Mies sanoi laittavansa kanankoivet uuniin. Oli unohtanut ja alkoi huutamaan mulle.
Tapahtui eilen.
Istuttiin sohvalla, katsottiin telkkua juotiin viiniä. Olin laittanut itse aikaisemmin uunin päälle niitä koipia ajatellen.
Tuli mainoskatko ja mies oli nousemassa sohvalta mennäkseen tupakalle. Mainitsin, että laitatko ne koivet uuniin. Mies sanoi "Joo" ja käveli keittiöön. Ensin se kirosi kun ei löytänyt sopivaa astiaa koiville. Itse istuin sohvalla olkkarissa, enkä nähnyt miehen touhuiluja mutta kuulin kyllä.
Hetken päästä mies tuli keittiöstä pois ja meni tupakalle. Tuli takaisin ja istuutui sohvalle. Nököteltiin siinä sohvalla noin vajaa 45minsaa eli sen aikaa mitä koipien pitää olla uunissa.
40minsan kohalla mies tuumaili että "Jaahas, oiskohan ne koivet valmiit jo", nousi sohvalta ja meni keittiöön.
Sitten se alkoi. Huutaminen. "MITÄ VITTUA NÄMÄ KOIVET TÄÄLLÄ PÖYDÄLLÄ TEKEE, EIHÄN NÄMÄ OO UUNIA NÄHNEETKÄÄN SAATANA!"
Ja kuulemma tämä kaikki oli minun vika :)
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän hän sinua syyttänyt, itselleen raivosi kun oli nälkäinen.
Ja silti oli ap:lle aivan ylivoimainen tehtävä käydä laittamassa ne kanat uuniin.
Mitäpä olisit kommentoinut jos ap olisi kirjoittanut, että hän meni varmuuden vuoksi tarkistamaan, tekeekö mies mitä aikoi?
45 minuuttia ei riitä mitenkään kanankoiville, nehän ovat aivan märkiä lötköjä vielä tuossa vaiheessa, ja käytännössä raakoja. Pidän kanankoipia uunissa vähintään puolitoista tuntia, uunissa lämpöä noin 175-200 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti oli ap:lle aivan ylivoimainen tehtävä käydä laittamassa ne kanat uuniin.
Mitäpä olisit kommentoinut jos ap olisi kirjoittanut, että hän meni varmuuden vuoksi tarkistamaan, tekeekö mies mitä aikoi?
Vitun kyttääjä.
Kaikki oleellinen tuli jo esiin, tupakointi ja kahden euron kanankoivet :D
Vierailija kirjoitti:
45 minuuttia ei riitä mitenkään kanankoiville, nehän ovat aivan märkiä lötköjä vielä tuossa vaiheessa, ja käytännössä raakoja. Pidän kanankoipia uunissa vähintään puolitoista tuntia, uunissa lämpöä noin 175-200 astetta.
Olen aina ihmetellyt sitä aikaohjetta siinä pakkauksen päällä, millä superuunilla ne muka valmistuu 45min uunissa? Ehkä jos ensin pitää 4h huoneenlämmössä ja paistaa pannulla pinnat, mutta ei ne kyllä siltikään noin nopeasti HYVIKSI tule.
1,5h-2h on minimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis ap:han oli huudon alkaessa kai siellä olkkarissa, ja mies keittiössä. Millä logiikalla se on toisessa huoneessa olevan homma änkeä keittiöön laittamaan ne kanat uuniin? Eikö miehellä ole käsiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanttaa kypsentää pidempää kuin 45min, niistä tulee parempia reilusti yli tunnin pidän uunissa.
Pöh, ette sitten ihmetelleet kun ruuan hajua ei tullut nenään? :D
Joo, 45 min. niistä tulee inhottavan kumisia eikä liha irtoo luista. Minä pidän aina 1,5 tuntia, ensin 175° ja sitten 125°.
Sama itselläni, 45min koipia en pysty ollenkaan syömään,1,5 tuntia on todellakin vasta hyvä ja vähän pienemmälle uuni lopuksi! Niistä luista irtoaa hyvin makua lihaan, nams! Ylikypsät parhaita. :)
Mää kaadan 45 min kohdalla sen mahdollisesti kertyneen liemen pois, ja sitten takaisin uuniin, tulee sellaisia rapeita ja kuivia koipia.
Elämänne ja parisuhteenne kuulostaa kauhealta! Laittakaa telkkari kiinni ja lukekaa vaikka jotakin.
Minäkin voisin kirota samalla tavalla. Mutta en minä muita syyttäisi omasta mokastani. Paiskaisin ne koivet uuniin ja kuolisin nälkään tunnissa.
Kaikki jo ok. Mies pyyteli anteeksi vk lopun aikana huutamistaan. Itse pysyin rauhallisena koko sen huudon ajan.. Oli aika koomista vaan.. Kun unohti lyödä ne koivet uuniin... :D
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et voinut vaan laittaa niitä koipia uuniin?
Oletko idiootti? Ap:han luuli, että mies oli ne laittanut uuniin ja mies niitä meni ottamaan pois sieltä uunista.
Niin? Normaali ihminen olisi siinä kohtaa pahoitellut asiaa ja mennyt laittamaan ne hiton kanat sinne uuniin.
Kukakohan tässä taas se idiootti on...
