Miksi ihon ja hiusten hoito- ja kuorintavoiteiden käyttöä kutsutaan hemmotteluksi?
Olen ihmetellyt, kun aina kaikkien rasvanaamioiden yms. ihonhoitoaineiden yhteydessä puhutaan hemmotteluhoidoista. Miksi?
Minulle ei naisena käy järkeen, miten joku tökötin levittäiminen naamalle tai jalkoihin olisi millään tavalla rentoutttavaa tai muutenkaan nautittavaa (toisin kuin hyvä ruoka tai harrastukseen uppoutuminen. Valaiskaa nyt te kurkkunaamioiden ystävävät, mitä ne mainoslauseiden "hemmottelut" ovat.
Kommentit (10)
No joo, onhan se melko työlästä itse tehdä kaikki kasvohoidot. Voihan se olla hemmottelua jos menee kauneushoitolaan kosteuttavaan kasvohoitoon. Kotona voi olla hemmottelua, jos laittaa naamion ja ottaa kylvyn kuohuviinilasillisen kanssa.
Kyllä ne on hemmottelua ainakin mulle. Kauneudenhoito, kuten just esim. kasvo- ja hiusnaamiot ihanine tuoksuineen ovat arjen luksusta. Mutta ihmiset arvostavat eri asioita, ei kaikkien naisten tarvitse olla samoista asioista kiinnostuneita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne on hemmottelua ainakin mulle. Kauneudenhoito, kuten just esim. kasvo- ja hiusnaamiot ihanine tuoksuineen ovat arjen luksusta. Mutta ihmiset arvostavat eri asioita, ei kaikkien naisten tarvitse olla samoista asioista kiinnostuneita.
Ja tarkoitan siis nimenomaan kotona itsensä hemmottelua, mihinkään hoitolaan tai kylpylään tms. mua ei saisi kirveelläkään. Mutta jotkut taas rakastavat sellaista.
Kuorintavoiteet sekä suurin osa voiteista, seerumeista on ihan turhaa. Suorastaan vahingollista. Kautta aikojen naiset ovat "hoitaneet ulkonäköään" erilaisilla salvoilla, tahnoilla, öljyillä, aineilla - siinä naivissa uskossa, että mies huomaisi. Haloo naiset! Miten yksinkertainen saa olla...
Minä käsitän hemmottelulla jotain sellaista mielihyvää tuottavaa toimintaa joka hoivaa ja saa aikaan hyvän ja rentoutuneen olon. Kyllä minulle tulee tällainen olo, jos saan kaikessa rauhassa tehdä itselleni jalkakylvyn samalla kun kasvo- ja hiusnaamio vaikuttaa, taustalla kuuluu rauhallista musiikkia ja hörpin ehkä vähän kylmää kuohuvaa samalla. Tässä jos vielä samalla mies hieroo hartioita ja sen jälkeen pääsee saunaan niin olo on todellakin hemmoteltu.
Itselle se hemmottelu tulee ehkä siitä, että saa omassa rauhassa ja hiljaisuudessa rentoutua. Itse yhdistän kasvonaamiot yms saunassa käyntiin. Siellä pienessä lämmössä naamio kasvoilla rentoutuen. Ja kun kerralla hoitelee koko kropan ja kasvot kuosiin, niin jälkikäteen on mukava olo.
No kai niitä mössöjä kannattaa markkinoida ennemmin hemmotteluna kuin ikävänä velvollisuutena. Naiset sitten omaksuvat mainoksista nämä puhetavat, että olen sen ja sen rasvan (ja rahanmenon) arvoinen. Muutenkin hassua, että meikkaus on myös itsensä hemmottelua ja kivaa ja sitten onkin yhtäkkiä jotain "meikittömiä päiviä", jolloin nämä hemmottelumannekiinit puhahtavat, että onpa vapauttavaa, kun ei kerrankin ole pakko hemmotella itseään :D
Suominaisen superluxushemmotteluhetki :
öljyhoito päähän , koiven nosto lavuaariin ja kertakäyttöisellä bic-partaterällä karvat koivesta veks.
Se on naistenlehti-blogi-slangia. Yleensä sitä käytetään jutussa, minkä sisällön muodostaa erilaiset mainostettavat tuotteet, joita lehti ja toimittajat ovat valmistajilta saaneet. Kauniita kuvia, erilaisia skenaarioita, tuotteet ja niiden nimet ja hinnat.
Naistenlehtien kosmetiikkajutut ovat nykyisin 99% tuotelistauksia.
Itselleni hemmottelua on paikallisella hierojalla ja kosmetologilla käynti. Samoin kotona kylpeminen ja saunominen. Joskus laitan kynttilät palamaan, sammutan valot ja kuuntelen Spotifysta spa-musiikkia.
Samaa olen aina miettinyt. Ja joku kasvohoidossa käyminen, siis hyi helv, sehän olisi aivan vihoviimeistä olla siellä sörkittävänä.