Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen reaktio siihen, että halua mitään "perinteistä"

Vierailija
09.02.2017 |

Haluan kyllä esimerkiksi naimisiin, mutta en oikein haluasi häitä. Haluan lapsen, mutta olen ateisti eikä ristiäisiä siis tulisi. Nimenantojuhlat taas tuntuu ristiäisten leikkimiseltä ja aika turhilta, ei se juhlakalu niistä juhlista vielä kuitenkaan mitään ymmärrä. Miehen tuntuu olevan vaikea suhtautua tähän. Hän jotenkin koko ajan kuvittelee, että olen "perinteinen nainen", vaikka tietää etten ole. Hän vain siis olettaa, että naiset kuitenkin haluaa jotain tiettyä mitä naiset nyt hänen mielestään tyypillisesti sitten haluavatkaan. Hän kai haluaisi ne häät perinteen vuoksi, ja minulle sekin kävisi tottakai, mutta en millään jaksaisi yksin järjestää niitä koska itse en häistä pidä, puolet voisin hoitaa hääjärjestelyistä miestä ilahduttaakseni. Mutta hän nikottelee epäuskoisen näköisenä että eikös se ole naisten hommaa. Joo, kai usein nainen sen hoitaa jos häät haluaa, mutta kun minä en jaksa häitä hössöttää. Ääh. Miten saada mies lopettamaan tuo silmät hämmästyksestä pyöreänä mulkoilu?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin Apta nuoremmaksi kun palstalta tuollaisia kyselee. Lasten hankkiminen on iso päätös josta olette samaa mieltä, naimisiinmeno juridinen juttu joka joissain tapauksissa hyvä mutta häät nyt jokainen saa ihan itse parina päättää. Kun ei enää ole prinsessaikäinen eikö häätkin voi järjestää aikuiseen tyyliin maistraatissa? Kannattaa nyt puhua läpi elämää enemmän eteenpäin jos suuria eroja on jo löytynyt, täällä palstalla on jo tarpeeksi kotiinjääneitä tai äitiyslomalaisia naisia jotka itkevät miesten vähää osallistumista kotitöihin jne. Ehkä teistä ei tule hyvää paria ja perhettä?

Ok, ulosantini saattaa olla nuoremman kaltainen kuin olen, mutta en siis ajatusmaailmaltani ole mikään teini. Olemme samaa mieltä lastenhankkimisasioista ja naimisiinmenosta sinänsä, tuo miehen "naiset ja häähulluus"-kuvitelma vaan vähän yllätti minut. Olen aika jämäkkä tyyppi, joten minua ei voi kotitöillä alistaa enkä muutenkaan kynnysmatoksi ajaudu. Ap.

Vierailija
22/34 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa karmealta tyypiltä. Miksi naiset pitäisivät juuri naisten seurasta, eivätkö ihmiset ole hänen mielestään ihmisiä eikä vain sukupuolia? Minusta naisen ei kannattaisi perustaa perhettä miehen kanssa, jolla ei ole naispuolisia ystäviä. Se kertoo siitä, ettei mies pidä naisia oikeasti arvokkaina ja kiinnostavina ihmisinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rahaa on tarpeeksi, niin niillähän saa järjestettyä häät siten, että itse ei tarvitse muuta kuin vaivautua paikalle. Jos ei ole, niin maistraatissa tai kirkkoherranvirastossa pääsee vihille ihan ilmaiseksi. Todistajatkin saa viran puolesta. Avioliiton kestävyyteen ei vaikuta se, onko tilaisuudessa vieraita vai ei.

En ole ikinä tavannut rahaa, joka osaisi tehdä valintoja, ottaa yhteyttä esim juhlapaikkoihin ja tehdä varauksia. Jopa se rahalla saatava hääsuunnittelija pitäisi jonkun haluta jostain etsiä ja palkata. Ja jos juhlat ei kiinnosta, niin ei kai niistä sen kiinnostumattoman tarvitse maksaakaan.

Vierailija
24/34 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa karmealta tyypiltä. Miksi naiset pitäisivät juuri naisten seurasta, eivätkö ihmiset ole hänen mielestään ihmisiä eikä vain sukupuolia? Minusta naisen ei kannattaisi perustaa perhettä miehen kanssa, jolla ei ole naispuolisia ystäviä. Se kertoo siitä, ettei mies pidä naisia oikeasti arvokkaina ja kiinnostavina ihmisinä.

Voi ei. En minä miestäni koe karmeaksi tyypiksi. Hän on vain kasvanut veljessarjan keskimmäisenä ilman siskoja ja ajautunut opiskelemaan hyvin miesvaltaista alaa. Mielestäni häntä ei vain hänen eksät ole riittävän hyvin "kasvattaneet" siitä mitä naiset ovat. Ap. 

Vierailija
25/34 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, AP, olet ihan tavattoman erilainen kuin me kaikki muut naiset.  Ei voi kyllin korostaa.  Mies lopettaa ihmettelyn kun sanot että lopeta.  Ellei hän ole tollo.

Kun kerran muutkin asiat pystytte näppärästi keskustelemalla sopimaan.

Vierailija
26/34 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. En minä miestäni koe karmeaksi tyypiksi. Hän on vain kasvanut veljessarjan keskimmäisenä ilman siskoja ja ajautunut opiskelemaan hyvin miesvaltaista alaa. Mielestäni häntä ei vain hänen eksät ole riittävän hyvin "kasvattaneet" siitä mitä naiset ovat. Ap. 

Eikä mies siis ole mikään alistava mies tai mitään sellaista. Tuntuu vain että hänelle aukeaa jotenkin uusi outo maailma naisista kanssani. Hän ihaileekin sitä, että osaan monenlaista "ei-perinteistä naiselle" ja että olen uranainen jne.. Eksänsä ovat olleet sellaisia kotihiiriä. Mutta se silmien pyörittely saisi jo loppua :D . Ap.

Vierailija
27/34 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitteko te olleet jo 3 vuotta yhdessä vai luinko väärin . Ihmettelen jos ei siinä ajassa ole miehellesi selvinnyt kuinka perinteinen olet tai et ole.Miehesi lienee kasvanut ja elänyt  perinteisemmässä ympäristössä , mitä kaikkea se se sitten pitääkin sisällään, mutta ainakin vanhat kaavat häistä, hautajaisista ja ristiäisistä.Jos ateisti tapauksessasi tarkoittaa ettet kuulu kirkkoon niin klassisten häiden hylkääminen ei voi olla hänelle yllätys.

Vierailija
28/34 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rahaa on tarpeeksi, niin niillähän saa järjestettyä häät siten, että itse ei tarvitse muuta kuin vaivautua paikalle. Jos ei ole, niin maistraatissa tai kirkkoherranvirastossa pääsee vihille ihan ilmaiseksi. Todistajatkin saa viran puolesta. Avioliiton kestävyyteen ei vaikuta se, onko tilaisuudessa vieraita vai ei.

En ole ikinä tavannut rahaa, joka osaisi tehdä valintoja, ottaa yhteyttä esim juhlapaikkoihin ja tehdä varauksia. Jopa se rahalla saatava hääsuunnittelija pitäisi jonkun haluta jostain etsiä ja palkata. Ja jos juhlat ei kiinnosta, niin ei kai niistä sen kiinnostumattoman tarvitse maksaakaan.

Niin joo, kyllähän se sen verran vaatii, että netistä etsii hääsuunnittelijan. Yhdelle tutulle hänen anoppinsa lupasi järjestää häät, tuttu kävi vain ostamassa hääpuvun itselleen ja tuli sovittuun paikkaan sovittuun aikaan. Jos ei ole tarkkaa visiota, millaiset häiden pitää olla, niin tuo toimii hyvin.