Normaali ihminen olisi laittanut koivet uuniin mahdollisimman hiljaa, palannut takaisin ja sanonut: "Eivät ne olleet vielä."
Normi tilanne miehelle. Mies on avuton kuin lapsi. Kiukuspäissään syyttää sitten äitiä ja muita, kun itse sössi asian. Respectia naiselle, joka ei kanaemon lailla huolehtinut kanankoipia uuniin - vaan antoi miehen tehdä omat mokansa. Ihan täyskymppi! Juuri näin naisten tuleekin olla. Antaa kylmän viileästi hoitaa miehen tehtävänsä, meni se sitten miten hyvänsä. Minä ainakaan en nosta peppuani sohvalta vain siksi, että teen ruokahommat (kannan vastuun) vain siksi, että mies toheloi.
Kuvatunkaltaisia tilanteita parisuhteessa paljon. Miehet heittäytyvät avuttomiksi pikkupojiksi, mitä tulee ruuanlaittoon, kodinhoitoon, yms. Poislukien tietenkin ruokahifistelijämiehet, jotka sormi pystyssä luennoivat naiselle ruuanlaiton finesseistä....
Miesten on pakko oppia Suomessa ottamaan osaa kotihommiin vastuullisesti. Suomalaiset miehet ovat äitiensä palvelemia sovinisteja suurin osa.
Vierailija kirjoitti:
Normi tilanne miehelle. Mies on avuton kuin lapsi. Kiukuspäissään syyttää sitten äitiä ja muita, kun itse sössi asian. Respectia naiselle, joka ei kanaemon lailla huolehtinut kanankoipia uuniin - vaan antoi miehen tehdä omat mokansa. Ihan täyskymppi! Juuri näin naisten tuleekin olla. Antaa kylmän viileästi hoitaa miehen tehtävänsä, meni se sitten miten hyvänsä. Minä ainakaan en nosta peppuani sohvalta vain siksi, että teen ruokahommat (kannan vastuun) vain siksi, että mies toheloi.
Kuvatunkaltaisia tilanteita parisuhteessa paljon. Miehet heittäytyvät avuttomiksi pikkupojiksi, mitä tulee ruuanlaittoon, kodinhoitoon, yms. Poislukien tietenkin ruokahifistelijämiehet, jotka sormi pystyssä luennoivat naiselle ruuanlaiton finesseistä....
Miesten on pakko oppia Suomessa ottamaan osaa kotihommiin vastuullisesti. Suomalaiset miehet ovat äitiensä palvelemia sovinisteja suurin osa.
Asia puhetta!
hanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et voinut vaan laittaa niitä koipia uuniin?
Oletko idiootti? Ap:han luuli, että mies oli ne laittanut uuniin ja mies niitä meni ottamaan pois sieltä uunista.
Niin? Normaali ihminen olisi siinä kohtaa pahoitellut asiaa ja mennyt laittamaan ne hiton kanat sinne uuniin.
Kukakohan tässä taas se idiootti on...
Normaali ihminen olisi laittanut koivet uuniin mahdollisimman hiljaa, palannut takaisin ja sanonut: "Eivät ne olleet vielä."
Normaali ihminen olisi laittanut ne koivet uuniin sekä sanonut unohtaneensa laittaa ne koivet uuniin.
Jos miehellä menee hermot noin pahasti siitä, ettei muista laittaa kanankoipia uuniin niin älä hanki lapsia tämän yksilön kanssa.
Meillä sattuu tuota tuon tuosta. Minkäs sille teet? Ei siihen huuto auta, vaan hurtti huumori.
Parhaassa tapauksessa mä olisin vaan laittanut uunin valon päälle ja mies sitten loimuttais siinä kajossa niitä keittiön pöydällä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt sitä aikaohjetta siinä pakkauksen päällä, millä superuunilla ne muka valmistuu 45min uunissa? Ehkä jos ensin pitää 4h huoneenlämmössä ja paistaa pannulla pinnat, mutta ei ne kyllä siltikään noin nopeasti HYVIKSI tule.
1,5h-2h on minimi.
Tein tuon ohjeen mukaan silloin kun olin muuttanut omilleni (17-vuotiaana). En ollut ajatellut, että miten kauan äitini piti kanoja uunissa niitä valmistaessaan, joten tein sen pakkauksen ohjeen mukaan. Asunnon uuni ei kyllä ollut aivan uusi, mutta toimiva kuitenkin, ja kanat olivat mielestäni sisältä raakoja. Hyi helvetti. Laitoin ne takaisin uuniin noin tunniksi. Nykyään saavat olla uunissa puolitoista tuntia, jonka jälkeen tarkistan tilanteen ja todennäköisesti pääsevät takaisin uuniin vielä joksikin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mää kaadan 45 min kohdalla sen mahdollisesti kertyneen liemen pois, ja sitten takaisin uuniin, tulee sellaisia rapeita ja kuivia koipia.
Minäkin kypsennän kanat kuiviksi, inhottaa sellainen liha joka on märkää lötköä.
Eikö tuo ole vähän liioittelua? Kyllä minuakin nälkäisenä ärsyttäisi huomata, että ruokaa saakin odottaa vielä toiset 45min. En nyt ehkä huutamaan alkaisi, mutta kyllä hermoja koettelisi.