Terveystieteiden lehtori Anni Ojajärvi armeijasta keskeyttäneistä: ”Se, ettei ihminen sopeudu totaalilaitokseen on ymmärrettävää eikä välttämättä hänen kannaltaan huono asia.”
Hienoa, että nainen puolustaa näin avoimesti ja raikkaasti puolustusvoimia. Armeijan käyneet ovat vähän sellaisia reppanoita, koska sopeutuvat totaalilaitokseen. Pitäisikö puolet varusmiespalvelusajasta käyttää sotilaiden terapoimiseen?
Kommentit (29)
Mikä sun ongelma on? Huono itsetunto vai ihmisviha?
Vierailija kirjoitti:
Sinäkin siis vihaat suomalaista varusmiestä, joka sopeutuu armeijaan, koska jonkun pitää puolustaa tätä maata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkin siis vihaat suomalaista varusmiestä, joka sopeutuu armeijaan, koska jonkun pitää puolustaa tätä maata.
Tämän vastauksen perusteella ongelma oli rampauttava autismi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän vastauksen perusteella ongelma oli rampauttava autismi.
Onko psykiatrilla ollut koko illan korkki auki?
ja mihin kyseinen henkilö väitteensä perustaa. Empiiristä tietoa tuskin on. Ei se ny mitenkään erityisen totaalitäärinen laitos ole Suomessa. JOs siellä ei pärjää tai jaksa olla sitä muutamaa kuukautta niin on ihme. En minä siitä erityisesti nauttinut, mutta ei siinä oikeasti mitään erityisen pahaakaan ollut. 11 kuukautta meni suht koht nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
11 kuukautta/quote]lol kakara
Vierailija kirjoitti:
ja mihin kyseinen henkilö väitteensä perustaa. Empiiristä tietoa tuskin on. Ei se ny mitenkään erityisen totaalitäärinen laitos ole Suomessa. JOs siellä ei pärjää tai jaksa olla sitä muutamaa kuukautta niin on ihme. En minä siitä erityisesti nauttinut, mutta ei siinä oikeasti mitään erityisen pahaakaan ollut. 11 kuukautta meni suht koht nopeasti.
Sanoisin että jos ei 11 kuukautta armeijassa kestä, niin psyyke on aika paskana. Mutta tälle naiselle keskeyttänyt on sankaritarina, ei se, joka tekee velvollisuutensa ja käy intin.
Ihan oikea analyysi on. Toisaalta kirkaalla mielellä ja hyvällä aikeella sitä perhettä puolustaa jokainen ? Molemmat ovat tavallaan oikeassa mutta eri asiassa.
On tainnu Anni-tädiltä jäädä intti ihan kokonaan väliin. Minusta niiden, jotka eivät ole käyneet inttiä tai edes intissä, kannattaisi pitää mutunsa ja mielikuvansa ihan omana tietonaan.
Intti on jotain ihan muuta, kuin voisi toisten inttijutuista päätellä.
Nämä sankarilliset sopeutumattomat keskeyttäjät keskeyttävät ekalla viikolla monet ensimmäisenä päivänä. Keskeyttäminen siis kertoo aidosti enemmän keskeyttäjistä, kuin itse laitoksesta. Koko palvelus ei todellakaan ole sellaista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että jos ei 11 kuukautta armeijassa kestä, niin psyyke on aika paskana. Mutta tälle naiselle keskeyttänyt on sankaritarina, ei se, joka tekee velvollisuutensa ja käy intin.
Minä jaksoin intissä muutaman päivän ja sivarissa viikon, mutta ei ole koskaan ollu ongelmia arkielämässä. Ei opiskelussa (yliopisto) eikä työelämässä (asiantuntijatyö + muutaman miehen porukan tiiminvetäjä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä jaksoin intissä muutaman päivän ja sivarissa viikon, mutta ei ole koskaan ollu ongelmia arkielämässä. Ei opiskelussa (yliopisto) eikä työelämässä (asiantuntijatyö + muutaman miehen porukan tiiminvetäjä)
Ei tietenkään ole ollut ongelmia, kun sluibasit vaan tekosyillä palveluksesta.
Kerro 12. mikä sivarissa voi olla raskaampaa kuin töissä?
Vierailija kirjoitti:
Alun koulutus sivarikeskuksessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alun koulutus sivarikeskuksessa
Yhyy.
Miten niin puolustaa puolustusvoimia?
Vierailija kirjoitti:
Niin eikö tuo Ojajärvi tehnyt jonkin tutkimuksen varusmiehistä ja puhuu niiden tutkimustulosten perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin tässä kukaan "vihaa" yhtään ketään?
#luetunymmärtäminen
Asiaahan tuo puhuu. Senhän takia sinne pikkupojat laitetaankin, koska eivät osaa sanoa vastaan ja ottavat asiat aivan liian vakavasti. Jos nyt kymmenen vuotta myöhemmin pitäisi mennä niin kyllä olisi naurussa pitelemistä sen meiningin kanssa. Kertoo varhaiskypsyydestä jos sen mielettömyyden kykenee jo parikymppisenä näkemään.
Nimimerkillä vihasin joka sekuntia tuossa paskalaitoksessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eikö tuo Ojajärvi tehnyt jonkin tutkimuksen varusmiehistä ja puhuu niiden tutkimustulosten perusteella.
Ojajärven väitöskirja Terve sotilas! Etnografinen tutkimus varusmiesten terveystajusta sosiaalisena ilmiönä
Sotilaskoulutus ja varusmiesyhteisön arki eivät aina tue myönteisiä terveysvalintoja, osoittaa Helsingin yliopistossa 24.4. tarkastettava Anni Ojajärven väitöstutkimus.
Armeijan käytännöt tukevat esimerkiksi tupakointia.
– Varusmiespalveluksessa oman tilan saaminen on vaikeaa, mutta tupakoiville nuorille on varattu oma, instituution sääntöjen ulkopuolelle jäävä vapauden valtakunta, tupakkakoppi, Ojajärvi kuvailee.
Kyllä Anni tietää armeijajutut.
Ei tietenkään ole huono asia, jos ei aio elämäänsä siinä ympäristössä viettää