Vierailija
29/34 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sovinisti taidat olla sinäkin, jos se kerran on naisten vika, että miehesi on tyhmä. Oma mieheni on hyvin miesvaltaisella alalla (sotilas) eikä hänelle ole koskaan ollut vaikea tajuta, että sekä miehet että naiset ovat yksilöitä.

Vierailija
30/34 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläni ei ole naispuolisia ystäviä, äitinsä kanssa on kyllä melko läheinen, arvostaa tätä enemmän kuin isäänsä.

Vierailija
31/34 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muutkin ovat sanoneet, olettehan ihan vakavasti keskustelleet läpi kaikki asiat, jotka liittyvät lapsiin? Erityisesti, jos nyt jo olette ilman ehkäisyä. Miehellä voi oikeasti olla kuvitelma, että "naiset" jäävät automaattisesti lasten kanssa kotiin vuosikausiksi tai että itsenäisenä naisena sinä maksat myös kaikki lapsen kulut. Hän voi myös kuvitella, että naiset tykkäävät hoitaa kaikki lapsen yöheräämiset ja siivota siinä samassa, kun kotona kerran ovat.

Vierailija
32/34 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama tilanne kuin ap:lla. Ero tuli sitten aikanaan, koska olin miehelle liian liberaali. Minä taas ahdistuin siitä, että mies ikuisesti odotti minusta kuoriutuvan mammahahmon.

Nyt miehellä on sellainen perinteinen nainen ja vaikuttavat onnellisilta, minä elän itsekseni ja harkitsen tarkkaan, millaiseen mieheen sitoudun. Vähän löytyy miehiä, jotka edes haluaisin, enkä ole tosiaan monen makuun. Perinaisellinen ulkonäköni vielä hämää. 

Niin ne häät: koska minä en järjestänyt, ne olivat maistraatissa kahden todistajan läsnäollessa, minusta se oli tosi hyvä tapa. Miehen suku syytti minua siitä, että isoja häitä ei ollut. Jätin huutelut omaan arvoonsa, mies kun ei laittanut tikkua ristiin (minä varasin ajan maistraatista kun olimme päätyneet keskustelussa siihen että menemme naimisiin, kumpikaan ei varsinaisesti kosinut), joten koko syyttelykuvio oli täysin naurettava. 

Vierailija
33/34 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ateisti myös. Meillä oli häät ilman kirkko-osuutta ja nimiäiset lapselle. Onhan se vähän tylsää, jos ei isoja elämänmuutoksia millään tavalla juhlisteta ja lastakaan ei tavallaan "esitellä suvulle" vaan joku vain kuulee jostain, että sellainen on syntynyt ja se siitä. Toki jokainen saa tehdä tavallaan.

Häiden järjestäminen ei kyllä ole ihan pieni homma, joten jos mies sellaiset haluaa niin osansa täytyy tehdä tietenkin. Ymmärrän kyllä, ettei yksin huvita alkaa järkkäämään.

Vierailija
34/34 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa melkein kuin omalta näppikseltä toi sun tarina ap! Sillä erotuksella, että meille lapsi ei ole ajankohtainen asia. Olen alusta asti sanonut miehelleni, että isot häät eivät ole unelmissani, vaan reissu häät olisi ihana. Olen myös sanonut, että jos isot häät ovat hänelle tärkeät, suostun pukemaan mekon päälle (hameet = yök) ja patsastelemaan päivän sukulaisten ja ystävien edessä MUTTA koska tämä ei vastaa haavettani lainkaan, mies ottaa pää vastuun hääjärjestelyistä. Olen useasti katsonut vierestä kuinka morsian on yleensä projektijohtaja häissä ja mies pikku apulainen. Meillä roolit olisivat toisin päin. Mies tuntuu nyt kosinnan jälkeen suorastaan odottavan, että minusta kuoriutuu häähullu, joka järjestää unelmien hääpäivän diktaattorina ja hän ilmestyy vain paikalle. Tulee pitkä odotus.. :D