Onko se sairasta jos nauttii muiden ärsyttämisestä?
Kuten provosoimalla tai vittuilemalla tyhmemmilleen korostaakseen omaa älykkyyttään.
Kommentit (18)
Kyllähän se ainakin kuulostaa vähän narsistiselta ja katkeralta.
Määrittele sairas.
Itse teen tuota ja olen miettinyt minkä diagnoosin pirtaan kävisin.
Sinulla on vaan huonot vanhemmat. Eivät ole osanneet kasvattaa ja opettaa käytöstapoja. Et ole myöskään saanut huomiota lapsena joten kerjäät sitä nyt huonolla käytöksellä.
Vierailija kirjoitti:
Määrittele sairas.
Itse teen tuota ja olen miettinyt minkä diagnoosin pirtaan kävisin.
Sama juttu. Sain myös diagnoosin yhdeltä psykologisesti lahjakkaalta rumalta turkulaiselta. Diagnoosi ei tainnut olla latinaa, vaan todella karkeaa haukkumista lähes omalla äidinkilelläni. Eniten minua mietityttää tämä seikka: tuo kyseinen nettipsykologi kertoi olevansa hyvinkin älykäs psykologisesti, minusta kuitenkin tuntui että hän edusti selkästi alempaa keskitasoa. Lisäksi hänellä oli ongelmia oman ulkonäkönsä, sekä sitä myötä naisettomuuden kanssa. Minusta tuo esti häntä tekemästä työtään täysipainoisesti.
Suhtaudun vältellen sanaan "sairasta", koska en ole varma mitä se tarkoittaa (tuskin ainakaan sitä että onko kyseessä sairaus), yleensä sitä kai käytetään asioista, joita halveksii?
Ainakin tuollainen käytös on muiden mielestä ärsyttävää (ja sinua pidetään siksi ärsyttävänä ihmisenä), mutta sehän sen tarkoituskin on. En siis tiedä mitä tietoa nyt haluat? Haluatko tietää, onko sinulla jokin diagnosoitava sairaus/häiriö? Ehkä on, mutta esim. narsismia on eri tasoista, joillakin terve määrä, joillakin liian vähän, joillakin liikaa (sinulla tuskin liian vähän?), ei voi kokonaisuutta tietämättä sanoa, oletko nyt esimerkiksi narsisti. Sekin voi kertoa jotain tekeekö tuota oikeassa elämässä vai vain netissä. Monet ovat netissä ilkeämpiä ja ärsyttävämpiä kuin muuten, koska ajattelevat sen käytöksen olevan jotenkin lievempää, vähemmän vakavaa. Ei tunnu yhtä todelliselta, jos vaikka loukkaa toisen tunteita. Jos taas loukkaa muita oikeassa elämässä ja näkee kuinka heitä sattuu, se kertoo voimakkaammin jostain mielen häiriöstä.
Mie kyllä vedän samat setit livenä.
Vittuilemalla tyhmemmilleen... ?
Joo, kieltämättä melkoinen mulqvist.
Vierailija kirjoitti:
Vittuilemalla tyhmemmilleen... ?
Joo, kieltämättä melkoinen mulqvist.
Sitä kai se on, ainakin tossa turkulaisessa.
Av:lla taitaa aika monella tämä "sairaus" olevan.
Vierailija kirjoitti:
Av:lla taitaa aika monella tämä "sairaus" olevan.
Mie ole ihan pelkkä vastavoima. Yli 90% av:n wt, Kånken, tatska, yms jutuista on länsi-"suomalaisten" vastuulla. Johtuu huonosta itsetunnosta ja narsistisesta kasvatuksesta.
Jos olematon itsetunto, kateus ja katkeruus lasketaan sairauksiksi, on.
Ja näitä onnettomia on paaaaaaljon!
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on vaan huonot vanhemmat. Eivät ole osanneet kasvattaa ja opettaa käytöstapoja. Et ole myöskään saanut huomiota lapsena joten kerjäät sitä nyt huonolla käytöksellä.
Näin juuri. Nyt huonot vanhemmat tulevat kilvan puolistamaan itseään haukkumalla aloittajan kaltaisia sairaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos olematon itsetunto, kateus ja katkeruus lasketaan sairauksiksi, on.
Ja näitä onnettomia on paaaaaaljon!
Minulla ei ole itsetunnossa vikaa, kateellinen en osaa olla kun jostain tosi hienoista käden taidoista, ja katkera en ole.
Feministisessä suomessa säkkipillin soittaminen wiklundin kulmalla on edelleen tervetullutta. Maskuliinisessa suomessa rahan kerjääminen börsin kulmalla on kielletty.
Mietin jos se on jotain sairautta. Hmm...
Vastaan kysymykseen kuin kysymys kumminkin oli. Riippuu tietenkin miten ärsyttää ja miten pääsee siitä kävelemään pois.
Musta tähän sopii nyt yksi blackin helmistä
Ei kyllä kerro kovin korkeasta älystä jos "vittuilee muille viihdyttääkseen itseään." pikemminkin yksinkertaisuudesta ja jonkinlaisesta katkeruudesta ja pahasta olosta.