Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kuittailee aiemmasta kihlauksestani

Vierailija
11.02.2017 |

Olemme olleet monta vuotta yhdessä, nyt 30-vuotiaita molemmat. Minä olen ollut kihloissa aiemmin (tai "kihloissa", sillä kyllä kyseessä oli teinikihlat, sillä silloin 22-vuotiaana ei asiaa ajatellut ihan samalla tavoin kuin nyt). Mies tietää tästä, ja oli aluksi vähän harmissaankin. Luulen kuitenkin, että se harmitus on enimmäkseen mennyt ohi, sillä suunnittelemme ihan tosissamme yhteistä tulevaisuutta.

Mies löysi kerran vanhemmiltani kauan sitten kihlajaislahjaksi saamani keittokirjan, jossa oli omistusteksti tyyliin "onnea kihlauksen ja yhteisen elämän johdosta". Ei hän siitä mitään sanonut, mutta selvästi hän ei tuollaisia asioita myöskään unohda, sillä mm. juuri tänään hän muun keskustelun lomassa mainitsi, että onhan hän tällaisenkin kirjan kerran nähnyt onnitteluteksteineen.

Silloin tällöin häneltä tulee tämän tyyppisiä kommentteja. Ne eivät ole sävyltään mitenkään inhottavia, mutta jollain lailla oma mielenrauhani aina vähän järkkyy. Onko miehellä edelleen ongelma? Minua itseäni aiempi kihlaukseni hävetti joskus pahastikin, mutta sittemmin olen hyväksynyt sen, että olin nuori ja uskoin ikuiseen rakkauteen, ja halusimme silloisen poikaystävän kanssa osoittaa, että olemme ns. vakavissamme. Nyt voin (melkein) antaa itselleni anteeksi tuollaisen loppupeleissä suhteellisen pienen virhearvion. Mutta en silti haluaisi kuulla siitä mitään muistutteluja.

En ole halunnut keskustella sen pidemmin asiasta mieheni kanssa, sillä ei se ihan niitä mukavimpia puheenaiheita ole että olen kihlautunut aiemmin. Mutta jotenkin tämä satunnainen pieni kuittailu häiritsee.

Miten tulkitsisitte asiaa? Ajattelenko vain liikaa vai pitäisikö minun ymmärtää jotain miehen puheista, mitä en nyt ihan ymmärrä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kirjoittanee Vauva-palstalla uliuli-kommentteja, koska olet erehtynyt olemaan jonkun toisen miehen kanssa ennen häntä...

En oikeasti jatkaisi tuollaista suhdetta, jossa sinua rangaistaan edellisestä parisuhteesta. Tämä ei ole jätä se sika -kommentti, vaan huolestuminen miehen ajattelutavasta.

Vierailija
2/12 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan kyse olla miehen huonosta huumoristakin, ehkä? Jos kerran noissa jutuissa ei ole huolestuttavia äänenpainoja.

Niin tai näin, niin mitään häpeää oman miehesi puheet eivät saisi sinussa aiheuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ikismäinen viittaus tuo teinikihlat 22-vuotiaana. Me menimme 20-vuotiaina kihloihin, 22-vuotiaina naimisiin, ja nyt 28-vuotiaina odotamme esikoistamme. Enkä ole koskaan pitänyt kihlojamme teinikihloina, en edes nyt jälkikäteen.

No, asiaan. Mainitsit, että olet hävennyt aiempaa kihlaustasi, etkä ole mielelläsi puhunut siitä. Mies vaan välillä kuittaillut tehden olosi epämukavaksi. Ehkä tuo, että aihe on tabu, vaivaa miestäsi? Vihjailevat kuittailut voisivat laantua avoimuudella, puhukaa asiasta kerrankin kunnolla, niin voitte molemmat jättää sen taaksenne.

Vierailija
4/12 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihme mitä lässyttäjiä olette molemmat! Sinun historiasi on mennyttä ja miehellä on ollut omansa, mitä ihmettä sitä enää naukumaan? Ja tuo sinun häpeäsi historiaasi kohtaan on naurettavan typerää, yritä päästä siitä pois. Mennyt on mennyttä, nyt on nyt ja menneisyys teki teistä sellaisia kuin nyt olette, jos ei kelpaa, niin sitten ei kelpaa.

Vierailija
5/12 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ihme mitä lässyttäjiä olette molemmat! Sinun historiasi on mennyttä ja miehellä on ollut omansa, mitä ihmettä sitä enää naukumaan? Ja tuo sinun häpeäsi historiaasi kohtaan on naurettavan typerää, yritä päästä siitä pois. Mennyt on mennyttä, nyt on nyt ja menneisyys teki teistä sellaisia kuin nyt olette, jos ei kelpaa, niin sitten ei kelpaa.

