi olla samassa tilassa, jossa on suihku. Ei kai kukaan sitä vessaa silloin käytä, kun muut ovat vieressä suihkussa?
Meillä on omakotitalossa kaksi suihkuhuonetta ja neljä vessaa. Kolme vessoista on omia huoneitaan, mutta yksi on toisessa suihkuhuoneessa, ns. pikkukylppärissä. Sekä minä että tytär tykkäämme käyttää juuri sitä huonetta, kun aamulla valmistaudumme. Kaikki on samassa tilassa, eikä tarvitse kylpytakki päällä juoksennella suihkusta vessaan esim. kuukautisten aikana.
Ymmärrän toki, ettei vessanpönttö ole kovin esteettinen esine, vaikka olisi kuinka puhdas ja siisti. Sen vuoksi esim. varsinaisessa saunaosastolla, jossa voi olla enemmän ihmisiä, ei pönttöä ole (tai se on siis oven takana omassa huoneessaan). Sen sijaan juuri aamutoimien aikana pidän tosi kätevänä kph + wc -tyyppistä huonetta, etenkin naisena.
Mua ei haittais ja oisin muuten ostanut, mutkun tuet pienenee.
Kuka helvetti jaksaa asua kodissaan merkkailemalla jotain paikkoja? XD voi vittu...
Eiköhän tuon kamalan lasiseinän saa matalaksi ja tilalle jotain peittävämpää... Månsteri USKOO sen olevan aivan mahdollista, mutta TOKI voi olla että se onkin kerrassaan AIVAN MAHDOTONTA!