Mulla on pitkät, tuuheat ja erittäin hyväkuntoiset hiukset. Tässä on mun hyväkuntoisten hiusten resepti!
Täällä aina valitetaan tukan huonosta kunnosta, joten päätin antaa omat ohjeeni. Mulla on pitkät, puoleen selkään ylettyvät vaaleat erittäin paksut ja hyväkuntoiset hiukset. Aina kun käyn kampaajalla, kaikki ihatelevat hiuksiani ja sanovat, että eivät ole nähneet vastaavaa. Salaisuus kauniisiin hiuksiin (geenien lisäksi) on tämä....
- pese tarpeeksi harvoin (pesen n. 3 päivän välein, käytän kuivashampoota tarpeen mukaan)
- ei lämpökäsittelyjä, ei edes föönausta
- anna hiusten kuivua luonnostaan
- älä värjää
- syö hyviä rasvoja
- älä käytä hoitoainetta
- älä käytä muotoilutuotteita
- käy leikkaamassa tarpeeksi usein
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä tukka yli 30 vuotiaalla naisella on lame. kuvastaa vain sitä, kuinka vanha ihminen haluaa olla teini. Ite pidän lyhyttä. Myös hyväkuntonen paksu tukka. En vaan halua haikailla teini-ikääni takaisin.
Mun olisi vaikea kuvitella Melania Trump lyhyissä hiuksissa. Hällä ikää kuitenkin lähemmäs 50.
onkin aivan eri asia, jos hiukset kuten Melaniella. Aika harvalla suominaisella pitkät hiukset, kampaajaltakaan tultuaan, näyttää Melanien hiuksilta? Hiuslaadulla ja tuuheudella on merkitystä, jos lähes 50-kymppisenä aikoo pitää pidemmät hiukset. Niiden pitää olla tosi paksut ja kuohkeat, jotta pukee keski-ikäistä.
Ootahan ap kun sairastut kilpirauhasen vajaatoimintaan.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä tukka yli 30 vuotiaalla naisella on lame. kuvastaa vain sitä, kuinka vanha ihminen haluaa olla teini. Ite pidän lyhyttä. Myös hyväkuntonen paksu tukka. En vaan halua haikailla teini-ikääni takaisin.
Rajoittunutta ajattelua. Ei hiusten pituus ole ikäsidonnaista tai merkki siitä että haluaa olla teini. Rajoittuneesti ajattelevat mummoutuvat nelikymppisinä kun rajaavat elämästään pois asioita joita "ei enää tässä iässä tehdä".
Minulla on aina ollut ohut tukka mutta kun 54-vuotiaana kasvatin sen uudelleen pitkäksi, se on nyt tuuheampi kuin koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Ootahan ap kun sairastut kilpirauhasen vajaatoimintaan.
Tässä on kyllä perää, terveydentila vaikuttaa.
Itse pudotin suurimman osan hiuksistani sytostaattien kanssa, mutta ne kasvoivat samanlaisina takaisin. Myöhemmin sairastuin Hashimotoon (autoimmuunityreoidiitti), alkuun vajis --> taas sulkasato. Nykyään kilppari heittää tyroksiinin kanssa usein liikatoiminnalle, ja tukka kasvaa kohisten, reilut 15 cm vuodessa. Paksuus on palautunut.
Voitteko laittaa niistä kutreistanne kuvia😊?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aina ollut ohut tukka mutta kun 54-vuotiaana kasvatin sen uudelleen pitkäksi, se on nyt tuuheampi kuin koskaan.
Minä olen vain vähän nuorempi sinusta ja pitkissä hiuksissa viihtynyt jo vuosia. Viime vuosina ne ovat muuttuneet entistä vahvemmaksi ja paremman näköisiksi. Ja minulla ei ole hormonikorvaushoitoa.
Jos oikeasti jotain 'reseptiä' olisi olemassa ja sinulla hallussasi, niin et mitään Euro-Jackpottia enää tarvitsisikaan...
