Vinkkejä joilla narsistipiirteisestä miehestä eroon?
Tapaamani mies paljastui narsistipiirteiseksi, tapailtiin joitain kuukausia ja mies yritti kosiakin. Kun en suostunut, tuli hirveä riita. Riidoissa haukkunut ym. En jaksa tähän selittää kaikkea minkälainen hän on mutta hänellä on myös päihdeongelma. Asuu onneksi satojen km päässä. Viimeksi kun täällä kävi niin jäi parin muovipussin verran vaatetta jne. Ja ne sormukset jäi sillo mulle ku kosi, joitain viikkoja sitten. Mies käyn täällä viimeks jotai kuukaus sitten. Hän on antanu mulle 2* 150e rahaa, yhessä vaiheessa oli mistä antaa, ja suunnillee saman verran lainannu ite takas. Pitäskö painaa villaisella tuo velka jonka luvannu maksaa vai myydä sormukset? Haluun ennen kaikkee mielenrauhan. Laitanko vaatteet postii vai mitä noille teen? Miten ilmoittaa nätisti mutta jämäkästi että en halua enää olla yhteydessä ja tänne hän ei voi tulla? Pelkään myös mitä paskaa saan niskaa ku ton ilmoitan. Mies on ehtinyt haukkumisillaa jo itsetuntoani syömään. Ei välitä kenestäkään muusta kun itsestään, ei ystäviä ym koska kaikki "itsekkäitä paskoja" tms. Miten kerään itseni kokoon?
Sori sekava teksti ja kappalejaot ym puuttuu. Toivon ettei tähän ketjuun tuu kommenttia siitä kuinka olin tyhmä kun haksahdin tälläsee miehee jne, eiköhän tästä jotain opikin:)
Kommentit (8)
Minkä ikäisiä olette? Sanon vaan, että älä pidä mitään yhteyttä enää. Käyttää sinua vaan hyväksi. Exäni oli ja on samanlainen.
Kysy tekstiviestillä, miten mies haluaa velkansa maksaa ja kerro vaihtoehdot selkeästi. Sitten sovit tapaamisen julkiselle paikalle, jos on tarpeen nähdä. Lopeta kaikki yhteydenpito ja reagointi tämän jälkeen.
Mikäli et velkaasi saa takaisin, voit miettiä teetkö siitä poliisiasian. Helpoimmin pääset vain lopettamalla kaiken yhteydenpidon. Siinä on tuollaiset rahat pientä, jos vältyt narsistilta.
Vie tavarat sille tutulle, ilmoita sitten miehelle että yhteydenotot ovat ei-toivottuja ja teet niistä ilmoituksen poliisille. Tallenna lähettämäsi viesti. Hommaa uusi salainen puhelinnumero jota et luovuta yhteisille tutuille joilta mies saisi sen lirkuteltua. Estä somessa. Jos tulee norkoilemaan häiritsevästi lähistölle tai ilmestyy kielloista huolimatta työpaikalle, hae lähestymiskieltoa. Vainoaminen on laissa sanktioitu.
Muista palauttaa aivan kaikki mieheltä saamasi omaisuus ja varaudu maksamaan myös raha takaisin jotta minimoit kaikki syyt joilla mies voi jatkaa yhteydenpitoa sinuun. Toki jos saamasi rahat ja miehen sinulta lainaama summa menevät tasan, ei ole syytä maksaa mitään takaisin. Sormus jonka olet häneltä saanut kuuluu laillisesti sinulle mutta sekin voi aiheuttaa yhteydenottoja joten jos et sitä käytä, anna se takaisin. Varaudu primitiivireaktioihin, kiristysyrityksiin, itsemurhauhkailuun sekä itsesäälipurkauksiin ja kylmään vihaan. Älä missään tapauksessa ota itse yhteyttä tai ala sääliä miestä.
No enemmän mä oon "voiton puolella " tässä jutussa kun se makso aina ruoat ym. Jos sillee laskis. Tuli muute mielee että tyyppi saattaa tietää mun henkilötunnuksen, esim saattanut kuulla ku tilasin lääkäriaikaa. Voiko hetulla tilata jotain jostain eli auttaako mitää jos ennen välien katkomista käyn poliisille ilmoittaa että jotain tämmöstä voi ilmetä?
Voiko sitä estää ottamasta yhteyttä, en haluis koko numeroa vaihtaa. Onnistuuko esim operaattorin kautta?
Se osti mulle myös noin satasen puhelimen palkkioksi siitä kuinka häntä olin auttanu ja tukenu (outo ajattelutapa) ,eikai tääki pidä palauttaa?:o
-ap
En kerro tarkkaa ikää mutta ollaan väliltä 25-35v
-ap
Eräs henkilö sanoi että vaatteet voi hänen työpaikalleen tuoda, ja tää tapailemani mies sen etäisesti tuntee.
Oon varmaa taas liian kiltti ku mietin ettei se niitä kuitenkaa hae, vähä parempia vaatteita tossa, kulki välillä aika huonoissa. Toisaalta ois kiva jos sillä ei ois ees syytä tulla mun paikkakunnalle mitää hakemaan...
-ap