Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Specsavers silmälasit/aurinkolasit keskustelu 2017

Vierailija
11.02.2017 |

Eli monet ovat olleet puolesta ja monet vastaan aiemmissa keskusteluissa. Onko uutta sanottavaa/kysyttävää?
Itse käytin tänään näöntarkastukseen, silmälaseihin ja aurinkolaseihin 300e ja pidän sitä kohtuu summana kaksista laseista.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssit tosi arkoja kuumuudelle eli varovasti uunin ja saunan kanssa. Itsellä tuli linsseihin lämpövaurio ja pilalle menivät. Valoa vasten kun katsoi niin näytti hämähäkinseitiltä. Nykyään panostan enemmän linssien laatuun.

Vierailija
2/38 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole huomannut tuota vikaa. Saunassa en ole pitänyt ja uunia varon muutenkin, kun lasit "huurtuu" eikä silloin näe mitään. 5 vuotta jo kyseisen firman laseilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisen vuotta sitten ostin silmälasit, joista alkoi pinnoite ensin kupruamaan ja sitten irotomaan riekaleina. Ihan normaalissa käytössä olivat ja veinkin ne takaisin, koska selkeästi oli vika laadussa. No tuota sitten ihmeteltiin ja pällisteltiin liikkeessä, mutta sain uudet rillit tilalle samasta hintaluokasta. Ne ovat onneksi kestäneet.

Palvelua saa usein odottaa pitkään, koska jonoa tuntuu riittävän. Näöntarkastusaika oli 20 minuuttia myöhässä. Edullinen hintataso houkuttaa, mutta en voi sanoa olevani palveluun ja tuotteisiin täysin tyytyväinen.

Vierailija
4/38 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

..niin siis kehysten pinnoite...

Vierailija
5/38 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiimarihintaiset lasit tai sitten sulla on tosi hyvä näkö. Ei tohon hintaan kunnon rillejä saa.

Vierailija
6/38 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin elämäni ensimmäiset lasit Specsaversilta ilmaisen näöntarkastuksen aikaan, jolloin kehyksistä ja kaikista pinnoitteista ym. sai myös -50%. Ennen kuin olin edes ehtinyt käydä hakemassa uusia lasejani, näin mainoksen jossa uudet lasit (millä tahansa kehyksillä?) olisi saanut näöntarkastuksen hinnalla 29€, ja hetkeksi jo ahdistuin että miksi ehdin juuri ostaa ja maksoin noin 140€. Toisaalta tuohon 29€ lisättynä pinnoitteet ja muut hinta olisi melko samaa luokkaa, tarjous vain eri tavalla ilmaistuna. Ilman erikoisuuksia toki halvalla olisi saanut. Joka tapauksessa opetuksena on, että kyseisestä liikkeestä ei kannata oikeastaan koskaan ostaa laseja normihinnalla, koska lähes koko ajan on tarjouksia ja kohta voi kaduttaa kun olisi saanut paljon halvemmalla.

Lasien laadusta en osaa sanoa juuta tai jaata, kun muuten ei ole kokemusta enkä käytä jatkuvasti. Ne likaantuvat helposti, mikä ilmeisesti on melko normaalia, ja joskus näyttävät sumuisilta huonosti putsattuina. Lasit ovat kaukolasit, enkä tiedä kuinka lähelle asti niillä pitäisi nähdä selkeästi, mutta kauas ja hyvin lähelle näen hyvin laseilla, mutta noin puolen metrin etäisyydellä (kännykän/tietokoneen katseluetäisyydellä) lasit sumentavat jonkin verran. Ilman laseja näen nuo etäisyydet hyvin. Totutellessa epäilin että laseissa olisi jotain vikaa tai miinukset on laskettu väärin, mutta ihan hyvät lasit ne ovat. Pinnoitteiden takia pitää välttää kuumuutta, mutta se ei onneksi tuota ongelmia.

Vierailija
7/38 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisen vuotta sitten ostin silmälasit, joista alkoi pinnoite ensin kupruamaan ja sitten irotomaan riekaleina. Ihan normaalissa käytössä olivat ja veinkin ne takaisin, koska selkeästi oli vika laadussa.

Siis uutena alkoi heti kupruamaan? Oho!

Vierailija
8/38 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli ostamassa monitehoja ja tiedusteli kyseisestä firmasta. Optikko itse myönsi ettei kannata ottaa heiltä tuosta halvimmasta hintaluokasta, laatu ei kuulemma ollut hyvää.

Vierailija
9/38 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle luvattiin lasit viikon-2 päästä ja päivitän tietoa tänne millaiset lasit saan ja kuinka ne kestävät jatkossa. T:Ap

Vierailija
10/38 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli monet ovat olleet puolesta ja monet vastaan aiemmissa keskusteluissa. Onko uutta sanottavaa/kysyttävää?