Historia määrittää KAIKEN. Se kertoo minkälainen se ihminen on.

Jos esim. joku on menneisyydessä pettänyt niin ei siihen voi tulevaisuudessakaan luottaa koskaan.

Jos ihminen on jättänyt toisen ilman mitään kunnon syytä niin se tulee jättämään seuraavankin ihmisen. Joten sen kanssa ei kannata mennä yhteen.

Vierailija
6/12 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä silmäsi auki tuolla tavalla käyttäytyvän miehen kanssa. Älä ainakaan häpeä aiempaa kihlaustasi, hyvänen aika! Tuollainen käytös miehellö voi pahentua.

Vierailija
7/12 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni oli 2 kertaa kihloissa ennen seurusteluamme. Minä olin eka, jota hän kosi. Aiemmin toiset osapuolet oli vaan ilmoittanut, että kihloissa ollaan. Miehelläni on lapsuuden ja nuoruuden traumoja, eikä ajatellut kuin että näin sitä mennään, parempaa en ansaitse. Molemmat kihlatut petti. Nykyisin kyllä naureskellaan noiden uusille kumppaneille, kun eivät ole onnistuneet vieläkään olemaan uskollisia. Mutta nauramme yhdessä, en hauku häntä.

Vierailija
8/12 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Historia määrittää KAIKEN. Se kertoo minkälainen se ihminen on.

Jos esim. joku on menneisyydessä pettänyt niin ei siihen voi tulevaisuudessakaan luottaa koskaan.

Jos ihminen on jättänyt toisen ilman mitään kunnon syytä niin se tulee jättämään seuraavankin ihmisen. Joten sen kanssa ei kannata mennä yhteen.

XD

Vierailija
9/12 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on luonnollista, että toisen historia kiinnostaa. Jos kumppanin menneisyydessä on asia, josta toinen ei kunnolla puhu, ja jonka esille tullessa toinen menee vaikeaksi, ei mielestäni ole ihme, jos asia paisuu toisen päässä valtavaksi möröksi. Vaikka asia ei loppujen lopuksi kovin merkittävä olisikaan, kuten tässä tapauksessa, voi salaperäisyys ja mystisyys saada asian paisumaan. Kyllä minua ainakin vaivaisi vuodesta toiseen, jos kumppanini menneisyydessä olisi kihlattu, josta puhuttaessa hän menisi lukkoon. Vaikka toinen olisi päässyt jo täysin entisen kumppaninsa yli, voi kumppanin olla vaikea sitä uskoa, jos toinen ei pysty suhtautumaan aiheeseen tyynesti ja välinpitämättömän avoimesti. - 3

Vierailija
10/12 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, mieheni on aika kiltti luonne eikä hän ole ikinä sanonut minulle mitään ilkeää aiheesta. Se on vaan sellaista huomauttelua, kuten tänäänkin. Hän vaan mainitsee, että olihan kerran tällainenkin tapaus. En oikeasti tiedä mitä hän hakee noilla puheilla takaa, koska hän ei koskaan jatka juttua pidemmälle.

Mitä termiin "teinikihlat" tulee, niin itse katson olleeni nimenomaan teinikihloissa. Olin hyvin naiivi silloin, eikä naimisiinmeno ollut todellakaan edes lähivuosien suunnitelmissa. Kihlaus oli sellainen "ollaan vakavasti yhdessä" -kihlaus, ja nykyään en oikein näe sellaisessa järkeä. Silloin se toki oli tärkeä ja iso asia.

Ap

Vierailija
11/12 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, mieheni on aika kiltti luonne eikä hän ole ikinä sanonut minulle mitään ilkeää aiheesta. Se on vaan sellaista huomauttelua, kuten tänäänkin. Hän vaan mainitsee, että olihan kerran tällainenkin tapaus. En oikeasti tiedä mitä hän hakee noilla puheilla takaa, koska hän ei koskaan jatka juttua pidemmälle.

Mitä termiin "teinikihlat" tulee, niin itse katson olleeni nimenomaan teinikihloissa. Olin hyvin naiivi silloin, eikä naimisiinmeno ollut todellakaan edes lähivuosien suunnitelmissa. Kihlaus oli sellainen "ollaan vakavasti yhdessä" -kihlaus, ja nykyään en oikein näe sellaisessa järkeä. Silloin se toki oli tärkeä ja iso asia.

Ap

Juu, miehesi kettuilee sillä lailla kiltisti, ei rumasti. :D Kettuile siis takaisin ja jos mies ei siitä vielä tajua, niin vaihda fiksumpaan ja mies voi vaihtaa myös fiksumpaan naiseen.

Vierailija
12/12 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi