Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Henkinen romahtaminen työttömyyden iskiessä?

Vierailija
11.02.2017 |

Menetin ihanan työpaikan, jossa työskentelin yli 10 vuotta. Nyt olen ollut jonkin aikaa työtön ja olen masentunut, enkä halua nähdä ketään tai liikkua missään. Onko muille käynyt näin ja miten tästä vois nousta? Olen herkkä ihminen. Nyt olen vaan mannut ja katsellut Netflixiä suunnilleen. Ei ole saman henkisiä ystäviäkään, kun vieras paikkakuntakin. N39

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä paikkakunta?

Vierailija
2/7 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se iskee kanveesiin jos joutuu pois mukavasta työpaikasta. Itselleni kävi niin ja hitaasti olen noussut. Pienin askelin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko minä?

Vierailija
4/7 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kertoa paikkakuntaa ( eteläinen Suomi), mutta en tunne täältä ketään juurikaan. Raskaalta tuntuu toistaiseksi joo. Auttaisikohan kevätaurinko sitten? Työhakemuksia olen laittanut, mutta ei oman alani paikkoja juuri ole tarjolla kuitenkaan tällä hetkellä. ap.

Vierailija
5/7 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että masentaa. Yritä päästä yli aloittamalla esim. listaamalla mukavia asioita, joita voisit tehdä. Sitten joka päivä teet yhden niistä. Päätät, että teet, ja sitten teet vaikka pakottamalla itsesi. Tee tarpeeksi pieniä juttuja, jotta se onnistuu, jos muuten tuntuu vastahakoiselta. Vaikeinta nimittäin on päästä alkuun ja lähteä sieltä sohvan pohjalta. Kunhan pääset liikkeelle, elämä alkaa kantaa. Pikku hiljaa löydät uusia harrastuksia, uusia ystäviä, uuden työpaikan.

Toivotan sinulle kaikkea hyvää!

Vierailija
6/7 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskukseen ja sieltä lähete terapiaan.

Oikeasti. Pitkäaikaisen työpaikan menetys voi aiheuttaa tai laukaista vaikean masennuksen.

Ehkä kevätaurinko auttaa, ehkä saat pian töitä, mutta nyt olet masentunut, ja tarvitset sairauslomaa ja hoitoa.

Vierailija
7/7 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tosiaan ole ainoa. Jos vain pystyt, pakota itsesi tekemään jotain. Jos ei muut niin aloita aktiivinen lenkkeily. Jos sekään ei onnistu, pakota itsesi lääkäriin. Vaikka kuinka kaipaisit lepoa, kaikkien huonoin vaihtoehto on katsella ansiosidonnaisen loppuun. Työ ja tekeminen on kuitenkin sen, mistä pidät ja mikä tervehdyttää. Uuden työn löytäminen voi vaatia monen asian miettimistä uudelleen, mutta jotain on pakko alkaa tehdä. Selvästi haluat, nyt vain ne askelet.