Itse käytin tänään näöntarkastukseen, silmälaseihin ja aurinkolaseihin 300e ja pidän sitä kohtuu summana kaksista laseista.

Eli otit semi-halpis linssit? Mitä jätit pois linssi-spessuista?

Vierailija
11/38 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ultra kova-pinnoite, ohennukset ja heijastuksen esto tulee linsseihin ja aurinkolaseihin yllättäen väri. Mitä spessuja vielä sitten tarvitsee lisäksi?  -Ap

Vierailija
12/38 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin juu ja UV-suoja

Vierailija
13/38 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin hyvä kampanja, tihrustelin kadunkylttejä etsiessäni tiettyä tietä ja kun vasta kohdalla näin tien koska kyltti oli vinossa ja ajoin ohi sanoi viisivuotiaani takapenkiltä "Olisit käynyt Specsaversillä"

Vierailija
14/38 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on molempiin laseihin tullut linsseihin jotain lämpötäpliä? Vaikka oon vältelly uunia yms. Ja vielä lyhyessä ajassa

Vierailija
15/38 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotevirheeltä haiskahtaa. Sivuilla lukee, että takuu 2 vuotta laatu/tuotevirheissä.

Onko kaikkien lasit nyt tosiaan vaan "paskaa" vai onko yhtään tyytyväistä asiakasta?

Vierailija
16/38 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini oli ostamassa monitehoja ja tiedusteli kyseisestä firmasta. Optikko itse myönsi ettei kannata ottaa heiltä tuosta halvimmasta hintaluokasta, laatu ei kuulemma ollut hyvää.

Sanovat noin, että asiakas ostaisi kalliimmat.

Vierailija
17/38 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tietysti sanovat. Heidän markkinointi perustuu siihen, että asiakas houkutellaan halvalla mainoksella sisään ja sitten myydään kuitenkin kalliit. Sama kuin esim. Gigantissa, siellähän tarjoustuotteet on usein loppu tai muuten vaan niitä "ei kannata ostaa". Specsaversit myyvät keskimäärin samanhintaisia laseja kuin muutkin ketjut.

Vierailija
18/38 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos maksaa paljon monitehoista ei ehkä kannata ostaa halvimpia muovikehyksiä niihin, mutta eiköhän esim.99-129e valikoimasta jo hyvät löydy, sieltä löytyy tunnetumpiakin merkkikehyksiä muistaakseni.

19/38 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuotevirheeltä haiskahtaa. Sivuilla lukee, että takuu 2 vuotta laatu/tuotevirheissä.

Onko kaikkien lasit nyt tosiaan vaan "paskaa" vai onko yhtään tyytyväistä asiakasta?

Kys. firman laseja käyttänyt vajaa 10 vuotta eikä ole ollut valittamista. Kohtelen laseja kamalasti, en pidä kotelossa, availen uunia ja käyn tarkistamassa saunan lämpötilaa eikä linsseihin ole ilmestynyt vikoja. Palvelu ollut omalla kohdalla hyvää eikä mitään ole koskaan tyrkytetty. Olen kyllä käynyt pääosin saman myyjän puheilla koko asiakkuusaikani että voi niitä tyrkkymyyjiäkin olla. Firmasta ei mitään valittamista mutta ei myöskään erityistä hehkuttamista, peruslaatu ja peruspalvelu.

Vierailija
20/38 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin silmälasit Specsaversilta ja noin puolen vuoden käytön jälkeen toiseen linssiosaan tuli täplä eikä niillä nähnyt enää kunnolla.Menin liikeeseen, josta olin ne ostanut kun takuu oli vielä voimassa niin myyjä sanoi; ettei voi korvata mitään koska olin varmaan laittanut pään uuniin ja ne olivat höyrystyneet ja sen takia menneet pilalle. Olin sairaana kyseisenä jaksona enkä ollut uunin lähellekään, josta sanoin myyjälle. Myyjä ei siltikään meinannut uskoa ja kysyi tulenko toimeen ilman näitä laseja, jos jää liikkeeseen tarkistettavaksi sanoin, että minulla toiset lasit niin vihdoin myyjä otti ne ja sanoi, että keskustelee asiasta päällikön kanssa. Sanoi päällikön soittavan minulle asiasta. Seuraavana päivänä sain päälliköltä tekstiviestin, että linssi uusitaan ja voin hakea korjattuna . Kun hain ne niin oli toinen myyjä, joka sanoi, että linssissä oli ollut selkeä vika  eli "täplä" joka esti näkemisen. Tämän kokemuksen jälkeen kerran lasit ostaneena en enää koskaan asioi tässä liikkeessä. Minulla oli aikaisemmin toisesta liikkeestä hankitut, joihin ei ole koskaan tullut tuollaista vikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan