Syön liian vähän!!!
Mulla ongelmana tuo eli huomaamattani syön aivan liian vähän. Tämäkin päivä mennyt kahvilla, parilla hedelmällä ja karjiksilla. Tavallaan ruokahalua mulla on, mutta en vaan muista syödä, kun ei ole nälkä! Eilinenkin meni runebergintortulla ja kasvispaistoksella, nyt kun mietin. Pitää varmaan tehdä joku ruokalista, jonka mukaan on elettävä! Jotenkin lomilla ja vapaapäivinä muistan syödä, mutta työpäivinä jolloin on harrastuksiakin niin en vaan tajua. Voiko nälän tunteen puuttuminen olla oire jostakin???
Kommentit (2)
Joskus verensokeri laskee liian alas & heikotus, tärinä ym. muistuttaa syömisestä. Hoikka olen aina ollut ( jotain 172 cm, 52 kg ) mutta mitään syömishäiriötä tms. ei ole kuitenkaan. Ruokahalu mulla herää sitten kun alan syömään, voin syödä paljonkin kerralla ja herkkuja päälle ym. Ehkä olen aina ollut vähän tällainen, nyt vanhempana vaan korostuneemmin. Jano mulla taas on ihan normaalisti, mutta sillonkin juon paljon kerralla!
Onko syömisesi ollut tuollaista kauankin, ja onko se aina tuollaista vai syötkö välillä paljon?
Jos ei pitkään aikaan syö juurikaan, niin elimistö tottuu siihen. Ite oon normaalisti aika ahmatti, mutta joskus esim. nuukaillessa tai keskittyessä johonkin uuteen asiaan muutamaksi päiväksi syöminen on vain "unohtunut" ja keho mennyt johonkin tilaan, jossa nälkää ei tunne. Se on kyllä mennyt aina ohi, ja jossain vaiheessa on taas ruoka ja herkut maistuneet... Menen vaikka tuollaisen nälättömän jakson jälkeen pizzeriaan, niin se laukaisee taas normaalin ruokahaluni seuraavillekin päiville.
Onko tuosta ollut sinulle harmia, oletko alipainoinen tms.?