Meillä menee lähes 900€/kk pelkästään ruokakauppaan
Paljon teillä menee rahaa? Minkä kokoinen perhe teillä on?
Meidän perheessä on 2 aikuista ja 2 lasta, eli ollaan ns. average perhe.
Just saatiin miehen kanssa laskelmat valmiiksi. Ruokakauppaan kuukaudessa meni vajaat 900€.
Alkoholiin oli kuukauden aikana mennyt 40€. Emme tupakoi.
Kommentit (27)
Meillä myös 2 aikuista, 2 lasta. Ruokakauppaan menee n. 350 € kuussa, mutta syödään ehkä parhaiten, mitä ikinä (ennen meni siis paljon enemmän). Olen tällä hetkellä itse paljon päiväsaikaan kotona, joten jää aikaa laittaa ruokaa pitkän kaavan mukaan, leipoa itse ja toisaalta myös kierrellä kauppoja tarjousten perässä. Jos olisin päivät töissä, kuten aiemmin, ruokaan menisi varmaan tuplasti rahaa.
Riippuu kuukaudesta ,1000-1200e. 5 henkinen perhe, lapset koulussa. Ostetaan kyllä olutta ja siideriäkin, mutta emme polta. Tykätään syödä hyvin, viime viikonloppuna mm lohipihvit, 1100g, kilohinta 40e.
Meillä menee yleensä noin 600 euroa, mutta ei sisällä alkoholia kun ne haetaan kerran vuodessa kertasatsina Virosta. Kaksi aikuista ja vauva. Vauvaan ja hänen tarvikkeisiin menee ehkä se 150 e ja aikuiset ruokailee 450 eurolla.
Tällä hetkellä mies ruokailee töissä mutta silloin kuin tehdään työpaikallekin eväät joka arkipäivä niin menee yhteensä varmaan 500 euroa aikuisten ruokaan kuussa.
Prismassa käydään ja tehdään yleensä vähintään 5 päivän ruokaostokset kerralla, jos sillä on tässä väliä. Bonuksia yms maksutapaetuja en ole huomioinut laskelmissa.
200-280e menee minulla, yksin asuvalla sinkulla, jolla on erityisruokavalio (ei oma valinta). Aivan liikaa, nyt kun en asu pyöräilymatkan päässä mistään halvemmasta kaupasta ja ostan lähes kaiken pikkukaupasta. Ennen meni 150-200e, silloin asuin Lidlin lähellä ja kävin kerran viikkoon Prismassa.
Keskimäärin aika lähellä 1000 €/kk. Asun yksin ja olen hyvätuloinen, joten en kierrä tarjoustuotteiden perässä ja ostan kaikkea mitä mieli tekee hintaa katsomatta. Onhan summa kieltämättä melko suuri yhdelle ihmiselle, mutta nautin hyvästä ruuasta ja juomasta eikä raha ole ongelma, joten olen tyytyväinen :)
Varmaan jotain nelisen sataa. Viikon ostokset yleensä 70-90 euroa ja siihen jotain pientä täydennystä päälle. Kaksi työssäkäyvää aikuista ja yksi vaippaikäinen.
Varmaan noin 500-600€. Kaksi aikuista, kolme lasta ja Lidl.