Itse blondaan, värjään 2 kertaa kuussa shokkiväreillä, käytän muotoilutuotteita ja föönaan, tupeeraan ja mitä milloinkin. Elämäntanikin on ihan peestä, ruokaliossa parannettavaa, ja olen ylipainoinen kilppariongelmainen. Siitä huolimatta ihoni ja hiukseni ovat hyväkuntoiset. Äitinikin näyttää n. 10 vuotta ikäistään nuoremmalta, vaikka tupakoi. Meillä on vaan tässä suhteessa hyvä säkä geenilotossa. Tietysti hiusten kuntoon voi jonkin verran vaikuttaa hoitotottumuksilla, varmasti blondaus ja jatkuvat lämpökäsittelyt rasittavat hiusta. Ohuesta hiuslaadusta ei kuitenkaan paksua saa varmaan millään. Sit voi miettiä sopivaa kampausta, jolla saa huohkeutta aikaiseksi.
Hevosenjouhi kirjoitti:
Täällä aina valitetaan tukan huonosta kunnosta, joten päätin antaa omat ohjeeni. Mulla on pitkät, puoleen selkään ylettyvät vaaleat erittäin paksut ja hyväkuntoiset hiukset. Aina kun käyn kampaajalla, kaikki ihatelevat hiuksiani ja sanovat, että eivät ole nähneet vastaavaa. Salaisuus kauniisiin hiuksiin (geenien lisäksi) on tämä....
- pese tarpeeksi harvoin (pesen n. 3 päivän välein, käytän kuivashampoota tarpeen mukaan)
- ei lämpökäsittelyjä, ei edes föönausta
- anna hiusten kuivua luonnostaan
- älä värjää
- syö hyviä rasvoja
- älä käytä hoitoainetta
- älä käytä muotoilutuotteita
- käy leikkaamassa tarpeeksi usein
Mulla on myös - vaikka itse sanonkin - todella upeat hiukset. Melkein ranteen paksuinen ponnari, kiiltävät, suorat, ei juurikaan kaksihaaraisia eikä katkenneita hapsuja. Kasvavat helposti vaikka pebaan asti, tällä hetkellä BSL-pituus, ja kasvua 1.5 senttiä kuussa.
Pesen joka tai joka toinen päivä.
Föönaan joka ikinen kerta, myös suoristan ja kiharran lämmöllä.
Värjään vaaleilla raidoilla kaksi kertaa vuodessa.
Rasvaa syön kyllä paljon, syön vhh-tyyppisesti.
Käytän joka kerta pestessä hiusnaamiota, en juurikaan tavallista hoitoainetta.
Käytän muotoilevia voiteita ja suihkeita ennen föönausta, en kuitenkaan varsinaista lämpösuojaa.
Leikkaan kaksi kertaa vuodessa latvat - eihän hiukset mihinkään kasva, jos niistä joka kuukausi leikataan se sentti?
Eli - olisiko vaikka niin, ettei ole mitään yleispäteviä ohjeita, vaan jokainen tuntee oman hiuslaatunsa ja mikä sille on parasta?
Vierailija kirjoitti:
Pystyynkuollut? :)
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon on kyllä myös kiinni geeneistä, AP. Jos hius on luonnostaan ohut, niin ei siitä tukasta saa paksua vaikka miten sitä hoitaisi.
Itselläni on myös erittäin hyväkuntoiset hiukset, johon mielestäni vaikuttaa ennen kaikkea hiustyyppini, joka on suora ja lasimaisen liukas. Oma rutiinini: pesen joka toinen päivä Body Shopin inkiväärishampoolla (jota muuten suosittelen kaikille atoopikoille ja herkkäihoisille), hoitoainetta n. joka toisella pesukerralla, muotoiluvaahtoa tukemaan hiusta kun ne ovat märät, ei föönausta (olen laiska, en siis vain jaksa enkä osaa föönata), ei värjäystä (oma hiusväri hyvä ja selkeä, vältän myös turhia kemikaaleja jotka altistavat allergioille), leikkaus säännöllisesti (tykkään pitää ryhdikästä polkkaa), ruokavalio kunnossa vitamiinien, hivenaineiden ja omegojen suhteen.
Body Shopin inkiväärishampoo sisältää useaa allergisoivaa ja herkistävää hajustetta, joten sitä EI todellakaan voi suositella kellekään. Saati herkkäihoisille ja allergisille.
