Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekaluokkalaiselle olisi pitänyt varustaa kouluun erikeen hiihtovaatteet.

Vierailija
09.02.2017 |

Joo toppavaatteet ei ole parhaat hiihtovaatteet. Mutta pakkasta on -15. Ja lapsi on kauhea vilukissa.
Eikä toi ekaluokkalaisten hiihtovauhti nyt niin päätä huimaa, että kuuma tulisi tai olisi toppavaatteissa kauhean raskasta. En oiken tajunnut että millaiset hiihtovaatteet olisi pitänyt olla. Joku hieno tekninen puku? Ei meillä ole lapselle erikseen kun toppavaatteet ja sitten välikausivaatteet, joissa olisi jäänyt.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne hiihtovaatteet nyt tarkoittaa keliin sopivia vaatteita joissa voi hiihtää. Ei koulu mitään "oikeita" hiihtopukuja vaadi.

Vierailija
2/21 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sinne toppapuvun alle jättää vaan ihan ohuet vaatteet.

Tai sitten se välikausipuku on ok.

Tuo toppapuku"kielto" tulee opettajalta varmaan vaan sen kokemuksen pohjalta että moni lapsi on ihan hikinen ja väsynyt jos on liikaa päällä kun hiihdetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselle piti ostaa sukset. Kerran sillä oli ne jalassa siellä koulussa. Nykyään kyllä lautailee, kuopus taisi selvitä täysin hiihtämättä intinkin.

Vierailija
4/21 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän nyt syyllisty liikaan pilkunviilaukseen. Opettaja saattaa laittaa tuollaisen viestin, koska jotkut lapset käy koulussa tyyliin farkuissa ja hienoissa takeissa talvellakin. Viesti lienee kohdistunut heihin.

Meillä tuon ikäinen on aina hiihtänyt toppavaatteissa. Samoissa joissa käy koulua. Pyydetäänhän liikkatunneillekin erikseen liikkavaatteet - jotkut lapset käy koulussakin liikkatyyppisissä vaatteissa, jolloin he eivät niitä erikseen tarvitse. Toiset taas hyvin hienoissa vaatteissa - ja he ne erikseen tarvitsevat. Ei ole iso asia ymmärtää. Ei varmasti vaadita teknistä varustusta.

Vierailija
5/21 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveimpiä muistoja omilta kouluajoilta: mulle ei koskaan ostettu sopivia vaatteita liikuntatunteja varten. Joskus oli isoveljien vanhoja. Ei helvetti sitä häpeän määrää.

Vierailija
6/21 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut, jopa ekaluokkalaisetkin, tulevat kouluun villakangastakissa yms. hienosteluvaatteissa. Ehkä viesti oli kohdistettu heille.

Vierailija
7/21 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveimpiä muistoja omilta kouluajoilta: mulle ei koskaan ostettu sopivia vaatteita liikuntatunteja varten. Joskus oli isoveljien vanhoja. Ei helvetti sitä häpeän määrää.

Minä muistan vieläkin opettajan säälivän katseen kun yritin pysyä pystyssä äitini serkun vanhoissa ruosteisissa luistimissa. En ollut osannut edes pujotella nauhoja väkäsiin, tuo kun oli ihan ensimmäinen kerta kun ylipäätään olin luistelemassa.

Vierailija
8/21 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ne hiihtovaatteet nyt tarkoittaa keliin sopivia vaatteita joissa voi hiihtää. Ei koulu mitään "oikeita" hiihtopukuja vaadi.

No itseasiassa viesti ole että "toppavaatteet ei ole hiihtovaatteet"

Ja tiedossa oli että pakkasta on reippaasti.

Itse en noin kylmällä edes lähtisi hiihtämään, saati laittaisi jotain kevyempää päälle. Veikkaan että kaikilla lapsilla oli ne toppavaatteet.

Ap

Vierailija
9/21 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muistan vieläkin opettajan säälivän katseen kun yritin pysyä pystyssä äitini serkun vanhoissa ruosteisissa luistimissa. En ollut osannut edes pujotella nauhoja väkäsiin, tuo kun oli ihan ensimmäinen kerta kun ylipäätään olin luistelemassa.

Vierailija
10/21 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en noin kylmällä edes lähtisi hiihtämään, saati laittaisi jotain kevyempää päälle. Veikkaan että kaikilla lapsilla oli ne toppavaatteet.

Ap

No sitten oli kyllä outo viesti. Mun kolmasluokkalainen lähti tänään nimenomaan toppavaatteissa hiihtämään ja samaa oli muillakin päällä.

Ymmärtäin jos jossain hiihtoputkessa hiihdetään niin voi toppavaatteissa tulla kuuma, mutta ei tuolla ulkona pakkasessa ja tuulessa  noin pienet ehdi kovin hikiseksi tulla.

Vierailija
11/21 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Noin kylmällä voi ihan hyvin lähteä hiihtämään, kun hallitsee  kerrospukeutumisen. Hiihtäjän kuorivaatteiden tulee olla kehoa myötäileviä, sillä paksuissa toppavaatteissa on hankala hiihtää ja tärkein osa pukeutumista on alusasu. Alusasun ja kuorivaatteen väliin puetaan lämmittävä välikerros.

