Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hamsu?

13.02.2017 |

Ootko täällä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tässä nurkassa parit syys- ja talvisaappaat likaisina viime talvelta (ei tältä talvelta :O) ja ne rupesi just nyt häiritsemään, joten minun piti putsata ne. Kesti monta tuntia, mutta puhdasta tuli. Ajattelin vaan sanoa, että sinunkin kannattaisi hoitaa kenkäsi, niin saisit ne kestämään vaikka kuinka pitkään. Ja myös käyttää niitä suutarilla silloin tällöin. Toisiin näihin saappaisiin suutari oli vaihtanut monta vuotta sitten uudet korkolaput ja laittanut pohjalliset, ne on sellaiset paljon paremmat kuin kengissä valmiina olevat, ja ne on vieläkin hyvät. 

Vierailija
2/5 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on joitakin hyviä kenkien putsausvinkkejä. Tässä yksi: Kannattaa laittaa kenkiin sisälle talkkia, koska se tekee niistä tosi raikkaat. Olin laittanut noihin saappaisiin viime vuonna talkkia, mutta en ollut viitsinyt/saanut aikaiseksi putsata niitä muuten, koska se on aikaa vievää. Nyt kun tsekkasin saappaiden sisäpuolen, ne olivat tosi raikkaat ja ruusuntuoksuiset. Kengissä voi käyttää myös ohuita pohjallisia, niin kengät pysyvät niidenkin ansiosta raikkaina. Minulla oli aiemmin pohjalliset, mutta heitin ne roskiin ennen kuin laitoin talkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kiinnostaako, mutta voin kertoa myös kenkien putsauksen vaihe vaiheelta.

- Mokkanahka:

Harjataan enimmät liat (irtolika, hiekka, pöly) karhealla harjalla. Sen jälkeen otetaan toinen harja, johon suihkutetaan Combi Cleaner-tököttiä ja harjataan sillä mokka. (Joskus suihkutan myös suoraan mokkaan, varsinkin jos on tosi likainen.) Voi olla, että pitää harjata kauan, että saa ihan puhtaaksi. 

Tämän jälkeen annetaan kuivua. Myöhemmin suihkutetaan väritön hoitoaine, joka suojaa erityisesti vedeltä, ja annetaan kuivua. Sen jälkeen värillinen mokan hoitoaine, joka hoitaa ja säilyttää värin. Lopuksi vielä harjataan pehmeällä harjalla.

- Nahka: 

Putsataan rätillä enimmät irtoliat. Sen jälkeen Combi Cleaneria toiseen rättiin ja putsataan uudestaan. Tämän jälkeen voi ottaa vielä uuden, puhtaan rätin ja kiillottaa nahan sillä.  

Myöhemmin kun nahka on hyvin kuivunut laitetaan sama väritön hoitoaine kuin mokalle (Protector) ja kuivumisen jälkeen värillinen nahan hoitoaine. Kuivumisen jälkeen kiillotetaan vielä rätillä. 

Minulla on toinen näistä saappaista mokkaa ja toinen nahkaa. Kummatkin saappaat vaikka kuinka monta vuotta vanhoja ja edelleen hyvässä kunnossa. :) 

Vierailija
4/5 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkien ulkopohjat voi putsata Fairyllä ja Kloritella. :)

Vierailija
5/5 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kengissä olevat irralliset osat (esim. nauhat) pesen pyykinpesuaineella, jos ne eivät ole nahkaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi