Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnen oloni oksettavaksi :(

Vierailija
10.02.2017 |

Mulla on pcos, eli olen todella kuvottava. Olen lihava, nykyisin syön omenan päivässä ja juon 3 litraa vettä. Mulla on akne, johon edes roa ei auta. Oon niin karvainen, että näytän mieheltä. En tuu koskaan saamaan lapsia tai miestä, oon 14 ja kaikki sanoo jo nyt mua rumaks läskikasaks jonka pitäs kuolla. Oon samaa mieltä kiusaajieni kanssa, mutta en uskalla tehdä sitä. Tää kaikki on paskan itsekurin syytä. :(

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuushan sen aiheuttaa

Vierailija
22/50 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua meikata, koska se vaan korostaa rumuutta. Haluaisin vaan joskus saada lapsia ja miehen

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, mä olin myös nuorena karvainen, akneinen ja lihava ja minua kiusattiin todella rankasti. Sitten monien vaiheiden jälkeen olinkin enää karvainen ja akneinen. Mun miestä ei haittaa yhtään kumpikaan niistä. Teinit on vitun julmia nimenomaan ulkonäköasioissa, mutta jos katsot vaikka 30-vuotiaita ihmisiä niin kaiken näköiset mahtuvat joukkoon. 

Tiedän, että tuo on ihan helvettiä ja itsetunto on pohjamudissa, mutta lupaan, että se johtuu iästä. Kyllä se siitä kun ikätoverisi lakkaavat olemasta kusipäisiä hormonihirmuja.

Vierailija
24/50 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuushan sen aiheuttaa

Minä tunnen kaksi pco-ihmistä ja molemmat ovat ihan tikkulaihoja. Eiköhän pikemminkin pco altista lihvuudelle.

Vierailija
25/50 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista luettavaa noin nuorelta

Vierailija
26/50 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla kipuja?

Vierailija
27/50 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lantion seudulla tuntuu jotenkin "painavalta" ja sattuu. Ei muita kipuja.

Ap

Vierailija
28/50 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kamalalta. :( Tsemppiä, AP.

Vierailija
29/50 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parta 14-vuotiaalla tytöllä? Pakko olla provo.

Vierailija
30/50 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole provo. Eikä ole kivaa, kun pidetään jonain friikkinä aina. Mä haluaisin jonkun, jolle voisin puhua näistä asioista kunnolla. Äidille en jotenkin kehtaa, kun hävettää. 😔 Miten tämmönen vaikuttaa tulevaisuudessa lasten saantiin? Voinko ees saaha niitä?

Ap

Vierailija
31/50 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se parta ei ole mikään sellainen iso miesten parta, vaan tummia karvoja leuassa paljon. Mutta ei niin paljon kuin miehillä.

Ap

Vierailija
32/50 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, annan vinkisksi että tee koti sokerointi. Minullakin karvat kasvaa nopeasti ja ovat tummia, ja sheivaamisesta ei tule yhtään mitään, kun jo heti seuraavana päivänä on sänki, ja ihoni ei muutenkaan tykkää. Päätin kokeilla tehä kotona sokeroinnin, ja se on huonattavasti parempi kun sheivaus. Todella halpaa, siihen tulee vain sokeria sitruunaa ja vettä. Se vaatii alkuun vainnhiukan harjoittelua eikä massakaan onnistu välttämättä ensimmäisellä kerralla.

Ja muuten asiaan, olen pahoillani puolestasi. En pysty varsinaisesti samaistumaan ongelmiisi, minulla ne olivat erilaisia, mutta sinua vuotta nuorempana koitin itsemurhaa. Tiedän siis halun kuolla. Nyt kuusi vuotta myöhemmin olen tyytyväinen että en onnistunut, mutta välillä se on vieläkin vaikeaa. Suosittelen puhumaan äidillesi, hän voisi auttaa sinua itsetunnon kanssa, ja laihduttamisen, jos siis haluat laihtua. Muutenkin hän pystyisi tukemaan sinua. Minulle paras tukeni on ollut äitini, vaikka on tämä ollut hänellekkin rankkaa, enkä ole osannut kiitollisuutta kertoa. Tai siskosi voisi olla tukenasi? Puhua kannattaa jollekkin lähipiirissä. He ovat todennäköisesti jo huomanneet että jokin on vialla, eivät vain täysin saa kiinni että mistä on kyse. Olen oikeasti surullinen puolestasi, ja toivon että asiat kääntyvät sinulla parhainpäin. Rakkautta sinne!

Vierailija
33/50 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita vaikka joku uusi urheiluharrastus ja syö terveellistä kotiruokaa. Salaattia, kanaa, keittoja, ruisleipää jne. Meikata ei tarvitse, jos ei halua. Apteekista saa iholle hyvät tuotteet ja akneen voit kokeila teepuuöljyä.

Vierailija
34/50 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeillää saa karvankasvun kuriin ja ihotautilääkäri voi tehdä hoidon ettei karvat enää kasva, myös jotkut kosmetologit. Jos et heti em. keinoja käytä osta kasvoille tarkoitettuja vahaliuskoja, löytyy isoimmista marketeista.

Vältä aluksi hiilihydraatteja, leipä, peruna, pasta, riisi ja paino putoaa parissa viikossa. Sitten syöt näitäkin mutta kohtuudella. Tarvitset hiilareita kun olet kasvuiässä.

Ei multakaan akne ekalla lääkkeellä lähtenyt. Missä päin Suomea asut?

Vierailija
35/50 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pcos on yhteydessä sokeriaineenvaihduntaan ja sen ongelmiin. Ala syödä runsaasti kasviksia ja vältä herkkuja ja höttöhiilareita (vaalea leipä, riisi ja pasta jne) Juo vihreää teetä ja jätä limsat ja mehut. Syö monivitamiineja. Lenkkeiletkin jo, se on tosi hyvä! Vanhempana voit hoitaa karvoitusta pysyvästi laserhoidoilla. Kannattaa myös käydä lääkärissä! Ja muista, että murrosikä on usein todella rankka elämänvaihe, sinullakin on varmasti parempaa edessä. Tsemppiä <3

Vierailija
36/50 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni oli pco ja paha akne nuorena. Hän sai siihen hoito lääkäriltä, ja se auttoi todella hyvin. Oli muistaakseni joku antibiootti ja myös joku ehkäisypilleri. Hän oli hirveän suosittu poikien keskuudessa ja myöhemmin miesten keskuudessa, siitä pco:sta huolimatta.

Mene gynekogille eli naistentautien erikoislääkärille kertomaan ongelmastasi. Se saadaan kyllä hoidettua, älä huoli! Jos eka lekuri ei ota vaivaasi vakavasti, niin mene toiselle ja kolmannelle jne, kunnes tapaat lääkärin, joka ymmärtää. Mene jollekin naislääkärille, ehkä ne ovat ulkoasioissa sympaattisempia kuin miehet.

Ihotautilääkäri taas osaa hoitaa ihoa, jos siihen tulee aknesta arpia.

Älä masennu, homman saa kuntoon ihan takuuvarmana!

Vierailija
37/50 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet saanut jo paljon hyviä neuvoja, mutta sinun kannattaisi keskittyä itsetuntoosi. Näytät olevan tilanteessa, missä et näe itsessäsi juurikaan mitään rakastettavaa. Se ei ole totta, vaikka se sinusta tuntuisikin todelta juuri tällä hetkellä. Itsensä rakastaminen ei ole aina helppoa ja se vaatii harjoitusta.

Kun olin sinun ikäinen pidin itseäni kuvottavan rumänä ja tyhmänä läskinä, jota kukaan ei pystyisi rakastamaan. Haaveilin kauneusleikkauksista ja yritin hirveästi laihduttaa sekä kiinteyttää ällöttävää selluliittipersettäni. Luin kuitenkin samalla kaikkea self help -kirjallisuutta, jotta oloni olisi helpottunut.

