Mistä kaupoista saa märkiä banaaneja? Tähän törmää joka hedelmäpussikeskustelussa
Ikää 56v. ja ikäni olen banaaneja ostanut. Varsinkin lasten vielä asuessa kotona.
Monipuolisesti ole käyttänyt Helsingin kauppoja ja koskaan en ole törmännyt märkiin banaaneihin. Onko tämä jokin outo urbaanilegenda, joka siirtyy äidiltä tyttärelle?
Kommentit (30)
Prismasta, Salesta, S-marketista olen ainakin saanut.
Käsittääkseni niitä joudutaan joskus pesemään kaupassa, ennenkuin tuodaan myyntiin. Itse näin märkiä, selvästi pestyjä muutama viikko sitten x-kaupassa. Ihan siistin näköisiä olivat, mutta haju oli..
mielenkiintoinen - jäi banskut sillä erää ostamatta.
Meiltä Siwasta, jos on revitty suoraan kuormasta hyllyyn.
En minä ole törmännyt märkiin, mutta tahmaisia kyllä usein ovat.
Minäkin olen törmännyt märkiin banaaneihin, mutta en kauppaa muista. Käyn s-marketissa, lidlissä ja k-supermarketissa kaupassa, eli joku näistä möi märkiä banskuja.
Eilen juuri Tampereella Kalevan Prismassa oli pöydällinen märkiä banaaneita.
Banaaneja ei säilytetä kylmiössä. Ovat märkiä kun suoraan laatikosta nostetaan tiskiin. Omaavat myös hajun. Sellainen märkä yhteissuihkutilanlattia-hajun.
Meillä töissä jälkiruokabanaanit suoraan pahvilaatikosta muovien seasta *örp*
Vierailija kirjoitti:
Ikää 56v. ja ikäni olen banaaneja ostanut. Varsinkin lasten vielä asuessa kotona.
Monipuolisesti ole käyttänyt Helsingin kauppoja ja koskaan en ole törmännyt märkiin banaaneihin. Onko tämä jokin outo urbaanilegenda, joka siirtyy äidiltä tyttärelle?
Lidlissä olen törmännyt ja varmaan jossain Prismassakin mutta banaanit eivät aina ostaessa ole märkiä, se vesihän kuivataan tai kuivaa itsestään. Välillä ovat siellä muovin sisällä kosteina varmaankin vastasaapuneine kauppaan mutta nehän pitäisi ottaa muovista pois etteivät mene pilalle niin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Meiltä Siwasta, jos on revitty suoraan kuormasta hyllyyn.
Oudoksun tällaista piiloaggressiivista ilmaisua, revitty kuormasta, tungettu esim. "miksi ruokiin tungetaan nykyään xx:ää".
Vierailija kirjoitti:
Banaaneja ei säilytetä kylmiössä. Ovat märkiä kun suoraan laatikosta nostetaan tiskiin. Omaavat myös hajun. Sellainen märkä yhteissuihkutilanlattia-hajun.
No just se haju! Hyvin keksitty!
Vai pestäänkö ne jo tukussa? Miksi muuten olisivat märkiä? Eihän muutkaan hedelmät ole tarjolle tuotaessa.
Me käydään aina aikaisin aamulla Prismassa, ja silloin ovat banaanit märkiä.
Viinirypälelaatikot haisevat vielä pahemmalle. Mutta ne eivät ole ikinä märkiä. Siis rasiarypäleet. Niillä on sellainen vaippapeitto päällä. Auttaiskohan sama banaanien märkyyteen?
No eilen esim. Lidlissä oli märkiä banaaneja. Kun ne on märkiä ne haisee. Jos ei laita pussiin, ne sotkee muut ostokset ja se haju tarttuu, ei hyvä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vai pestäänkö ne jo tukussa? Miksi muuten olisivat märkiä? Eihän muutkaan hedelmät ole tarjolle tuotaessa.
Ne on muovilla peitettynä pahvilaatikossa, veikkaisin sen muovin keräävän kosteutta
Banaanit ovat märkiä kun ne otetaan pois sieltä laatikosta, jossa ne on muoviin kääritty. Kosteus johtuu kypsymisestä.
kaupantäti
Jos tässä ihmetellään miksi banskut laitan hedelmäpussiin niin mulla on niille pusseille monta jatkokäyttöä:
roskapusseina(melkein viikon roskat mahtuu kahden hengen taloudessa), tuhkapusseina takkaa tyhjentäessä,
kaikenlaisessa muussakin käytössä menevät ja lopulta jos vielä ovat suht puhtaita niin muovinkeräykseen.
Lidlistä nyt ainakin, ei oo seissyt viikkoa hyllyssä ( niinkuin esim prismassa/cittarissa) vaan otettu suoraan kylmiöstä saman päivän aikana.