Vierailija
12/21 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Noin kylmällä voi ihan hyvin lähteä hiihtämään, kun hallitsee  kerrospukeutumisen. Hiihtäjän kuorivaatteiden tulee olla kehoa myötäileviä, sillä paksuissa toppavaatteissa on hankala hiihtää ja tärkein osa pukeutumista on alusasu. Alusasun ja kuorivaatteen väliin puetaan lämmittävä välikerros.

No joo jos kotoa suoraan lähtisi hiihtämään ja tulisi takaisin kotiin. Vaan kun pitää ajatella sitä että lapsi kävelee koulumatkat, käy välitunnilla ja istuu suurimman osan päivästä oppitunneilla. Ei siinä viitsi käydä kikkailemaan kerrospukeutumisella ja ohjeistaa lasta että muista nyt tämä sitten ja tämän otat pois. Lasta ei haittaa yhtään hiihtää ihan normi toppavaatteissa.

45min ehtivät kaikki laittaa suket jalkaan ja kiertää yhden pienen lenkin.

Vierailija
13/21 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin vienyt lapsen urheiluliikkeeseen ja ostanut sieltä vaatteet hänelle. Vaikka ollaan köyhiä niin pitää vaan nipistää jostain rahoista jos lapsi kerran tuollaiset vaatteet tarvitsee.

Vierailija
14/21 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin varmaan voi, mutta miksi pitää väkisin hirveillä pakkasilla? Miksei voi odottaa niitä lauhempia kelejä?  On oikeasti myös vaarana, että joku palelluttaa poskensa ym.

Vierailija
15/21 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin vienyt lapsen urheiluliikkeeseen ja ostanut sieltä vaatteet hänelle. Vaikka ollaan köyhiä niin pitää vaan nipistää jostain rahoista jos lapsi kerran tuollaiset vaatteet tarvitsee.

Yhtä hiihtotuntia varten? Ja ne ovat luultavasti ensi vuonna jo pieniä? Varmaan sille rahalle olisi parempaakin käyttöä, jos siitä on muutenkin pulaa..

Vierailija
16/21 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä etelässä lunta ei ole paljoa mitä hiihtää, ja jos varrotaan niitä lauhempia kelejä tyyliin mitä on ensi viikolle luvattu, niin +8, mitäs luulet latujen silloin olevan?

Vierailija
17/21 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä hiihtotuntia varten? Ja ne ovat luultavasti ensi vuonna jo pieniä? Varmaan sille rahalle olisi parempaakin käyttöä, jos siitä on muutenkin pulaa..

Meillä nyt hiihdetään muutenkin kuin vain koulussa mutta jos muilla kerran on hiihtovaatteet ja opettaja niitä pyytää niin sitten vaikka vain sitä kertaa varten. Voihan ne löytyä jostain alesta tai kirppikseltä tms. Alet, halpa kaupat ja kirppikset ekaksi pengon ja jos ei niitä löydy niin sitten urheilukauppa.

Vierailija
18/21 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oiken tajunnut että millaiset hiihtovaatteet olisi pitänyt olla. Joku hieno tekninen puku?

Tietysti ekaluokkalaiselle pitää ostaa joku hieno tekninen puku :-D Ei herranjumala koittakaa nyt äipät edes hieman käyttää järkeä tai kysykää vanhemmiltanne asioita.

Vierailija
19/21 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jännä, että muistit kertoa tämän osan viestistä vasta, kun sinun logiikkasi oli kyseenalaistettu :-D

Taisi tämä "toppavaatteet ei ole hiihtovaatteet" vain nyt äkkiä keksitty hätävalhe.

Vierailija
20/21 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jännä, että muistit kertoa tämän osan viestistä vasta, kun sinun logiikkasi oli kyseenalaistettu :-D

Taisi tämä "toppavaatteet ei ole hiihtovaatteet" vain nyt äkkiä keksitty hätävalhe.

No luule mitä luulet. Viestissähän luki että "joo toppavaatteet ei ole hiihtovaatteet" .

Ajattelin että ope ei niin helposti täältä itseään tunnista jos en tarkkaa lausetta laita. Meilläpäin ei ekaluokkalaiset pukeudu villakangastakkeihin joten ei tullut heti mieleen, että joku ajattelee viestin koskeneen sellaiseen pukeutumiseen puuttumista.

Ihan oikeasti minä eilen mietin että mitä lapsi laittaa päälle, jos toppavaatteita ei saa laittaa. Välikausi vaatteet runsaalla kerrospukeutumisella on sama asia kun toppavaatteet kevyellä aluspukeutumisella.

Tekninen hiihtopuku nyt oli vaan heitto, mutta kyllä mulle vähän tuli sellainen olo että normaalit ulkoiluvaatteet ei kelpaa hiihtoon. Ymmärtäisin viestin jos liikuttaisiin siellä Muutaman pakkasasteen paikkeilla.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi