Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko tokaluokkalaisen tuoda kavereita kotiin jos aikuiset ei kotona, tai annatteko mennä kaverille, missä vanhemmat ei kotona?

Vierailija
12.02.2017 |

Me emme ole antaneet. Muutaman kerran olen käynyt 10 min naapurissa kaupassa, tultiani takaisin lapsi kaverinsa kanssa hihitellyt ja hokeneet "eeeei mitäääään", ja esittäneet jotain, ettei mitään ole tehty, ikäänkuin haluaisivat viestiä, että ihan mallikkaasti ei ole oltu. Eivöt ole tunnustaneet tehneensä mitään pahaa.

Enkä anna kyläillä, missä ei vanhemmat ole kotona. En luota, ettei keksisi jotain hölmöä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mietin omaa lapsuuttani niin tuon ikäsenä olin joka päivä kaverilla koulun jälkeen kaksin tai kaveri meillä. Oli ihan normaalia. Ja mukulat tekee tota vain ärsyttääkseen tai heist se on ihan sika hauska juttu. En olis huolissani. Totta on et lapsel on kavreita joita en vahtimatta jättäis mut onneks myös kavreita jotka on hyviä tyyppejä. Tottakai lapset voi keksiä pöhlöi juttui mut sille ny ei voi mitään-

Vierailija
2/10 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tottakai, lähes joka päivä.

Koskaan ei ole mitään hölmöyksiä tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä antanut lasten kavereiden tulla meille ennen kuin jompi kumpi vanhemmista oli kotona. Ekaks ennättää syödä välipalaa, tehdä läksyt, rauhoittua. Tavata vanhemmat. Sitten on aikaa mennä...

Vierailija
4/10 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan sitä lapset koettelee rajoja kun vanhemmat ei kotona. Ensin haluan nähdä kaverit itse ja omalta osaltani päättää ketä kotiini saa tulla. Yksi on melkoinen hulivili ( vaikka vielä eskarilaisia) , mutta tiedän että sitä lasta en kotiini päästäisi. Se varmaan tuhoisi saksilla verhoni ja repisi kukkani juurineen ruukusta. Ainakin sellainen oli omassa kodissaan, eikä vanhemmat tehneet mitään. Pyyhki likaiset sormensa muiden lasten vaatteisiin, töni ja löi.Totesivat et pojat on poikia.

Meillä eotetaan oikea käytös väärästä.

Heillekkään en mene enään kylään vaikka maksettas.

Vierailija
5/10 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mitä ne oikein muuten tekisivät. Meille saa tosin tulla max. 2 kaveria ja koirat pitää laittaa portin taakse.

Vierailija
6/10 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokalla en antanut, kun oli mahdollisuus olla itse kotona. Olivat sitten meillä joka päivä koulun jälkeen ja menivät kavereille vasta kun vanhemmat olivat kotiin.

Mutta nyt kun olen itse palannut töihin ja ikää on vuosi enemmän, niin nyt saa kaveri tulla, mutta on sovittu että vaan yksi kaveri kerrallaan, jos ovat sisällä, ulkona voivat olla sitten isommalla porukalla.

Siihen miten kavereilla ovat en ole puuttunut, kaverien vanhemmat määritelköön säännöt kotonaan.

Vierailija
7/10 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei saa tulla, jos emme me vanhemmat ole kotona, eikä saa mennä kylään, jossa ei aikuisia. Ekaluokkalaisena meni luottamus, yhdestä ainoasta kerrasta, kun piti olla kaverilla, niin olikin kaverinsa kanssa urheilupuistolla. Nyt kolmosellakaan turha kuvitella, että pääsisi, luottamus meni.

Vierailija
8/10 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Minä olen kotona vasta viiden aikaan ja lapsi saattaa päästä klo 12. Mikä olisi sen parempaa tekemistä kuin olla kaverin kanssa? Nyhjöttää kotona yksin 5 tuntia? Joskus tulee toki hölmöilyjäkin, mutta ei yleensä tee samoja tyhmyyksiä kahdesti, kun asiasta on puhuttu.

Vierailija
9/10 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat tulla ja olen antanut mennä myös kavereille (minusta se on kaverien vanhempien tehtävä kieltää jos eivät halua lapsia sinne, ja ymmärrän kyllä senkin näkökannan. Kukaan ei ole kyllä kieltänyt). Välillä täällä on neljäkin kaveria. Ovat aina käyttäytyneet hyvin eikä mitään ole rikottu tai sotkettu. Ihanaa kun lapsella on hyviä ystäviä!

Vierailija
10/10 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille ei saa tulla, jos emme me vanhemmat ole kotona, eikä saa mennä kylään, jossa ei aikuisia. Ekaluokkalaisena meni luottamus, yhdestä ainoasta kerrasta, kun piti olla kaverilla, niin olikin kaverinsa kanssa urheilupuistolla. Nyt kolmosellakaan turha kuvitella, että pääsisi, luottamus meni.

Kuulostaa siltä, että lapsesi tulee kiittämään sinua vielä vuolaasti tästä.... :))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan