Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua on kohdeltu huonosti ilman omaa syytäni. Turha luulla, että minäkään kohtelisin muita hyvin

Vierailija
09.02.2017 |

Jos kerran minua voi kohdella huonosti niin miksi muut olisivat oikeutettuja sen parempaan kohteluun.

Kommentit (236)

Vierailija
181/236 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Jos sun ajatuksesi ovat tasaisia, niin se, jos mun ei ole ei tee minusta päivystyspotilasta. Minusta on mielenkiintoista antaa ajatusten juosta ja katsoa mitä nousee mieleen. Luulin, että kaikki tekevät sitä, haluavat oppia tuntemaan itsensä aina vain paremmin. Itse tunnen vielä aika huonosti koska kaasuvalotettiin niin paljon. Uskoteltiin siis minun ajattelevan asioita, joita en ajatellut. Uskoteltiin niiden olevan mun mielipide.

ap

Ymmärsit väärin. Kyse ei ole niinkään tasaisuudesta vaan siitä, että sinun todellisuudentajusi ei ole selvästikään kunnossa ja se tuntuu nyt heittelevän voimakkaammin kuin aiemmissa pitkissä ketjuissasi. Tämä ketju ei ole vuorokauttakaan vanha ja jo sen kuluessa kommenttisi ovat heilahdelleet lähes selkeästä ajatuksesta täysin harhaiseen monta kertaa. Tämä on poikkeuksellista jopa verrattuna omiin teksteihisi aiemmin.

Vaikka sinulla on toki aiemminkin ollut selviä vaikeuksia hahmottaa oikeaa ja väärää ja suhteuttaa omaa toimintaasi sille akselille, nyt tuntuu siltä, että olet alkanut voimakkaammin irtautumaan todellisuudesta. Ikäänkuin olisit siirtynyt omaan maailmaasi, jossa ei enää päde samat säännöt kuin siinä maailmassa, johon muut olet jättänyt. Olet Ikäänkuin luonut kaksi erillistä hyväksyttävän käytöksen järjestelmää. Toinen on se järjestelmä, jonka mukaan haluat muun maailman toimivan ja toinen on sinun oma järjestelmäsi, jonka mukaan vain sinulla on oikeus toimia. Ja käytännössä oikeutat itsellesi juuri sellaisen käytöksen, jollaisen muissa ihmisissä tuomitset. Vielä puolisen vuotta sitten kykenit jollain tapaa tajuamaan kuitenkin sen, että samat säännöt sinuunkin pätee kuin muihinkin, mutta nyt tämä tuntuu kadonneen.

En tarkoita loukata. Olen aidosti huolissani.

Minusta myös ihmisellä, joka kertoo miten hienosti hän suhtautuu lapsiinsa kun mulla on siinä vaikeuksia on vaikeaa erottaa oikeaa ja väärää. On väärin kuvitella, että sellainen mitään muuta kuin syyllistäisi minua.

ap

Vierailija
182/236 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä on täysin harhainen kommenttini tässä ketjussa muka? Joku vihan oksennus jonkun päälle, vai?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/236 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta muutaman sivun perusteella suosittelisin sinua ap kuuntelemaan Ylen areenasta hyvän ohjelman. Se on ikävä kyllä kuunneltavissa enää tämän päivän ajan, mutta jos ehdit kuunnella sen, siitä voisi ehkä olla sinulle hyötyä. Kyseessä on radiodokumentti nimeltä Siljan saatanalliset säikeet ja se kertoo naisesta, jota on kohdeltu huonosti ja joka kohteli toisia huonosti ennen kuin sai apua. En saa laitettua tähän linkkiä, koska käytän Areena-sovellusta, mutta hae hakusanalla Todellisia tarinoita, ohjelma on listassa viidentenä.

Kiitos, koitan löytää tämän.

ap

Vierailija
184/236 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3500 kirjoitti:

Jos vinkunoiden kuunteleminen kuuluu vanhemmuuteen, niin miksei mun äiti sitten hyväksynyt niitä mulle? Mitä? Miksi siitä tuli rangaistus? Vähän niin kuin hylkääminen? Millähän vitun opeilla mä nyt sitten toimisin toisin?

Koska sun äitisi on ollut paska äiti, haluatko olla samanlainen?

Vierailija
185/236 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sääntö muiden kohteluun on: Kohtele muita niinkuin haluaisit itseäsikin kohdeltavan.

Vihalla et saavuta muuta kuin vihaa.

Vierailija
186/236 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3500 kirjoitti:

Jos vinkunoiden kuunteleminen kuuluu vanhemmuuteen, niin miksei mun äiti sitten hyväksynyt niitä mulle? Mitä? Miksi siitä tuli rangaistus? Vähän niin kuin hylkääminen? Millähän vitun opeilla mä nyt sitten toimisin toisin?

Oletko koskaan tuntenut seksuaalista haluttomuutta (ei mikään fyysinen syy) ja tullut uhatuksi jättää sen takia? No, miksi et vain halunnut? Problem solved.

ap

Vierailija
187/236 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sääntö muiden kohteluun on: Kohtele muita niinkuin haluaisit itseäsikin kohdeltavan.

Lässyti lää. Ei toimi.

ap

Vierailija
188/236 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3500 kirjoitti:

Oletko koskaan tuntenut seksuaalista haluttomuutta (ei mikään fyysinen syy) ja tullut uhatuksi jättää sen takia? No, miksi et vain halunnut? Problem solved.

ap

Siis äitisi käytti sinua seksuaalisesti hyväksi?

Vierailija
189/236 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali järkevä vanhempi olisi sanonut lapsille, että "kivillä leikitään ulkona", eikä hyväksynyt sitä, että nää onkin meillä nyt sisäleikkikaluja! Tavalliset, mustat, isot, terävät ja muhkuraiset kivet! En helvetti kattele sellaisia lasten leluina. Täysin kummallista, ettei kaikki av-mammat puolustaneet minua, vai olisitteko itse sanoneet lapsille, että joo, otetaan sisään vain! Kun meillä sen sitten tietää, että mikään sääntö ei mene jakeluun leikkiä niillä vain "tietyllä lailla" eli kph:ssa, tms, enkä kannatakaan sellaista että pienten tulee muistaa miten näiden kanssa nyt sai olla. Parempi että kivillä leikitään vain ulkona, mutta mies pilasi senkin.

ap

Totean vaan tähän väliin, että itse olisin virkannut kivien ympärille kissat. Terävät kulmat ja reunat piiloon. Lapset iloisia, mies iloinen, koko perhe. Joskus tippuu juttuja varpaille, mutta harvemmin onneksi. Tulevaisuuden mahdolliset kauhuskenaariot voi jättää sinne tulevaisuuteen, murehtimalla niitä nyt menetät nykyhetkenkin kurjuudelle, vaikka mitään kurjaa ei välttämättä olisi tapahtumassakaan.

Hermostuessakin voi hetkeksi jäädä aloilleen ja laskea vaikka kymmeneen, jos huomaa oman tunnevyöryn olevan lähdössä lapasesta. Kliseistä ehkä, mutta toimii; ei ole sellaista ongelmaa, johon ei löytyisi ratkaisua. Hyvät ratkaisut jäävät vaan taatusti löytämättä, jos ensitoimikseen päättää räjähtää ja lietsoa koko ympäristön kaaokseen.

Vierailija
190/236 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jo aattelin että olisit hakenut apua kun sua ei oo näkynyt täällä, mutta turha luulo. Sama valitus jatkuu ja oikeutuksen etsiminen sille että sä nyt satut oleen paska luonne joka kohtelee muita ihmisiä paskasti.

Vierailija
191/236 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lässyti lää. Ei toimi.

ap

Mitä edes teet täällä ulisemassa? Laitoshoitoa tarvitsisit :( Sinä syvästi loukattu uhri.

Vierailija
192/236 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3500 kirjoitti:

ap

Ei, mutta miksei ihmiset aina toimi heitä itseään parhaiten auttavalla tavalla, kerropa se tuon haluttomuusesimerkin avulla.

ap

Vierailija
193/236 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

192

Yritä edes hävetä. Pilaat lastesi elämän tuolla asenteellasi. Voisitko antaa heidät huostaan?

Vierailija
194/236 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali järkevä vanhempi olisi sanonut lapsille, että "kivillä leikitään ulkona", eikä hyväksynyt sitä, että nää onkin meillä nyt sisäleikkikaluja! Tavalliset, mustat, isot, terävät ja muhkuraiset kivet! En helvetti kattele sellaisia lasten leluina. Täysin kummallista, ettei kaikki av-mammat puolustaneet minua, vai olisitteko itse sanoneet lapsille, että joo, otetaan sisään vain! Kun meillä sen sitten tietää, että mikään sääntö ei mene jakeluun leikkiä niillä vain "tietyllä lailla" eli kph:ssa, tms, enkä kannatakaan sellaista että pienten tulee muistaa miten näiden kanssa nyt sai olla. Parempi että kivillä leikitään vain ulkona, mutta mies pilasi senkin.

ap

Totean vaan tähän väliin, että itse olisin virkannut kivien ympärille kissat. Terävät kulmat ja reunat piiloon. Lapset iloisia, mies iloinen, koko perhe. Joskus tippuu juttuja varpaille, mutta harvemmin onneksi. Tulevaisuuden mahdolliset kauhuskenaariot voi jättää sinne tulevaisuuteen, murehtimalla niitä nyt menetät nykyhetkenkin kurjuudelle, vaikka mitään kurjaa ei välttämättä olisi tapahtumassakaan.

Hermostuessakin voi hetkeksi jäädä aloilleen ja laskea vaikka kymmeneen, jos huomaa oman tunnevyöryn olevan lähdössä lapasesta. Kliseistä ehkä, mutta toimii; ei ole sellaista ongelmaa, johon ei löytyisi ratkaisua. Hyvät ratkaisut jäävät vaan taatusti löytämättä, jos ensitoimikseen päättää räjähtää ja lietsoa koko ympäristön kaaokseen.

Olisit virkannut ja oletat, että kaikilla on voimia ajatella aina ensin muita? Voi lässynlää sulla on ollut helppo elämä.

ap

Vierailija
195/236 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3500 kirjoitti:

ap

Ei, mutta miksei ihmiset aina toimi heitä itseään parhaiten auttavalla tavalla, kerropa se tuon haluttomuusesimerkin avulla.

ap

Menisin juttelemaan psykiatrille ja selvittäisin syyn miksi en halua ja hoitaisi asian kuntoon. Mitä sinä olet tehnyt muutakun intät että miksei äitisi tarvitse mutta sinun tarvitsee?

Vierailija
196/236 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos jo vihdoin päästäisit irti äidistäsi? Ja lopettaisit henkisen riippuvuutesi hänestä? 

Vierailija
197/236 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle ei toimi mikään sen takia että sä olet harhainen ihminen. Olet sekaisin, kadottanut todellisuudentajusi ja kaipaisit kipeästi hoitoa. Kuvittelet äidistäsi vaikka mitä, olet täysin fiksoitunut tuohon äitivihaasi. Yritä päästä sen yli ja tajuta että voit vielä muuttaa itseäsi mukavammaksi ihmiseksi. SItä saa mitä tilaa, ja usein paskat tyypit saa paskaa kohtelua takaisin.

Vierailija
198/236 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta siinä leivottiin ilkeää, "tehdäänpäs sellaista mikä mietä huvittaa ja katsotaan kun äiti riemastuu. Sitten syytetään sitä meidän ilon pilaamisesta. Saadaan se taas tuntemaan itsensä aivan paskaksi".

ap

Paranoidi. Vainoharhaa.

Vierailija
199/236 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3500 kirjoitti:

ap

ap

Menisin juttelemaan psykiatrille ja selvittäisin syyn miksi en halua ja hoitaisi asian kuntoon. Mitä sinä olet tehnyt muutakun intät että miksei äitisi tarvitse mutta sinun tarvitsee?

Kävin 6 vuotta terapiassa saamatta apua. Ja et vastannut siihen, mitä kysyttiin. Miksi olisit haluton, kun siten menettäisit rakastamasi miehen? Niin, taukki. Ei kannattais. Mietipä kun jauhaisit 6 vuotta sen psykiatris kanssa ja aina vaan ällöttäis seksi.

Olen uudessa terapiassa tosin nyt, ei sen puoleen. Mutta eihän se sitä muuta, että olen nyt paska äiti. Miksi, mieti vittu sitä.

ap

Vierailija
200/236 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta siinä leivottiin ilkeää, "tehdäänpäs sellaista mikä mietä huvittaa ja katsotaan kun äiti riemastuu. Sitten syytetään sitä meidän ilon pilaamisesta. Saadaan se taas tuntemaan itsensä aivan paskaksi".

ap

Paranoidi. Vainoharhaa.

No joo, myönnän, mutta mietipä sitä, mitä on täytynyt tapahtua, että ihmisestä tuntuu tuolta? Vaikka tajuaakin itse, ettei he tee siten. Niin heidän tekonsa saa tuntumaan tuolta. Syytä sä vain minua siinä, paska.

ap