Mikä peittää tummat silmänaluset?
Mikä meikki peittää hyvin tummat silmänaluset? Make up storen sinisen neutralisoija ja dermablend meikkivoide ei peitä tarpeeksi hyvin. Ja toinen ongelma, millä estää silmien alla meikin kerääntyminen juonteisiin?
Osaisko joku neuvoa?
Kommentit (27)
Tuo neutralisoiva väri, sen päälle peittävä ihonvärinen concealer, sitten meikkivoide, kiinnitys puuterilla. Juonteisiin kerääntymistä estää pohjustus (primer) ja meikin kiinnittäminen puuterilla "paikoilleen". Myös setting spraysta voisi olla apua.
Kiinnostais myös tietää... Itse käytän Joe Blascoa, mutta runsaasta pigmentistään huolimatta ei peitä täysin silmänalusiani.
Onneksi mulla on silmälasit... ne nimittäin oikeasti hämää tummia silmänalusia piiloon.
Minulla ainakin meikin pohjustusvoide pahentaa meikin kerääntymistä juonteisiin. Ja monikerroksinen meikki ( neutralisoija, meikkivoide, puuteri) kerääntyy vielä pahemmin.
Että pohjustusvoiteesta ei ole apua.
Mineraalimeikkejä kokeilin, kun niistä kehuttiin että ne ei keräänny juonteisiin ja peittävät hyvin. Mutta pintakuivalla ihollani mineraalimeikit näyttää kamalalta, merkistä riippumatta, kaikki korostaa kuivaa ihon pintaa.
Ap
Välitöntä apua en osaa neuvoa, mutta itse sain silmänaluset vaalenemaan kookosöljyllä. Sipaisu öljyä yöksi silmien alle. Viikossa jo alkoi tulos näkyä, vaikka silmänaluset olivat todella tummat
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin meikin pohjustusvoide pahentaa meikin kerääntymistä juonteisiin. Ja monikerroksinen meikki ( neutralisoija, meikkivoide, puuteri) kerääntyy vielä pahemmin.
Mineraalimeikkejä kokeilin, kun niistä kehuttiin että ne ei keräänny juonteisiin ja peittävät hyvin. Mutta pintakuivalla ihollani mineraalimeikit näyttää kamalalta, merkistä riippumatta, kaikki korostaa kuivaa ihon pintaa.Mineraalimeikin päälle kannattaa suihkauttaa kosteuttavaa kasvovettä kevyesti.
Vierailija kirjoitti:
Mineraalimeikkejä kokeilin, kun niistä kehuttiin että ne ei keräänny juonteisiin ja peittävät hyvin. Mutta pintakuivalla ihollani mineraalimeikit näyttää kamalalta, merkistä riippumatta, kaikki korostaa kuivaa ihon pintaa.
Ap
Jos ihon pinta on kuiva, niin hoida ihmeessä se kuntoon niin ne puuterit ja muukin meikki näyttää paremmalta. :O itse en edes vaivaudu meikkaamaan jos iho on päässyt kuivahtamaan niin että siinä näkyy hilseilyä ja kuivia kohtia... näyttää ihan hirveältä. Paremmalta näytät vaikka niissä mustissa silmänalusissa kuin siten, että laitat meikkiä hilseilevän ihon päälle. :/
Mineraalimeikit on ihan kauheita. Ei sovi ainakaan minun rasvoittuvalle iholleni. Kaikki ihon epätasaisuudet korostuvat. En suosittele.
Sen sijaan suosittelen jotain tosi pigmenttistä ja laaduskasta nestemäistä meikkivoidetta. Ja päälle hyvin hienojakoista puuteria. Mulla toimii Lancomen meikkivoiteet ja puutereista Joe Blascon irtopuuteri on parasta, mitä on kokeillut. Huom, irtoversio, kivipuuteri ei mielestäni ollut niin hyvä.
Mulla tuohon juonteisiin keräytymiseen on auttanut baking-menetelmä, jossa silmien alle tuputellaan esim. kuivalla meikkisienellä "liikaa" irtopuuteria, muhitellaan muutaman minuutin ajan ja pyyhitään ylimääräinen puuteri sitten pois. Hirveän kuivaihoiselle se ei kyllä sovi, mullakin on vähän siinä ja siinä että korostaako se silmänalusten paperimaisuutta jo vähän liikaakin, eli jos haluaa kokeilla niin ensiksi kannattaa yrittää hoitaa se kuivuus pois. Silmänalusille on myös omia kosteuttavia pohjustustuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJos ihon pinta on kuiva, niin hoida ihmeessä se kuntoon niin ne puuterit ja muukin meikki näyttää paremmalta. :O itse en edes vaivaudu meikkaamaan jos iho on päässyt kuivahtamaan niin että siinä näkyy hilseilyä ja kuivia kohtia... näyttää ihan hirveältä. Paremmalta näytät vaikka niissä mustissa silmänalusissa kuin siten, että laitat meikkiä hilseilevän ihon päälle. :/
Pintakuiva sekaiho oon vaikee hoidettava. Kaikkea olen kokeillu, kosmetologien neuvotkin olleet ihan turhia, kalliit voiteet ei ole auttaneet.
Nyt yhdestä blogista löysin ohjeen et ei vesipesuja ollenkaan, aamulla puhdistetaan vain kasvopyyhkeellä ja laitetaan aqalan duo perusvoidetta. Illalla puhdistus miselinvedellä ja kosteusvoide.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile punaista peiteväriä tai huulipunaa.
Keltapohjainen, oranssihtava huulipuna sekoitettuna meikkivoiteeseen noin 1:3 suhteessa toimii, olen kokeillut. Ainut vaan, että se ei oikein ota asettuakseen, koska huulipuna ei kuivu samalla lailla kuin meikkipohjatuotteet. Siksi jos on tuota juonteisiinkeräytymisongelmaa, tämä voi olla vähän hankala toteuttaa.
Minulla myös todella tummat silmänaluset ja pintakuiva sekaiho, johon paras peitto onnistuu näin:
-pohjatyöt kuntoon, eli puhdas ja hyvin kosteutettu (simänympärys)iho! Kunnon kosteutus ennen meikkausta!
-mahdollisimman vähän kerroksia! Itse laitan vain hyvin peittävää ja omaa ihonsävyä hieman vaaleampaa nestemäistä peiteväriä, jonka kiinnitän värittömällä puuterilla. Hyviä ovat MUFE:n ultra hd concealer, estee lauderin double wear concealer, Urban Decayn Naked, Tarte double duty shape tape concealer. Halvemmista Maybellinen anti age nude corrector ja Fit Me concealer.
-peitevoide kannattaa levittää kolmion muotoisesti, näin syntyy valoa heijastava efekti, joka häivyttää tummia varjoja.
-peitevoide pitää asettaa HETI puuterilla, muuten se alkaa helposti kerääntyä juonteisiin. Puuterin voi tupsuttaa siveltimellä, tai jos haluaa extrahohtoa, niin voi kokeilla bake-tekniikkaa, jossa irtopuuteria laitetaan todella paksu kerros iholle ja muutaman minuutin päästä se pyyhitään kevyesti siveltimellä pois.
-jos meikki menee päivän aikana kakkuiseksi, niin erilaisista kiinnitys ja virkistyssuihkeista voi olla apua
Elintapojen muutos ja riittävä yöuni. Älylaitteiden tuijotuksen sijaan reipasta ulkoilua.
Musta silmä.