Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entinen suomalainen, nykyinen amerikkalainen vastaa. Kysy pois mitä haluat

Vierailija
17.03.2006 |

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

avoimia, ystävällisiä, iloisia ja toiset ihmiset huomioon ottavia. Ja tämä on oikeasti totta.

Vierailija
2/24 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki aloittavat lauseensa " Well, you know..."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihanaa, kannattaako? Miten hankit elannon? Ja miten asut?

Vierailija
4/24 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa enpä tuota well-sanaa muutenkaan täällä hirvesti kuule. Olisikohan alueellista??

Vierailija
5/24 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Kerryä olisin äänestänyt ehdottomasti.

Vierailija
6/24 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännää.

Vierailija
7/24 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös syntyperän vaihto.

Vierailija
8/24 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea sanoa, sillä en ole koskaan elänyt aikuisen ihmisen elämää Suomessa. Olin 18-vuotias kun muutin tänne. Nykyään olen täällä todella onnellinen ihanan mieheni ja perheeni kanssa. Mutta jos arvata pitää, niin taloudellisesti täällä menee paljon paremmin kuin Suomessa. Mies hankkii perheemme pääasiallisen elannon ja itse käyn osapäivätyössä (noin 30 tuntia viikossa) vakuutusalalla. Huonommin? Huonoa tulee ensiksi mieleeni, että näen Suomessa asuvia sukulaisiani liian harvoin. Lisäksi näen Yhdysvaltain koulusysteemin heikohkona.

Vierailija
9/24 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 9

Vierailija
10/24 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvallat ei hyväksy kaksoiskansalaisuutta.

Vierailija
11/24 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin olen itse kokenut. Yhteiskuntaan oli todella helppo päästä sisälle ja ystävyyssuhteiden luomien oli helppoa. Tosi ystäviä minulla on useita ja hyvän päivän tuttuja erittäin runsaasti.

En voi sanoa ihmisiä pinnallisiksi. Se lienee henkilö- ja luonnekohtaista ihan joka puolella maailmaa.

Vierailija
12/24 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan ylläpitää suomen kielen taitoani ja tämä on yksi niistä ylläpito keinoista. Lisäksi tämä on ihan mukavaa.

Vierailija
13/24 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joku Matti Meikäläinen päättää muttaa jenkkilään ja saa esim YHDYSVALTAIN kansalaisuuden niin kyllä se on silti aika pitkälle suomalainen. Ei se siitä mikskään muutu..

Vierailija
14/24 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikan kansalainen enkä voi saada tämän maan lakien mukaan kaksoiskansalaisuutta.

Vierailija
15/24 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Yhdysvallat ei hyväksy kaksoiskansalaisuutta.

Vierailija
16/24 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ulkosuomalainen, en ole palaamassa Suomeen ja mietin parhaillaan kotimaani kansalaisuuden hakemista. On ollut mielessä jo pidempään, mutta aina jokin pidättää sen verran, etten ole vielä päässyt tuumasta toimeen.

Vierailija
17/24 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mut suomi hyväksyy, eli jos oott ikinä ollu täällä suomen kansalainen niin olet sitä edelleen!

Vierailija
18/24 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen itse ulkosuomalainen, en ole palaamassa Suomeen ja mietin parhaillaan kotimaani kansalaisuuden hakemista. On ollut mielessä jo pidempään, mutta aina jokin pidättää sen verran, etten ole vielä päässyt tuumasta toimeen.

Vierailija
19/24 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Amerikan kansalaisuutta voi ulkomaalainen ihminen tuosta vain saada.

Kaikkiin papereihin missä ikinä kysytään kansalaisuutta kirjoitan ja joudun kirjoittamaan (saan kirjoittaa) Yhdysvallat. En voi kirjoittaa Suomi, sillä minulla ei ole Suomen passia eikä normaalin Suomessa elävän ihmisen oikeuksia ja velvollisuuksia.

Vierailija
20/24 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan siitä, että ottaisin kokonaisvaltaisesti tämän toisen maan kansalaisuuden, mikä on henkisestikin minulle iso askel. Minun olisi viranomaisten edessä vannottava " uskollisuutta" tälle maalle. Ottaisin omakseni tämän maan kansalaisen velvollisuudet. Tulisin käyttämään tämän maan passia ja puhumaan itsestäni tämän maan kansalaisena jne. jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän