Onko ok käyttää nikotiinituotteita vaikka ei olisi koskaan tupakoinut?
Ylistressaantunut elämä ja ahdistuneisuus ajoi minut kokeilemaan nikotiinivalmisteita koska tupakkaan en aio sortua. Nikotiinivalmisteet helpottavat hetkellisesti oloa merkittävästikin, on helpompi keskittyä ja stressinsietokyky parani. Voiko nikotiinituotteiden jatkuvasta käytöstä olla merkittäviä haittoja vaikka elämänlaatu on parantunut huomattavasti?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän myös ilman tupakointitaustaa. Ääreisverenkiertoa tämä heikentää, mutta ilmeisesti muuta ongelmaa ei tule. Tyhmää tietysti ja turhaa rahanmenoa.
Olen itse hieman eri mieltä tuosta turhasta rahanmenosta jos tästä ei suurta terveydellistä haittaa ole koska ajoittain stressitaso tuntuu siltä että tulisin hulluksi ilman jotain "rauhoittavaa". Tuntuu jotenkin hölmöltä kyllä käyttää tupakoinnista eroon pääsemiseksi tarkoitettuja tuotteita kun tupakka ei ole tässä ongelma...
Ap
Vastoin yleistä luuloa on nikotiini erittäin haitallinen substanssi. Ei ainoastaan verenkierron kannalta vaan myös monien muiden kehon prosessien kannalta. Vaikuttaa myös perimään.
Riippuu määrästä. Jos silloin tällöin syöt vaikka yhden purkan päivässä, ei siitä suurta haittaa ole.
Jaktan: tai jos jatkuvasti käytät, yritä pitää määrä pienenä, esim. yksi purkka päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Jaktan: tai jos jatkuvasti käytät, yritä pitää määrä pienenä, esim. yksi purkka päivässä.
Näitä menee muutama päivässä ja nappaan yhden kun alkaa tulla sellainen tunne että hermot ovat romahtamispisteessä. Menee kokoukset töissä huomattavasti leppoisammin ja keskittyneemmin.
Minä käytän myös ilman tupakointitaustaa. Ääreisverenkiertoa tämä heikentää, mutta ilmeisesti muuta ongelmaa ei tule. Tyhmää tietysti ja turhaa rahanmenoa.