Apua tummien silmäalusten meikkaamiseen
Mulla on silmänaluset luonnostaan tosi tummat ja erityisesti näin talviaikaan tummuus korostuu kun muu iho on vaaleampi.
Laitan yleensä silmänalusiin silmäympärysvoidetta (nyt Vichyn antiaging tökötti) ja päälle sitten Joe Blascon peittoväriä (roosa). Mulla on kuiva iho, aamulla meikki on ok. Mut jo muutamassa tunnissa iho kuivuu ja juonteisiin jää puuterimainen jälki ja puuteripistekeskittymiä on silmän alusalueella. En osaa selittää, mutta niinku olisi liikaa puuteria ja epätasaisesti.
En käytä edes puuteria tolla alueella. Aine vaan kuivuu semmoseksi. Mitkään muut kuin Joe Blasco ei peitä mun silmänalusia. Miten saisin meikin näyttämään hyvältä silmänalusissa? Pitääkö käyttää jotain pohjustusainetta? Iho näyttää muuten nuorekkaalta vaikka onkin kuiva.
Kommentit (15)
Oranssinsävyinen huulipuna alle niihin tummiin kohtiin ja meikkivoide päälle ja pysyy koko päivän. Kuulostaa ihan hullulle mutta toimii todellakin.
Sanoit, ettet käytä puuteria tuolla alueella. Puuteri pitää nimenomaan laittaa tuon peiteaineen päälle ns. kiinnittämään peiteaine ihoon. Muuten peiteaine päätyy juurikin ihon uurteisiin.
T. Panda
Vierailija kirjoitti:
Sanoit, ettet käytä puuteria tuolla alueella. Puuteri pitää nimenomaan laittaa tuon peiteaineen päälle ns. kiinnittämään peiteaine ihoon. Muuten peiteaine päätyy juurikin ihon uurteisiin.
T. Panda
Enpä paljoa meikkaamisesta tiedä. Mutta en nyt kuitenkaan puuteria laittaisi silmänalusiin, varsinkin, jos iho on kuiva. MIeluummin satsaa silmänalusihon kunnolliseen hoitamiseen ja kosteuttamiseen ja sitten peiteaineet siihen päälle.
Mee stockmannille, esim macin tiskille, ne myy sulle kunnon aineet ja kertoo miten käyttää niitä.
Tarviit täydelliseen, vaikka saunan kestävään mutta luonnolliseen peittoon kolme meikkiä, meikkivoide, peitevoide ja puuteri. Meikkivoide YSL touch eclat le teint, itsellä sävy B40. Tätä kun laittaa silmien alle siliää juonteet hetkessä sen seerumimaisen koostumuksen ansiosta. On hinnakas mutta kestää kauan ja on yksi meikin kulmakivistä silmien alle sekä kevyesti samalla koko naamalle. Anna kuivahtaa tämän hetken ja siihen päälle Joe Blascon x-tra light voide silmänalusten tummille alueille. Tämän combon päälle sitten puuteri, itsellä max factorin meikkipuuteri, väri Natural. Tätä silmien alle sitomaan voide paikoilleen ja tasoittamaan muun naaman kiilto.
Sitten vain muista hyvät poskipunat ja aurinkopuuterit poskipäiden korkeimpaan kohtaan, joka myös korostaa poskien aluetta silmänalusten sijaan ja saa kasvoille muuta hehkua.
Näillä meikeillä itse onnistuneesti olen saanut silmänaluset peittymään lähes täydellisesti, saunon ja uinkin nämä päällä eikä lähde hankaamatta mihinkään, mutta ei ole silti mikään kuminaama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Panda
Enpä paljoa meikkaamisesta tiedä. Mutta en nyt kuitenkaan puuteria laittaisi silmänalusiin, varsinkin, jos iho on kuiva. MIeluummin satsaa silmänalusihon kunnolliseen hoitamiseen ja kosteuttamiseen ja sitten peiteaineet siihen päälle.
Nimenomaan
Ostat itseruskettavan ja Lumene Beauty Base Under Eye Concealer silmänympärysvoiteen.
Peitevoiteen tulisi olla mahd.nestemäistä,jotta ei korosta juonteita. Päälle ehdottomasti kevyt puuterointi ja se pitää tehdä heti peiteaineen levityksen jälkeen,koska se hakeutuu heti juonteisiin. Jos et puuteroi,niin voide lähtee liikkeelle ja kerääntyy juonteisiin,kun alaluomi rasvoittuu(etenkin kun sulla on se kosteusvoide siinä alla).