Vierailija kirjoitti:
Minä
- leikkaan hiukseni säännöllisesti
- värjään vain harvoin, en vaalenna
- en kuumakäsittele hiuksiani koskaan
- syön vitamiineja (mm. biotiinia)
- pesen n. kolmen päivän välein
ja silti minulla on aivan ohuet hiukset, on aina ollut. Ponnarini läpimitta on ehkä sentin. Että sori, geenit ratkaisee, kiitos täysin turhista vinkeistä.
Älä pidä hiuksia ponnarilla, se ponnarinpidin usein kuluttaa hiusta. Lisäksi puhuit värjäämisestä, se ei useinkaan ole hiukselle hyvä, etenkin jos kyse kestoväristä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap miten saat hiuksesi vaaleiksi ilman värjäystä? T. Harmaahiiri
Vaaleus luontaista. Siis ei mikään vetyperoksidiblondi, vaan semmonen viljapellon vaalea.
Ap
Vaaleat hiukset useimmiten tummuvat ikän myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon on kyllä myös kiinni geeneistä, AP. Jos hius on luonnostaan ohut, niin ei siitä tukasta saa paksua vaikka miten sitä hoitaisi.
Itselläni on myös erittäin hyväkuntoiset hiukset, johon mielestäni vaikuttaa ennen kaikkea hiustyyppini, joka on suora ja lasimaisen liukas. Oma rutiinini: pesen joka toinen päivä Body Shopin inkiväärishampoolla (jota muuten suosittelen kaikille atoopikoille ja herkkäihoisille), hoitoainetta n. joka toisella pesukerralla, muotoiluvaahtoa tukemaan hiusta kun ne ovat märät, ei föönausta (olen laiska, en siis vain jaksa enkä osaa föönata), ei värjäystä (oma hiusväri hyvä ja selkeä, vältän myös turhia kemikaaleja jotka altistavat allergioille), leikkaus säännöllisesti (tykkään pitää ryhdikästä polkkaa), ruokavalio kunnossa vitamiinien, hivenaineiden ja omegojen suhteen.
Body Shopin inkiväärishampoo sisältää useaa allergisoivaa ja herkistävää hajustetta, joten sitä EI todellakaan voi suositella kellekään. Saati herkkäihoisille ja allergisille.
Riippuu varmaan allergisuuden tasosta. Itse olen siis atoopikko eivätkä hajusteet sovi minulle (esim. normaalin tavaratalon kemppariosaston läpi kulkeminen kirvelee nenän limakalvoja samoin kuin hajustetuilla pesuaineilla pestyjen vaatteiden kanssa samassa tilassa oleminen), mutta tuota valmistetta olen käyttänyt ongelmitta jo useita vuosia. Täällä av:lla oli jokunen aika sitten keskustelu, jossa kysyttiin neuvoja kuivan ja hilseilevän päänahan hoitoon. En ollut ainoa (enkä ainoa atoopikko), joka kertoi saaneensa avun ko. shampoosta. En tiedä mistä tämä johtuu. Periaatteessahan Body Shop mainostaa tuotteidensa olevan valmistettu luonnollisista raaka-aineista...?
olis kiva tietää onko joku saanut oikeasti näillä ohjeilla kasvatettua ohuista hiuksista hyväkuntoiset ja pitkät?
Itse pesen päivittäin, värjään muutaman kuukauden välein, käytän markettishampoota, laitan päivittäin hoitoainetta, ehkä kerran kuussa käytän hiustenkuivaajaa tai muotoilurautaa. Paksu ja pitkä tukka, hyväkuntoinen. Kiitän vain ja ainoastaan geenejäni.
Mulla on pitkät, hyväkuntoiset ja paksut hiukset. Käytän jotain marketin shampoota ja hoitoainetta, hiukset pesen 3 kertaa viikossa. En ole koskaan käynyt kampaajalla. Mulla on vaan hyvät geenit.
Mun salaisuus on perusshampoo ja hoitoaine, harvoin lämpökäsittelyä. Paksuus johtuu toki geeneistä. :)
Siis vau ap, olipas mullistavia ja uusia juttuja, en olisi ikinä tullut ajatelleeksikaan moisia! ;)