Mies sanelee ihmeellisiä sääntöjä
Kaksi vuotta on ollut normaali. Nyt on tullut ihmeellisiä sääntöjä. Tässä muutamia:
- juustohöylä pitää pestä käsin heti käytön jälkeen.
- Jalat pitää pestä ennen sänkyyn tukemista
- Hirveä haloo jos en ole laittanut päiväpeittoa, kun nousen myöhemmin
- Valitus valoista
- Valitus märästä kylppärin lattiasta (ei saa olla pisaraakaan lattialla)
- Suihkussa ei saa käydä kun hän nukkuu
- Kahvia saisi juoda vain keittiössä, hirveä kiukku jos yksikin muki löytyy muualta
Hän ei todellakaa ollut tuollainen ennen. Voiko johtua työstressistä?
Tuntuu, että jopa hengitän väärin.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut kaksi keskenmenoa, ei ole lapsia. Ehkä on niistä vihainen, kun toinen oli omaa syytäni (harrastan sellaista lajia missä voi sattua..).
Ap
Kuulostaa että tarvitsisette ulkopuolista keskusteluapua, yhdessä ja/tai erikseen. Mies saattaa käsittella omia (liian) vaikeita tunteitaan syyllistämällä sinua ja hakemalla välimatkaa vihan/ärsytyksen kautta.
Onko ulkopuolinen apu jotain parisuhdeterapiaa? Mies toivoi ekassa raskaudessa etten harrastaisi, mutta neuvolassa sanottiin, että on ok vikalle kolmannekselle asti. Siitä on ehkä tullut sellainen tunne, että tekemällä hänen sääntöjen mukaan kaikki menee paremmin.
Ap
Miksi naiset on joko tossuja tai pirttihirmuja?
M34
Voisko miehellä olla taipumusta ocd-tyyppiseen käytökseen? Turvallisuushakuinen sekä pöpökammon kautta että siinä, että sinun pitäisi olla vieressä ja maailman siisti ja vakaa?
Mikset itse usko neuvolaa? Onko oikeasti keskenmeno aiheutunut toiminnastasi, vai pelkäätkö että niin voisi olla, ja olet ottanut kantaaksesi liikaa syyllisyyttä? Vaikea minun on ymmärtää, miten onnistuisit keskenmenon saamaan itsesi telomalla niin varhaisessa vaiheessa, että et itsekään ole raskaudesta tiennyt vaikka olet osannut sellaista odottaa. Ei pitäisi olla mahdollistakaan.
Ap voihan se olla niinkin että ne keskenmenot tapahtuivat koska geeninne eivät sovi yhteen. Mieti tarkkaan minkä hinnan olet valmis maksamaan suhteen jatkumisesta. Kannattaako se todella? Kyseessä on sinun loppuelämäsi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset on joko tossuja tai pirttihirmuja?
M34
Johtuisiko siitä, että jos miehet pitää kaikkea hyökkäyksenä omaa asemaansa vastaan eikä ole kauniisti sanottuna yhteistyöhakuisia, niin nainen joko häviää ja tossuuntuu, tai alkaa hirmuhallita kun vähempi ei auta?
Ei järkevät aikuiset ihmiset tartte mitään tuollaisia "sääntöjä".
Turhaa nipotusta ja nillittämistä. Kyllä kotona pitää saada olla rennosti, mutta en tarkoita sitäkään, että eletään niinkuin "pellossa".
On totta että osa noista jutuista on ihan siisteyden vuoksi hyviä, mutta ei mun mielestä aikuinen voi sanella toiselle mitään sääntöjä miten saa tai ei saa elää OMASSA kodissaan. Yhtä hyvin sä voisit keksiä jonkun oman neuroottisen säännön, vaikka useammankin.
Jos sun miehes on päässyt vahingossa vaihtumaan esimerkiksi kaupassa tai baarissa?!
No kyllä siisteyteen liittyvät säännöt on ok. Kahvin voi juoda muualla mielestäni, jos vie kupin heti keittiöön.
Meillä sängyssä ei saa syödä murusten vuoksi.
Kyllä itseänikin voisi suututtaa, jos vaikja harrastuskamat kipattaisiin eteiseen kulkuväylälle.
Ehkä mies on huomannut ja nyt sanoo asioista enemmin kuin toivoisi pään sisällä asioiden muuttuvan. Voihan sen juustohöylänkin pestä ja laittaa tiskipöydälle kuivausastiaan enemmin kuin odottaa, josko kohta leikataan taas.
Siis tiesin olevani raskaana, mutta noudatin neuvolan ohjetta, että ok jatkaa, enkä miehen toivetta lopettaa..
Haluaisin miehen palaavan normaaliksi.. Mutta se taitaa olla turha toive. Tunnen itseni vaan surkeaksi jos ärsytän häntä jotenkin.. Kysyin joskus haluaako erota niin suuttui, että miksi en halua muuttaa niin pientä asiaa vaan uhkailen erolla....
Ap
Oletko varma ettet liioittele miehen käytöstä? Mitä käy jos et tottele?
Ei ole olemassa harrastusta josta aiheutuu alkuraskauden keskenmeno
Hän on joko todella neuroottinen tai masentumisen myötä häiritsee kaikki asiat.
En kyllä itse suostuisi moiseen, juon kahvini aina olohuoneessa, käyn suihkussa tasan silloin kun haluan, peti
voi olla petaamatta vaikka koko päivän (päiväpeittoa ei edes ole, oven voi laittaa kiinni), kylppärin lattia on luonnollisesti märkä suihkun jälkeen ja valojakin aina liikaa päällä, niitä sammuttelee sekä mies että minä (mutta ei valita). Ja jalkojen pesu ennen sänkyyn menoa, ei ole todellista? Missä hän ne pesee kun suihkussakaan ei saa käydä? 😂
Ja olen todella siisti ihminen, siivoan jatkuvasti ja olen tarkka sisustuksesta ja viihtyisästä kodista. Mutta en ole neuroottinen tiukkapipo, vaan rento, nautin vain esteettisesti kauniista kodista.
Aika epätodennäköistä että keskenmeno johtuu harrastuksestasi alkuraskaudessa.
Eikä se oikeuta tuollaista sekopäistä, neuroottista käytöstä.
Jos miehellä on noin hankalaa jo nyt sääntöjen kanssa, kannattaa unohtaa ne lapset, sitten se elämä vasta kaaosta on eikä lapsi muista tuollaisia sääntöjä.
Onneksi on vaihtoehtona elää yksin. Näiden ketjujen lukeminen aina vahvistaa sitä, että valintani yksin elämisestä on osunut ihan nappiin. Jestas miten ärsyttävältä yhteiselämä kuulostaa "tee sitä tee tätä, älä tee sitä, hyi kun olet sottapytty" no voi saatana, jos on ollut "sottapytty" jo yhteen muutettaessa nii ei sitä nyt aleta toista jälkeenpäin kouluttamaan natsi-tavoille, sitten on vaan kestettävä.
En ikinä toteuttaisi ap:n listasta yhtäkään kohtaa, en IKINÄ, saatana, omassa kodissaan saa tehdä mitä lystää. Toki joitakin kompromisseja voisi tehdä, mutta nuo on ihan älytöntä pilkunviilausta, vailla mitään perusteita.
Lemppaisin ukon samantien, pahemmaksi tuo vaan menee. Kokemuksesta on vastaavasta äidin avopuolisosta, seurasi minua aikuista ihmistä kuin hai-laivaa ja valitti kaikesta "sammutitko valot vessasta, laitoitko hajustetta" no voi helvetti, huudanko seuraavaksi pyyhkimäänkin? Tai kun söi banaanin ja juteltiin äidin kanssa niin samantien kun banaani oli syöty, oli ukko rääkymässä että "banaaninkuoret roskiin" ja kun en heti vienyt, niin kiukkuisena puhisten saapui paikalle ja vei itse.
Rajansa kaikella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No yritän totella ettei tarvisi kuulla valitusta.. Hän tekee 8-16 töitä.. ja suihku kaukana makkarista. Ei tykkää kun tulen myöhemmin nukkumaan, koska haluaa nukahtaa kanssani.. ja häiriintyy kun tiedostamattaan odottaa. Puhelinta ei saa käyttää makkarissa.. koska se on nukkumista ja seksiä varten..
