Voiko yliopisto-opiskelija olla syrjäytynyt?
Kommentit (16)
Kyllä ne yliopiston ikiopiskelijat vaikutti aika syrjäytyneiltä ihmisiltä.
Ei. Syrjäytynyt on yhteiskunnan ulkopuolelle jäänyt ja opiskelija ei sitä ole.
En tiedä voiko olla objektiivisesti tarkasteltuna, mutta subjektiivisesti arvioituna voi olla.
Mielestäni voi, tai sitten se syrjäytyminen alkaa varsinaisesti valmistumisen jälkeen. Yllättävää kuinka vakavasti mielenterveysongelmaiset pystyvät opiskelemaan ja valmistumaan. Voivat oireilla pahastikin opintojen aikana ja heillä voi olla esim. sairaalajaksoja välissä.
Osa opiskelijatutuista vaikuttaa kyllä sellaisilta. Heitä ei näe kuin koulussa ja silloin he istuvat luentosalin nurkassa, eivätkä koskaan puhu kenellekkään. En osaa sanoa, että luokitellaanko tuo syrjäytymiseksi, mutta eivät he kovin sosiaalisia ole.
Voi, jos on vaan yliopistolla kirjoilla, mutta opinnot eivät etene, ja raha-asiat rempallaan. Eikä käy töissä. Joillekin aloille on helppo päästä opiskelemaan, ja osa nuorista pääsee yliopistoon, mutta eivät pääse alkua pidemmälle vaan jämähtävät sinne opiskelijaboksiinsa haisemaan. Olen tavannut tällaisia tapauksia.
🇺🇦🇮🇱
Kaffepulla kirjoitti:
Voi, jos on vaan yliopistolla kirjoilla, mutta opinnot eivät etene, ja raha-asiat rempallaan. Eikä käy töissä. Joillekin aloille on helppo päästä opiskelemaan, ja osa nuorista pääsee yliopistoon, mutta eivät pääse alkua pidemmälle vaan jämähtävät sinne opiskelijaboksiinsa haisemaan. Olen tavannut tällaisia tapauksia.
Haha, tuli tästä niin mieleen eräs turkkilainen vaihto-oppilas, jonka tapasin italiassa. Kaveri oli sen näköinen kuin ei olisi käynyt ulkona viikkoihin. Talo oli vielä pienelle ahtaalle kujalle päin, joten ikkunoista ei koskaan paistanut valo sisään.
Vierailija kirjoitti:
Osa opiskelijatutuista vaikuttaa kyllä sellaisilta. Heitä ei näe kuin koulussa ja silloin he istuvat luentosalin nurkassa, eivätkä koskaan puhu kenellekkään. En osaa sanoa, että luokitellaanko tuo syrjäytymiseksi, mutta eivät he kovin sosiaalisia ole.
Ei luokitella. Sivusta seuraaminen ja syrjään vetäytyminen ovat aivan eri asia kuin syrjäytyminen.
MiäsHenkilö kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Haha, tuli tästä niin mieleen eräs turkkilainen vaihto-oppilas, jonka tapasin italiassa. Kaveri oli sen näköinen kuin ei olisi käynyt ulkona viikkoihin. Talo oli vielä pienelle ahtaalle kujalle päin, joten ikkunoista ei koskaan paistanut valo sisään.
Jos mulla ei olisi koiraa, voisin hyvin olla kuukausiakin kotona. Silti teen töitä.
sori mut oon nyt fuksi helsingin yliopistolla ja en käy luennoilla ja en käy edes opiskelijahuoneella ikinä. ne kaikki muut on jo kerennyt tutustuu toisiinsa kun minä sairas vitun paska en pysty nauttimaan mistä mun pitäis
Voi, mutta ei ihan perinteisessä mielessä.
Vierailija kirjoitti:
sori mut oon nyt fuksi helsingin yliopistolla ja en käy luennoilla ja en käy edes opiskelijahuoneella ikinä. ne kaikki muut on jo kerennyt tutustuu toisiinsa kun minä sairas vitun paska en pysty nauttimaan mistä mun pitäis
Voimia sulle! Ja hei meihin vanehmpiinkin opiselijoihin voi tutustua. Sitä paitsi Helsingin yliopisto on niin iso laitos, ettei siellä millä ehdi tutustumaan kaikkiin; hyvin usein voi tehä uusia tuttavuuksia . Rohkeasti vain mukaan. Tuu vaikka vain joku päivä vain syömään... Se mikä tietysti huolettaa on, että jotta voisit säilyttää oikeutesi opinotukeen, niin sinun täytyisi saada lukuvuoden aikana tietty määrä opintoja kokoon.
Kaffepulla kirjoitti:
Olen itse tällainen. :(
kuka tahansa voi olla