Olen 40v lapseton ja haluan vauvan
Vaikka tulisin nyt heti raskaaksi, ehdin täyttää 41v ennen synnytystä. Haluan teidän ymmärtävän pari asiaa:
- EN ole nyt vasta havahtunut siihen että lapsenhankinta-aika on loppumassa. En vain löytänyt sopivaa miestä aiemmin. KYLLÄ yritin löytää. En halua tehdä lasta ilman miestä.
 - Minä EN voinut tehdä lasta 20v, koska minulla EI ollut silloin vielä miestä. En ollut vielä edes harrastanut seksiä. Kaikki EIVÄT löydä kumppania jo yläasteella.
- Aloimme yrittämään vauvaa HETI kun aloimme seurustella. Vaikka meillä ei vieläkään ole vauvaa niin se EI tarkoita ettemmekö olisi YRITTÄNEET jo pitkään.
- Tiedän oikein hyvin kaikki riskit. Niitä EI tarvitse tulla kertomaan. EN pysty matkustamaan ajassa taaksepäin joten en voi niille riskeille mitään, joten ON TURHAA alkaa paasata niistä.
- En kerro kipeimpiä asioitani edes ystävilleni, joten sinäkään ET välttämättä TIEDÄ jos joku lähelläsi kärsii lapsettomuudesta tai on saanut useita keskenmenoja.
Kiitos!
Kommentit (34)
Minä en nyt kyllä oikein ymmärtänyt, että mitä se ap tänne tulee jankkaamaan asioitaan - ei lapsentekoon tai tekemättä jättämiseen tarvita Vauva av-palstan hyväksyntää! Ei kai se meidän vika ole, että ei ollut nuorena miestä tai seksiä tai lapsia ei saanut heti, kun sai seksiä tai ihan mitä nyt vaan....
Minä YMMÄRRÄN, että lapsia ei aina saa, kun HALUAA! Myös minulle käynyt niin, yritetty on, tutkittu on, keskenmenoja saatu, kumppaniakin vaihdettu ennen kuin luomusti sain lapsen 44 v.!
Nyt, kun MIEHEN olet saanut, niin onko ihan JÄRKEVÄÄ alkaa heti lasta yrittämään - siis oikeesti ihan vento vieraan kanssa?! Ettet vaan pettyisi....
Käyttäjä4259 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene ehdottomasti pikaisesti lääkärin pakeille. Hormonitasosi selvitetään ja siitä lähtee mahdolliset hedelmöityshoidot.
Oudon aggressiivinen sävy kyllä aloituksessasi. Maaninen tarve saada lapsi ei ole hyvä lähtökohta lapselle. Toisaalta tuntien palstan luonteen ymmärrän tietyt defenssit.
Hormonitasot on mitattu ja ovat ok. Aggressiivisuus johtuu siitä että joutuu vähän väliä puolustelemaan ja todistelemaan. Ja tänään on muutenkin huono päivä. Ei tehdä liian hätiköityjä etädiagnooseja, jookos kookos.
Ei tehdä myöskään liian hätäisiä yleistyksiä ja oletuksia, ja käyttäydytä niiden varjolla jo alustavasti agressiivisesti toisia kohtaan, jookos kookos.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä4259 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene ehdottomasti pikaisesti lääkärin pakeille. Hormonitasosi selvitetään ja siitä lähtee mahdolliset hedelmöityshoidot.
Oudon aggressiivinen sävy kyllä aloituksessasi. Maaninen tarve saada lapsi ei ole hyvä lähtökohta lapselle. Toisaalta tuntien palstan luonteen ymmärrän tietyt defenssit.
Hormonitasot on mitattu ja ovat ok. Aggressiivisuus johtuu siitä että joutuu vähän väliä puolustelemaan ja todistelemaan. Ja tänään on muutenkin huono päivä. Ei tehdä liian hätiköityjä etädiagnooseja, jookos kookos.
Ei tehdä myöskään liian hätäisiä yleistyksiä ja oletuksia, ja käyttäydytä niiden varjolla jo alustavasti agressiivisesti toisia kohtaan, jookos kookos.
Jos ei osunnut niin ehket kuulunut kohderyhmäänkään, miksi siis itse alat puolustelemaan. Eikä aloitus edes ole erityisen aggressiivinen, siinähän ei kirota tai haukuta. Siinä vain korostetaan avainsanoja. Rivien välistä ei kannata yrittää lukea.
Vaikuttaa siltä että on vielä yksi asia mikä olisi pitänyt kirjoittaa aloitukseen, kun se ei ole suurelle osalle selvä:
- Raskaaksi tuleminen ei ole sama asia kuin lapsen saaminen. Älkää automaattisesti olettako että minulla on vaikeuksia tulla raskaaksi! Toki ne neuvot stressistä ym ovat ihan hyviä myös _keskenmenojen_ välttämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peukut pystyyn, ap, että onnistaa.
Päinvastoin. Ap ei pärjää edes itsensä, saati muiden kanssa, joten miten hänestä tulisi edes suurinpiirtein hyvä äiti? Miten hänen mielenterveytensä kestäisi? Eivät ne lapset ole mitään palkintoja, jotka tullessaan tuovat loppuiäksi onnellisuuden ja rauhan. Ap varmaan uskoo, että kunhan hän vain raskautuisi, niin sen jälkeen elämä olisi pelkkää hyvyyttä ja hymyä, mutta eivät ne perustavanlaatuiset ongelmat katoa mihinkään valitettavasti. Vauva on nyt hirveä päähänpiintymä. Hoida ap pääsi kuntoon ennen tällaisia isoja asioita. Ei pahalla, vaan hyvällä.
Hyvät analyysit sä vedät aloittajasta hänen muutamien kommenttien perusteella. xD "Ei pärjää edes itsensä kanssa." "Pää ei kestä."
Mee hoitoon. xD
Käyttäjä4259 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä4259 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei osunnut niin ehket kuulunut kohderyhmäänkään, miksi siis itse alat puolustelemaan. Eikä aloitus edes ole erityisen aggressiivinen, siinähän ei kirota tai haukuta. Siinä vain korostetaan avainsanoja. Rivien välistä ei kannata yrittää lukea.
Hahaa! Vai aloitus ei ollut AGGRESSIIVINEN? No kyllä OLI. Ihmisillä vain ON TAPANA lukea rivien väleistä ja huomata jos joku HUUTAA! Eli jos ap olisi kirjoittanut aloituksensa ILMAN HUUTAMISTA, niin kommentointi olisi ollut varmasti positiivisempaa. Onneksi en ole ap:n kaveri, se olisi varmasti tuskaa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä4259 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä4259 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahaa! Vai aloitus ei ollut AGGRESSIIVINEN? No kyllä OLI. Ihmisillä vain ON TAPANA lukea rivien väleistä ja huomata jos joku HUUTAA! Eli jos ap olisi kirjoittanut aloituksensa ILMAN HUUTAMISTA, niin kommentointi olisi ollut varmasti positiivisempaa. Onneksi en ole ap:n kaveri, se olisi varmasti tuskaa.
Sinä tulkitset sen huutamiseksi, minä tarkoitin sen joksikin muuksi. Vastaanottajan tulkinta ei siis ole sama kuin lähettäjän lähettämä viesti. Mutta nyt alkaa riittää trollaajien kanssa viestittely, purkakaa pahoinvointianne välillä johonkin muuhun.
Hei, sä elät omaa elämääsi, josta et ole tilivelvollinen kellekään.
Toivottavasti pian tärppää!
Otappa nyt ihan rauhallisesti, menet miehesi kainaloon ja hengität ihan syvään.
Ei 40v vielä NIIN vanha ole, etteikö voisi tärpätä. Onnea ap:lle yrittämiseen!
Kaikki "lapset pitää hommat alle 25v!!!111" -mammat on näköjään kerääntyneet tänne haukkumaan kaikki, jotka ovat yli tuon maagisen iän saaneet jälkikasvua, älä välitä heistä :)
Vierailija kirjoitti:
YÖK, EN jaksanut EDES lukea jaaritteluasi. N42
Jos ei ole mitään kivaa tai kannustavaa sanottavaa, niin ei välttämättä tarvitse sanoa mitään.
Käyttäjä4259 kirjoitti:
Vaikuttaa siltä että on vielä yksi asia mikä olisi pitänyt kirjoittaa aloitukseen, kun se ei ole suurelle osalle selvä:
- Raskaaksi tuleminen ei ole sama asia kuin lapsen saaminen. Älkää automaattisesti olettako että minulla on vaikeuksia tulla raskaaksi! Toki ne neuvot stressistä ym ovat ihan hyviä myös _keskenmenojen_ välttämiseen.
Aijaha, eli me typerykset emme ymmärtäneet (vaikka ilmeisesti olisi pitänyt), että tulet helposti raskaaksi, mutta saat keskenmenoja.
Anteeksi, että yritin tsempata. Jotenkin myötätunto hitusen karisi.
T. 2&12
Käyttäjä4259 kirjoitti:
Vaikka tulisin nyt heti raskaaksi, ehdin täyttää 41v ennen synnytystä. Haluan teidän ymmärtävän pari asiaa:
- EN ole nyt vasta havahtunut siihen että lapsenhankinta-aika on loppumassa. En vain löytänyt sopivaa miestä aiemmin. KYLLÄ yritin löytää. En halua tehdä lasta ilman miestä.
- Minä EN voinut tehdä lasta 20v, koska minulla EI ollut silloin vielä miestä. En ollut vielä edes harrastanut seksiä. Kaikki EIVÄT löydä kumppania jo yläasteella.
- Aloimme yrittämään vauvaa HETI kun aloimme seurustella. Vaikka meillä ei vieläkään ole vauvaa niin se EI tarkoita ettemmekö olisi YRITTÄNEET jo pitkään.
- Tiedän oikein hyvin kaikki riskit. Niitä EI tarvitse tulla kertomaan. EN pysty matkustamaan ajassa taaksepäin joten en voi niille riskeille mitään, joten ON TURHAA alkaa paasata niistä.
- En kerro kipeimpiä asioitani edes ystävilleni, joten sinäkään ET välttämättä TIEDÄ jos joku lähelläsi kärsii lapsettomuudesta tai on saanut useita keskenmenoja.Kiitos!
Voisin auta sua jos vielä halusit lapsen.
Monet ovat tulleet raskaaksi kun ovat hyväksyneet tilanteensa ja lakanneet yrittämästä. Stressi vaikuttaa paljon ja saattaa jopa estää raskaaksitulemisen. Tosin ymmärrän että sinua suututtaa tilanteesi. Turha minun on täällä huudella, itse raskauduin ensi yrittämällä (ikää 25v). En siis tiedä miltä sinusta tuntuu. Mutta tsemppiä ja uskoa tulevaan!