Onko mahdollista ihastua tuntemattomaan tai melkein tuntemattomaan?
Itse ihastun ihmisiin helposti, sellaisiinkin joista en tiedä vielä nimeä. Olen kuitenkin miettinyt, mahtaako sama tapahtua toisinpäin? Jos ihmisestä ei tiedä mitään, tai jos tiedot ovat vähäisiä ja vieläpä hämärän peitossa, jääkö ihastuminen tapahtumatta?
Kommentit (10)
Tietenkin voi. Ei kaikki löydä kumppania jostain tyypistä, jonka on tuntenut vuosikaudet. Ihastuminen kun ei yleensä ota kovin pitkää aikaa, se tulee melkolailla heti jos on tullakseen. Aika harvinaista on sellainen, että yhtäkkiä näkisi jonkun vanhan tutun ihan erilailla kuin ennen ja ihastuisi.
En ihastu kuin ihmisiin, joista en tiedä tarpeeksi. Ihmiset menevät pilalle heti, kun ne oppii tuntemaan.
Vierailija kirjoitti:
En ihastu kuin ihmisiin, joista en tiedä tarpeeksi. Ihmiset menevät pilalle heti, kun ne oppii tuntemaan.
Totta!
Vierailija kirjoitti:
Itse ihastun ihmisiin helposti, sellaisiinkin joista en tiedä vielä nimeä. Olen kuitenkin miettinyt, mahtaako sama tapahtua toisinpäin? Jos ihmisestä ei tiedä mitään, tai jos tiedot ovat vähäisiä ja vieläpä hämärän peitossa, jääkö ihastuminen tapahtumatta?
Tarkoitatko, että tapahtuuko tuo samalla myös vastapuolelle? Tuskin normaalisti, mutta voihan joskus aniharvoin sellaistakin tapahtua että kaksi ihmistä ihastuu toisiinsa yhtä aikaa ensisilmäyksellä. Silloin ehkä tilanteen näkee jo saman tien eli mielenkiinto näytetään ja näkyy ulospäin.
On mahdollista, ehdottomasti ja tavallaan! :)
Itsekin ihastuin etenkin nuorempana tuntemattomiin, jopa rakastuin, ehkä.
Mutta oikeasti siinä ihastuu omiin mielikuviin. Omissa mielikuvissa se ihastuksen kohde on juuri kaikkea sitä mitä sinä pohjimmiltasi tarvitset ja toivot, eikö? Sielunkumppani, puuttuva palanen. Oikeasti hän on ihan vaan ihminen. Ihastus saattaisi lässähtää jo ensitreffien aikana, jos oikeasti tutustuisitte.
Itse olen ihan ihastunut tuntemattomaan. Hän on uusi oppilas koulussa, nimen sentään tiedän. Hän tuntuu niin oikealta, mutta pitäisi ajatella että ei siitä mitään tule, koska hän ei edes tiedä nimeäni.
Miten tosissasi ihastut? Minkälaisia tunteita sinussa herää?