Löysin sieltä todella hyvän neuvon, jota olen käyttänyt siitä lähtien ja itsetuntoni on parantunut huomattavasti.

Aina kun käyt vessassa tai joudut peilin eteen, katso itseäsi silmiin ja sano peilikuvallesi, että rakastat itseäsi. Yritä uskoa siihen mahdollisimman vahvasti ja todella puhu peilikuvallesi. Kun tein harjoituksen ensimmäisen kerran aloin itkemään vuolaasti, koska en muista milloin olisin rakastanut itseäni. Tee tämä niin usein kuin mahdollista.

Toisessa harjoituksessa yrität nähdä itsessäsi mitä tahansa kaunista ja sitten kehut sitä. Alussa se voi olla joku pieni ja aika mitätön juttu. Esim. Voit kehua kauniita korviasi tai jotain. Tässäkin on tärkeää tuntea se rakkaus ja arvostus itseäsi kohtaan. Yritä löytää aina uusia asioita rakastettavaksi ja kehuttavaksi. Alussa se on tosi vaikeaa etkä välttämättä usko itseäsi. Mutta jatka sitä, koska kun toistat sitä itsellesi alat ennen pitkää uskoa sanojasi. Emme aina näe itseämme selkeästi.

Minulle se toimi. Siinä meni kauan, mutta lopulta aloin rakastamaan itseäni. En kulje ympäriinsä kuvitellen olevani Jumalan lahja maailmalle, mutta tiedän olevani ihan viehättävä.

Ja muista, että olet vasta 14. Sinusta tuntuu aikuiselta ja vastuulliselta, mutta olet vielä keskellä teini-ikää. Kohtalosi ei ole vielä mitenkään määrätty ja toivottavasti tulevaisuudessa mietit tätä aikaa ja näet miten olet kasvanut ja viisastunut. Muista, että olet kaunis kaikesta huolimatta.

Vierailija
38/50 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologilla on käyty. Tää löyty kun menin päivystykseen vatsakivun takia pari vuotta sitten.

Ap

Vierailija
39/50 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, mä olin myös nuorena karvainen, akneinen ja lihava ja minua kiusattiin todella rankasti. Sitten monien vaiheiden jälkeen olinkin enää karvainen ja akneinen. Mun miestä ei haittaa yhtään kumpikaan niistä. Teinit on vitun julmia nimenomaan ulkonäköasioissa, mutta jos katsot vaikka 30-vuotiaita ihmisiä niin kaiken näköiset mahtuvat joukkoon. 

Tiedän, että tuo on ihan helvettiä ja itsetunto on pohjamudissa, mutta lupaan, että se johtuu iästä. Kyllä se siitä kun ikätoverisi lakkaavat olemasta kusipäisiä hormonihirmuja.

Minullakin aivan sama, tosin en lopettanut syömistä ja lihoin aikuisiällä enemmän. Mutta olin ja olen todella karvainen, musta karva..kiusattiin rankasti ja törkeä akne. Ajatteli samoin kuin sinä ja roan hain vasta aikuisiällä jolloin tehosi. Minun akne oli koko vartalo akne kipeine paiseineen. Nyt olen 38 ja 1 vuotiaan ihanan pojan Äiti ensi kerran ja mies löytyy. Mikään kaunotar en ole. Joten tsemppiä kyllä se sinullekin tapahtuu aivan varmasti tulevaisuudessa. Nyt olet liian nuori pohtimaan perheen perustamista. Hoidat ensin itsesi kuntoon ja sitten vasta Työ ja perhe ja elät nuoruuteni ensin ja opit jopa suht omaan siitä kun saat oikean avun 😘

Vierailija
40/50 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmennystä..

Siis elät oman nuoruutesi ensin jaot pitämään kin siitä aivan varmasti, itse sain koulun vaihdon myötä yhden uuden ystävän ja työn kautta myöhemmin lisää 😌

Joten kaikkea hyvää ja menrstystä sinulle, mihin elämä sitten viekään ❤

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän