olen 23 vuotias ja sain viikolla lopullisen eläke päätökseni saim
Kommentit (27)
Pitänee vissiin onnitella?
En tiedä, enemmän saat rahaa kuin meidän viisihenkinen perhe.
Kyllä toki. Nämä tulot perustuvat tietenkin ansioihiso kansanedustajana ikävuosina 11-22... Vai olikose oikea summa 937€?
Enkä kyllä onnittelisi ketään tuossa iässä eläkkeelle "päässyttä" on joko graavi terveydellinen tai mielenterveydellinen ongelma kun on katsottu pysyvästi työkyvyttömäksi.
Jos syy on jokin vammantuotto? Ja tuohon on laskettu menetettyä ansiotuloa? Aika korkea eläkkeeksi jos on totta. Mutta jos syy vammautuminen niin eihän se kiva ole ollenkaan.
Samoin mulla, pysyvästi eläkkeellä 18-vuotiaasta lähtien. Br vajaa 2900/kk nykyään. Liikennevahinko lapsena
Ap:llä olisi aikaa nyt opetella yhdyssanat.
Vierailija kirjoitti:
Ap:llä olisi aikaa nyt opetella yhdyssanat.
Ihan sama kävi mielessä. Nyt on eläkkeellä aikaa opiskella muutakin ;)
Olen kateellinen. Itse pääsin eläkkeelle vasta 29-vuotiaana vuosien keksittyjen mielenterveysongelmien jälkeen. Aloitin näyttelemisen jo 20-vuotiaana. Eläkettäkään en saa kuin 1743€/kk.
Jos joutuu 23-vuotiaana eläkkeelle, musta on ihan hyväkin, että eläke on ihan järkevän suuruinen. Ei tossa iässä ole ehtinyt kartuttaa omaisuutta ja musta olisi kohtuuton ajatus, että jos sairastuu noin vakavasti noin nuorena, joutuisi koko lopun ikänsä kituuttamaan jäätävässä köyhyydessä muiden armoilla.
Jos ajattelee ton ikäistä ja edessä olevaa elämää, noi ei ole mitkään tajuttomat ökytulot, etenkin kun eläkettä vissiin edelleenkin verotetaan ankarammin kuin palkkatuloa.
Minä en oikein usko ap:n saavan rahaa noin paljon. Ystäväni sai 21-vuotiaana aivoinfarktin, 23-vuotiaana sai pysyvän eläkkeen. Minimieläkkeen.
Vierailija kirjoitti:
Samoin mulla, pysyvästi eläkkeellä 18-vuotiaasta lähtien. Br vajaa 2900/kk nykyään. Liikennevahinko lapsena
Miten voi olla noin? Mun ystävä vammautui vakavasti 19-vuotiaana kolarissa. Saa minimieläkettä. Todellakaan ei ole reilua.
Kannattaa muistaa, että täällä voi kuka tahansa satuilla mitä tahansa.
Jos vammautuu liikennevahingossa, eläke voi olla suuri nuorellekin. Sairastumisen seurauksena myönnetty eläke on usein minimi tai lähellä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos joutuu 23-vuotiaana eläkkeelle, musta on ihan hyväkin, että eläke on ihan järkevän suuruinen. Ei tossa iässä ole ehtinyt kartuttaa omaisuutta ja musta olisi kohtuuton ajatus, että jos sairastuu noin vakavasti noin nuorena, joutuisi koko lopun ikänsä kituuttamaan jäätävässä köyhyydessä muiden armoilla.
Jos ajattelee ton ikäistä ja edessä olevaa elämää, noi ei ole mitkään tajuttomat ökytulot, etenkin kun eläkettä vissiin edelleenkin verotetaan ankarammin kuin palkkatuloa.
Epäilen kyllä, että ap ja muut keskustelussa suuria summia eläkettä saavat valehtelevat. En ole vielä törmännyt sellaiseen ihmiseen, joka olisi vammautunut nuorena ja saisi jotain muuta kuin minimieläkettä. Se on vielä erityisen epäreilua, että jos minimieläkkeellä oleva pystyy tekemään esim. pätkätyötä harvoin hän saa tienata ainoastaan minimieläkkeen veroisen summan ilman, että sillä on vaikutusta tukiin.
Onneks olkoon?