ApNormaali aikuinen osaa nukahtaa yksin. Tuo on ihan älytön sääntö.
Minä osaan nukahtaa yksin, jos tiedän, että saan nukkua rauhassa. Mutta jos tiedän, että x tunnin päästä joku on kömpimässä viereen ja herättää minut (olen hyvin kevytuninen), niin en tasan varmasti saa unta. Kyse ei siis ole siitä että jonkun pitäisi olla vieressä, vaan siitä, että unen saanti on mahdotonta kun tietää/pelkää että kohta joku herättää. Ihan sama ilmiö kuin yöllä heräilevien lasten vanhemmille - on mahdoton nukkua silloinkin kun lapsi on hiljaa, koska tietää, että kohta se herätys tulee kuitenkin.
Ymmärrän siis täysin ap:n miestä, jos hän on herkkäuninen. Ap ilmeisesti valvoo miten sattuu, tulee kesken miehen unien sänkyyn hänet herättäen, ja vielä käyttää puhelinta sängyssä = valaisee makuuhuoneen. Ei kestäisi minunkaan hermot, jos ei ikinä saisi nukkua rauhassa. Herkkäunisuus ei ole valinta, sille ei mahda itse mitään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ei suostunut siihen, että hän sijaisi vuoteen, kun nousee jälkeeni. Ratkaisin asian niin, että muutin työhuoneeseen asumaan. Nyt ei sotkuinen makuuhuone häiritse. Sama juustohöylän kanssa: koska mies jätti likaisen (rasvaisen) juustohöylän lojumaan työtasolle, niin yksinkertaisesti piilotin sen mieheltä kokonaan. Käyttäkööt veistä, jonka nakkaan tiskikoneeseen samantien. Kahvimukit pitkin kotia ärsyttävät, nykyisin laitan niihin muovikukkia piristeeksi.
En ymmärrä, miksi kotia ei voisi pitää siistinä koko ajan, miksi siivota ja siistiä kerran viikossa, kun pienillä teoilla kaikki on paikallaan ja koti on siisti.
Vähänkö repesin!!! Aivan loistava keksintö, jos todellakin toimit näin, etkä vain laittanut provoa. Vahinko, etten minä keksinyt mitään tälläistä ex-mieheni kanssa!! Otin vanhanaikaisesti eron, niin johan alkoi kämppä pysyä siistinä ja tavarat löytyivät omilta paikoiltaan :)
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vuotta on ollut normaali. Nyt on tullut ihmeellisiä sääntöjä. Tässä muutamia:
- juustohöylä pitää pestä käsin heti käytön jälkeen.
- Jalat pitää pestä ennen sänkyyn tukemista
- Hirveä haloo jos en ole laittanut päiväpeittoa, kun nousen myöhemmin
- Valitus valoista
- Valitus märästä kylppärin lattiasta (ei saa olla pisaraakaan lattialla)
- Suihkussa ei saa käydä kun hän nukkuu
- Kahvia saisi juoda vain keittiössä, hirveä kiukku jos yksikin muki löytyy muualtaHän ei todellakaa ollut tuollainen ennen. Voiko johtua työstressistä?
Tuntuu, että jopa hengitän väärin.
Minusta tämä kuulostaa siltä, että mies on kyllästynyt sinuun. Mutta taisit myöhemmin mainita, että hän haluaa nukahtaa yhtäaikaa kanssasi, joten se siitä. Toinen asia, mikä tuli mieleen, niin todellinen luonne alkaa paljastua ja hän on päsmäri, mikä korostuu pitkien työpäivien jälkeen. Kannattaisi puhua hänelle, täällä vain saat kommentteja kaikentietäviltä idiooteilta.
Meillä on ihan samanlaisia sääntöjä, tosin olen sinkku 😁 musta ihan normaaleja asioita. Mutta ymmärrän ärsytyksen, jos mies oikeasti valittaa noista.
Valtaosa naisista muuten nalkuttaa just samanlaisista asioista miehilleen. Kukaan ei pidä sitä epänormaalina.