Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 32-33 synnytäneitä?

Vierailija
10.02.2017 |

Nyt meneillään rv 32 ja näyttää vähän siltä että lapsi syntyy lähi päivinä. Ehkä päästään jopa rv 33.
Painoarvio on nyt 1900g

Pelottaa hiukan, en ole yhtään ehtinyt valmistautua eikä pienessä mielessäkään käynyt että meille tulis keskonen...
Lääkärit kyllä lohduttelee et vois olla paljon pahempiki tilanne mut eivät sit oilein sano mitään muuta kuin et päivä kerrallaan.

Miten teidän muiden lapset selvinneet jotka syntyneet noilla viikoilla?
Kuinka pitkään oli vauva sairaalassa? Joutuiko tehohoitoon?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 33+0 syntyi ihan yllättäe. Painoi 2200 g ja oli ekan vuorokauden nasaali ylipaineessa ja yön yli teho-osastolla varmuudeksi mutta sitten hengitti ihan itse ja pääsi keskolaan.keskolassa oli 2 viikkoa ja sit päöstiin kotiin. Nenämahaletkun kaitta tuli ruoka ekat 4 viikkoa. Nyt hän on iloinen 1 vuotias josta ei enää huomaa keskosuuden merkkejä.

Tsemppiä!

Vierailija
2/8 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksoset syntyivät 32+3 viikoilla. Olivat vaan pieniä (1850g ja 1680g), mutta muuten terveitä, joten 3,5 viikon jälkeen pääsivät kotiin. Eka viikko keskoskaapissa ja sitten lämpöpedissä.

Tietysti sitä toivois, että sais vauvan heti mukaan kotiin... mulle kai jäi jonkinlainen trauma lähinnä siitä - lapset selvisivät keskosuudesta hyvin.

Toivottavasti saat keskusteluapua asian käsittelyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö kevyt.net sivusto toimii? Sieltä löysi ainakin vuosia sitten paljon keskostarinoita; monta onnellista ja joitakin surullisia. Tsemppiä rankkoihin viikkoihin!

Vierailija
4/8 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hätää ap! Sulla oikeesti on jo ihan hyvät viikot <3 mulla meni vedet rv 32+6 ja annettiin kortisonit ja sanottiin heti ettei synnytystä edes estellä. Pieni, mutta pippurinen tyttö syntyi rv 33+1. Synnytin naistenklinikalla ja pelkäsin, että kiidätetäänkö vauvani heti synnyttyään k7:lle mutta ei kiidätetty. Tietty en saanut vauvaani nähdä heti, mutta kun tokenin itse sektiosta niin pääsin valvontaosastolle häntä seuraavana päivänä ihastelemaan.

Meillä oli tyttö ylipaineessa 2 päivää ja sen jälkeem ei ollut muuta kuin se nenämahaletlu. Ekan viikon oli tyttö keskoskaapissa ja tokan viikon lämpöpatjalla ja sitten päästiinkin kotiin rv 35+2. Suurin haaste alussa oli syöminen kun näin pienet ovat niin väsyneitä, mutta sit kun ruoka alkoi maistua niin kyllä tuli pyöreät posket meidänkin tytölle.

Keskostipat ja rautavalmiste oli käytössä ekan vuoden (jos on alle 2.5 kg syntyessään).

Nyt 9 kuukauden iässä on tyttöni kehitykseltään jo ikäistensä tasolla. Toki on viel aika pien, mut on yhtä pieniä täysaikaisinakin syntyneitä.

Pahinta oli mun mielestä se kun joutui alussa jättämään pikkumurusen sairaalasn ja illalla palaamaan omaan kotiin mut kyl se sit oli niin ihanaa kun vihdoin sai vauvan kotiin.

Vierailija
5/8 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kun jaoitte tarinoitanne! Tilanne se et vedet meni rv 32+0 ja sairaalas makaan ja nyt rv 32+4 ja jotain merkkejä alkavasta kohtutulehduksesta ja lääkärit nyt puhui et joudutaan ehkä purkamaan raskaus huomenna ellei sit näytä siltä että ei oo tulehdusta ja vauva voi hyvin. Sydänkäyräö otetaan nyt tiheesti ja en oo nyt saanut syödä jos joudutaan leikkaan jo pian. Joka tapauksessa rv 34 viimeistään synnytän jos ei vauva ite tulis ulos eikä olis tulehdusta.

Päivät vaan matelee täällä ja on liikaa aikaa yksin funtsia.

Ap

Vierailija
6/8 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä keskimmäinen poika syntyi 15 vuotta sitten rv 33. Oli keskoskaapissa pari viikkoa ja pääsi melkein heti sieltä päästyään kotiin. Kaikki meni alun jälkeen ihan hyvin. Kehittyi ihan normaalisti. Nyt teininä meidän kolmesta lapsesta selvästi levottomin ja koulu ei mene kovin hyvin, kun vertaa siihen, ett kaksi muuta lasta ovat todella hyviä koulussa ja rauhallisia ja keskittymiskykyisiä. Ihana hän silti on, mutta aina mietin, että johtuuko tuo kaikki tuosta keskosuudesta.

Vierailija
7/8 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hätää! Vauva on muutaman viikon sairaalassa kasvamassa.

Mulla syntyi kaksoset RV 33. Toinen oli 1300g ja oli sairaalassa 5vk. Toinen oli 2 kg ja pääsi sairaalasta 2,5 VK iässä. Lypsin maitoa vauvoille kun olivat sairaalassa. Myös yöllä. Imetyskin onnistui lopulta oikein hyvin.

Se oli tietysti kurjaa etten saanut vauvoja heti vierihoitoon ja kotiin. Mutta se oli pientä kun muuten kaikki meni hyvin.

Vierailija
8/8 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli raskausmyrkytys ja tehtiin kiireellinen sektio 32+0 blokkien takia. Vauva oli 1340g ja oli teholla viikon. Keskolassa 4 viikkoa. Nyt vauva 3kk ja eletään täysin normaalia arkea :) täysimetyskin onnistui ja jatkuu edelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi