Tt-tuella etelään?
Saadaan perusosan ja korotusten (lapset, asunto) lisäksi harkinnanvaraista tt-tukea. Voidaanko lähteä 2 viikoksi Kanarialle niin, että saadaan edelleen tt-tukea? Lasten hiihtoloman aikana mentäisiin.
En viitti kysellä sossusta, etteivät lopeta maksatusta.
Kommentit (12)
Kytö kävi aikoinaan työkkärin kanssa. Karenssin pukkas mutta karmeen selittelyn ( odottelun ) jälkeen ja kolmannen valituksen jälkeen taas alko homma toimii. Eli joku kyrvåytti, en suosittele paljon fasebookissa rehvastelemaan asialla. Nykyään mun mielestä saa ainakin viikon olla ilman sanktioita. Mutta älä silti pala enkä tarkota aurinkoa....
69 kirjoitti:
Kytö kävi aikoinaan työkkärin kanssa. Karenssin pukkas mutta karmeen selittelyn ( odottelun ) jälkeen ja kolmannen valituksen jälkeen taas alko homma toimii. Eli joku kyrvåytti, en suosittele paljon fasebookissa rehvastelemaan asialla. Nykyään mun mielestä saa ainakin viikon olla ilman sanktioita. Mutta älä silti pala enkä tarkota aurinkoa....
Kiitos! 2 viikoksi tilattaisiin äkkilähdöt. En aatellut sossussa puhua mitään. Saadaan perjantaina 2 viikon tuet, niin lauantaina olis lähtö.
Ei varmaan ketään mun tutuista käräyttäis, mut eihän sitä ikinä voi olla varma. Matala profiili siis.
Kesällä oltiin viikko Berliinissä mut silloin ei ollut harkinnanvaraisia tukia vielä. Ap
Minä en pysty käymään etelässä vaikka olen töissä. Ei sillä, en enää paljon sinne kaipaakaan. On se hyvä, että suomessa tukia saa niin paljon, että oikein ulkomaanlomalle pääsee.
Tiiän yhen joka lähti äkkilähdöllä tttuella Espanjaan. Asu rannalla. Tuli takasin 2 vkon päästä, laitto hakemuksen ja kun rahat tuli, otti äkkilähdön ja asu rannalla 2 vkoa espanjassa. Toisti tämän kolmannenkin kerran. Sossu antaa sen joku +400€ käytät sen miten käytät.
Eihän sossu noista enää päätä vaan Kela.
Ps. Mä taidan tuntea sut ap. Mun maksamilla verorahoilla et loisi enempää. Pistän vinkin Kelaan jos irl näen mitään merkkejä että aiot tehdä niin.
Sossun asiakas saa lomailla, toimeentulotuella saa tehdä just sitä mitä itse haluaa. Perusosa tulee Kelalta ja tarve/ehkäisevä toimeentulotuki sossusta. Tosin olis kiva tietää mistä syystä ap saa harkinnanvaraista tukea? Se kun yleensä myönnetää lapsen harradtusmaksuihin, silmälaseihin tms TARPEELLISEEN.
Työkkäri on asia erikseen, ne voi lopettaa maksatuksen.. Tosin max 3kk saa olla työnhaussa eta maissa KUNHAN siitä ilmoittaa työkkäriin.
Kerrotko vielä ap mitä noi harkinnanvaraiset tuet on mitä saatte? Harvoinhan hark.varainen on rahana. Ja mitkä korotukset?
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä ap mitä noi harkinnanvaraiset tuet on mitä saatte? Harvoinhan hark.varainen on rahana. Ja mitkä korotukset?
Joo, minuakin kiinnostaa mitkä korotukset toimeentulotukeen tulee lapsista ja asunnosta?
Asumistuki on erikseen ja lasten perusosa kuuluu perusosiin, työttömyysturvaan tulee kyllä lapsikorotus....
Ja se harkinnanvarainen on kyllä AINA korvamerkitty johonkin, ja yleensä joko maksusitoumus tai sitten sossu maksaa jonkin ylimääräisen laskun kuten vuokrarästejä tai sähkölaskun jos sähköt on jo kiinni..
Vierailija kirjoitti:
Sossun asiakas saa lomailla, toimeentulotuella saa tehdä just sitä mitä itse haluaa. Perusosa tulee Kelalta ja tarve/ehkäisevä toimeentulotuki sossusta. Tosin olis kiva tietää mistä syystä ap saa harkinnanvaraista tukea? Se kun yleensä myönnetää lapsen harradtusmaksuihin, silmälaseihin tms TARPEELLISEEN.
Työkkäri on asia erikseen, ne voi lopettaa maksatuksen.. Tosin max 3kk saa olla työnhaussa eta maissa KUNHAN siitä ilmoittaa työkkäriin.
Työttömyyskorvauksellakin saa matkustella, riittää että on työmarkkinoiden käytettävissä eli jos tulee kutsu johonkin infotilaisuuteen tms niin pitää pystyä tulemaan.
Joku pelkää että sossurahoilla elävät ostavat kaikki hiihtolomatkat 😂
Jos käytätte toimeentulotuen matkustamiseen, niin millä rahalla elätte ennen matkaa ja matkan jälkeen?
Ketään kellä kokemuksia?