T. Kosmetologi-meikkaaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Panda
Nimenomaan
Jos silmänaluset on ongelmallisen tummat luonnostaan niin niihin ei paljoa kosteutukset tepsi. Saa olla järeät meikit, että peittäminen onnistuu, ei auta apteekkarin purkit vaan väriä tarvitaan. Valitettavasti.
Tämä on minulle, myös kuivaihoiselle, hyvä tuote. Ohut, ei pakkelimaisen peittävä, mutta valoa heijastava ja sitä kautta ilmettä tosi paljon kirkastava, luonnollisen näköinen silmänalusten pelastaja. Saa mm. Stockalta. Itselläni käytössä hieman vaaleanpunertava sävy Light Bisque, joka sopii vaaleaihoiselle.
https://www.bobbibrowncosmetics.com/product/14018/24765/makeup/face-and…
Kiitos tuhannesti vinkeistä! Minulla on silmäaluset väriltään rusehtavanpunertavat. Ehkä samanlaista tummaa on jollain välimeren maiden naisilla. Ei siis ole sinertävä vaan enemmän ruskea. Mutta ihoni on kuitenkin muualta vaaleampi kuin etelän naisilla. Ja tosiaan Blascolla olisko ollut se highlight pink valoväri (nimi kulunut) olen sen saanut jotenkuten peitettyä. Mutta peittävyys on muutamassa tunnissa huonompi.
Täytyykin alkaa käyttää heti puuteria. Musta tuntui, että se puuteri vaan teki kuivemman näkösen ja sai silmät vuotamaan. Kiitos kosmetologille tiedosta, että laitan puuteria siis heti peittovärin perään. Entäs kun olen laittanut silmäympärysvoidetta niin heti perään vaan peiteväri? Toi Blascon on semmosta paksumpaa ja tuntuu et rullaa jos ei silmäympärysvoide oo kuivunut.
Ysl meikkivoide alkoi kiinnostaa ja tuo Lumenen. Suositelkaa vielä merkkejä ja puuteria joka ei saa silmiä vuotamaan:)
Mä en ymmärrä miten sen juonteisiin kertymisen saisi loppumaan. Laitan kyllä itse puuterin heti perään, muttei se auta mitään. Samantien se on peitevoiteen kanssa jämähtäneinä juonteissa ja tunnen näyttäväni 70-vuotiaalta kun olen oikeasti kaksvitonen. Lähtisin kokeilemaan eri aineita, mutta olen opiskelija jonka budjetti on liian tiukka mihinkään kosmetiikkakokeiluihin.
Jos puuteri tekee silmänaluset kuiviksi, niin ne on kuivat jo lähtökohtaisesti. Hemmetisti vaan kosteutusta sinne, ei välttämättä meikin alle mutta yöksi jne.
Joe Blascon Orange Highligt 1 taitaakin olla nimeltään se tökötti mitä olen käyttänyt. Sitä Sokoksella joku myyjä suositteli ja ostin. Mulla toi kosteutuskin on ongelma. Jos illalla pistän liian rasvaista saattaa luomet turvota. Olen käyttänyt Avenen silmäympärysvoidetta ja nyt tosiaan toi Vichyn lifeactiv. Joskus olen laittanut aamulla ensin pari tippaa arganöljyä ja sitten silmäympärysvoidetta niin ei ole kuivunut niin pahasti mutta on kuitenkin jokseenkin kuivunut. On tää hankala vika ja olen aina jo lapsesta saakka ollut se jolla luokkakuvissa on hirveet pandakarhun silmät. Joskus kun katon joitain vanhoja kuvia olen käyttänyt ihan hirveesti liikaa peitejuttuja ja näyttänyt niinku oopperan kummituksen naamiossa:D ei ole kiva kun näyttää aina kuolleelta zombilta. Toiv. tyttäreni ei peri tätä vikaa. Äitilläni on kaunis tasainen ihonväri kauttaaltaan. Isänpuoleinen mummoni oli samanlainen kuin minä.
Mutta älkää tilatko meikkejä Clamosilta. On huijarifirma ja menetät rahasi. Hae kokemuksia Clamosin verkkokaupasta. Kaikki kokemukset 100 % huonoja. Piti uhata poliisilla ennenkuin maksoivat rahat takaisin saamatta jääneestä meikkituotteesta.
mulla kanssa tummat silmänaluset luonnostaan ja vaikka meikkaan ne piiloon aamulla niin parin tunnin päästä näyttää taas tummilta. En tiiä miksi.