Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 tunnin pesuohjelma? No en taida. Älytön pesukone!

Vierailija
11.02.2017 |

Älytön kallis uusi pesukone, jokainen pesuohjelma kestää kjtain 3 tuntia, tai 2 tuntia jne. Vanha pesi 45 minuutissa kaiken.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä kannattaa sellainen pesukone ja astianpesukone, minkä tuote-esitteessä on energiataulukot punaisella. Eli ympäristövihamielisin kone on se paras.

Onhan selvää, että ei ne pyykit puhdistu kupillisella vettä ja pesupähkinällä.

Vierailija
22/39 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt jo vuosia sitten noin. Molemmat koneet, tiski ja pyykki, jotain EKO-koneita, jauhavat sitä peruspesuakin tuntitolkulla. Enkä tosiaan tajunnut kuin vasta sitten, kun aloin käyttää koneita. Kuka lukee koneiden ohjekirjat ennen ostamista? Kauppiaat ei tosiaankaan mainosta ääneen, että "Pesuohjelmat kestää tällä vain 3 tuntia!".

Minä ainakin nimenomaan luen käyttöohjeesta ainakin nuo ohjelmien pituudet ennen ostamista! Ja myös vedenkäytön (mahd. paljon). Hyvin mun Beko pesee kunhan laittaa lisähuuhtelut joka kerta. Eikä täytä liian täyteen. 40 pikapesu alle tunnin, 60 pikkasen yli. Puuvilla 60 vähän päälle kaks tuntia. Ainoa minkä haluaisin olisi hienopesu 60 ettei tarvis kuluttaa vaatteita niin hirveästi vaan tappaa vaan bakteerit kuumassa. Mutta ei löytynyt mistään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se olekaan tarkoitus pestä yhtä paitaa kerrallaan...

Vierailija
24/39 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan vaatteet aina päivittäispesulla ja puhdasta tulee. Lakanat yms menee peruspesulla ja siinä menee aina vähintään kolme tuntia koneelliseen.

Vierailija
25/39 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ostettiin nykyistä pyykkikonetta, kriteerit olivat, että pitää käyttää mahd paljon vettä ja pystyä valitsemaan ohjelmat 10 asteen välein. Kovin montaa vaihtoehtoa ei jäänyt. Siemens iq700 ostettiin, siinä se luku, jolla ilmoitetaan vedenkulutuksesta, on jotain 11000, kun suuressa osassa vähäkulutuksisia luku on noin 8000. 60 asteen normaali ohjelma kestää 2.20 näytön mukaan, lyhennyksiä en ole käyttänyt, kun on kuitenkin ihan kohtuullisuuden rajoissa tuo aika ja yhtä paljon kuin lyhennetty ohjelma entisessä koneessa.

Vierailija
26/39 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kapeissa malleissa ei ole pikaohjelmia.

Kyllä on. Itselläni on puoli vuotta vanha päältä täytettävä Electrolux. Pitkät ohjelmat pystyy lyhentämään painikkeella. Lukeaa ne käyttöohjeet.

Vierailija
27/39 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt jo vuosia sitten noin. Molemmat koneet, tiski ja pyykki, jotain EKO-koneita, jauhavat sitä peruspesuakin tuntitolkulla. Enkä tosiaan tajunnut kuin vasta sitten, kun aloin käyttää koneita. Kuka lukee koneiden ohjekirjat ennen ostamista? Kauppiaat ei tosiaankaan mainosta ääneen, että "Pesuohjelmat kestää tällä vain 3 tuntia!".

Omassa Boschin tiskikoneessani on pitkiä eko-ohjelmia, mutta löytyy myös lyhyitä ohjelmia, mm. tunnin ohjelma.

Vierailija
28/39 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa koneessa erikoisohjelmat on pitkiä (puuvilla, käsinpesu, pyyhkeet jne) mutta päivittäinen pesu -ohjelma kestää 50min. Käytän sitten pelkästään sitä. Toki jos huuhtelukertoja kasvattaa 1 useampaan, niin myös pesuaika kasvaa. Linkousnopeus ei aikaan vaikuta.

Mulla on koneessa superpika joka kestää noin 15 minuuttia. Ei sillä likaset vaatteet puhtaaksi tule mutta kerran päällä käyneet saa puhtaiksi. Joskus on tällekin tarvetta. Villa ja käsinpesu muistaakseni jotain 45 minuuttia. Päivittäinen pesuohjelma on 1h15 minuuttia ja on lyhin normaalipesu. Harvoin muita ohjelmia tulee käytettyä koska tohon voi valita lämpötilan itse.  Koneessa on varmaan 20 erilaista ohjelmaa joista suurin osa ihan turhia. Löytyy jopa erikseen villavaatteiden raikastusohjelma =0 Åitäs varmaan joskus kokeilla mitä se tekee. Vettä kone käyttää vähemmän kuin edeltäjänsä mutta ihan kohtuullisesti kuitenkin.

Pitkistä ohjelmista valittaville sanoisin, että vertailkaa kaupassa älkääkä ostako halvinta tarjouskonetta. Ne on halpoja syystä ja se syy on, ettei niitä saa myytyä kuin Suomen kaltasiin kehitysmaihin missä ihmisten ainoa ostokriteeri on halpuus. Surullista on tietenkin se, että kaikilla ei ole vaihtoehtoja eikä siten valinnanvaraa. Kun muutama vuosi sitten kyselin uutta konetta ja nimenomaan alle 300e halpista niin myyjä kysyi onko mulla aikaa odottaa kolme tuntia tai kauemmin! jokaisen pesuohjelman käymistä. Pesukonettahan kun ei saa jättää yksikseen käymään. Eli haluanko joko käyttää kokonaisen päivän viikonlopustani vain pyykinpesuun tai olla kaikki illat konevahtina. En halua, joten pakkohan se oli katsella kalliimpia koneita. Mielen pesutorniin ei budjetti riittänyt joten ostin Samsungin koneen. Onhan ton kanssa ollut opettelemista mutta alkuhankaluuksien jälkeen oikein hyvä kone.

Vierailija
29/39 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vaihdettiin just takaisin aiempaan NORMAALIIN pesukoneeseen, onneksi emme ehtineet viedä sitä kaatikselle. Se käyttää tarpeeksi vettä, huuhtelee puhtaaksi eikä jauha koko päivää yhtä koneellista. Laitettiin uusi kone (LG) varastoon varalle, jos tuo vanha sattuu menemään ihan rikki.

Vierailija
30/39 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusissa pesukoneissa on mieletön määrä erilaisia ohjelmia, mutta käytännössä minä ainakin käytän 40 ja 60 asteen pesuja, muut ovat turhia.

Vierailija
31/39 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliautomaattinen on siinä mielessä hyvä, että lämpötilan voi säätää, esim. lyhytohjelmassa suositus on 40 astetta, mutta riippuen pyykistä valitsen toisinaan kuumemman eli 60 astetta. Liinavaatteet ym. pesen normaalilla pitkällä ohjelmalla. Jyskyttäköön kone ihan kaikessa rauhassa. En kyttää vieressä, vaan ehdin tehdä jotain muuta pesun aikana.

Vierailija
32/39 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60 asteen puuvilla pesua ei ole muun laisena tossa konessa  kuin jotain 3 tunta, joten en voi pestä pyykkiä nyt!!

Suosittelen vaihtamaan konetta. Ihan tavallisissa koneissa löytyy 1 h 15 minuutin ohjelmia 60 asteessa.

Vierailija
33/39 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin nimenomaan luen käyttöohjeesta ainakin nuo ohjelmien pituudet ennen ostamista! Ja myös vedenkäytön (mahd. paljon). Hyvin mun Beko pesee kunhan laittaa lisähuuhtelut joka kerta. Eikä täytä liian täyteen. 40 pikapesu alle tunnin, 60 pikkasen yli. Puuvilla 60 vähän päälle kaks tuntia. Ainoa minkä haluaisin olisi hienopesu 60 ettei tarvis kuluttaa vaatteita niin hirveästi vaan tappaa vaan bakteerit kuumassa. Mutta ei löytynyt mistään...

Tämä ei todellakaan ole ekologista, että konetta ei voi laittaa täyteen, jos haluaa puhdasta. Eikä se, että kone pyörii pitkään ilman vettä, mikä pidentää pesuaikaa, mutta ei vaikuta puhdistumiseen millään lailla. Miksi ei voi laittaa reilummin vettä perushuuhteluihin, sillä lisähuuhtelukerran pidentävät pesuaikaa kymmeniä minuutteja?

60-asteinen 'hienopesu' onnistuu, kun laittaa siliävät-puuvillaohjelman. Se pesee lyhemmässä ajassa ja käyttää enemmän vettä.

Vierailija
34/39 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa Boschin tiskikoneessani on pitkiä eko-ohjelmia, mutta löytyy myös lyhyitä ohjelmia, mm. tunnin ohjelma.

AEGssä 30 min pikapesu:).

Vierailija
35/39 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun astianpesukone jauhaa melkein kolme tuntia.

On kyllä yksi ohjelma puoltoista tuntia.

Älytöntä.

Vierailija
36/39 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killeri olisi jos joku toisi markkinoille Ö-luokan pesukoneen.

Siis sellaisen kuin ennen tai niinkuin talon pesutuvassa.

Reilusti vettä ja liikettä, vähän enemmän sähköä. Puhdasta ja hyvinhuuhdeltua alle tunnissa.

Aivan yks vitunmaku maksaako pesukerta 18 vai 22 senttiä.

Saiskohan Venäjältä?

Vierailija
37/39 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yli 10 vuotta vanha Bosch Maxx ja siinä ei ohjelmat kestä juurikaan tuntia pitempään - paitsi jos haluaa 90 astetta. Löytyy myös pikaohjelma 15 min , jota käytän jos illalla huomaa tarvitsevansa jotain seuraavaksi päiväksi. Yhtään kolmen tunnin ohjelmaa ei ole. Toivottavasti jaksaa vielä toiset 10 vuotta.

Vierailija
38/39 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AEGssä 30 min pikapesu:).

Menit halpaan. AEG loppui jo viime vuosituhannella. Sinulla on kiinasipix "AEG"-tarralla. ;-)

Vierailija
39/39 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei todellakaan ole ekologista, että konetta ei voi laittaa täyteen, jos haluaa puhdasta. Eikä se, että kone pyörii pitkään ilman vettä, mikä pidentää pesuaikaa, mutta ei vaikuta puhdistumiseen millään lailla. Miksi ei voi laittaa reilummin vettä perushuuhteluihin, sillä lisähuuhtelukerran pidentävät pesuaikaa kymmeniä minuutteja?

60-asteinen 'hienopesu' onnistuu, kun laittaa siliävät-puuvillaohjelman. Se pesee lyhemmässä ajassa ja käyttää enemmän vettä.

No ei olekaan ekologista, mutta ei ole valinnanvaraa nykyään... On silti parempi että pesee vajaan koneellisen kunnolla puhtaaksi kuin että joutuu pesemään samoja vaatteita useampaan kertaan kun haisevat pahalle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi