Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsesi koulumatka ja vietkö hänet?

Vierailija
08.02.2017 |

Jos on esim -25 astetta pakkasta, niin vietkö autolla jos on pidempi matka?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4 km. Kun bussiyhtiö fuusioitui HSL:ään, bussi ei aina kulje, vuoroja jää ajamatta. Siksipä mieheni 'vahtii', kulkeeko bussi - jos ei, vie autolla oman ja 3 muuta muksua bussipysäkiltä kouluun.

Vierailija
2/23 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,2 km. Ei viedä autolla, kun ei sellaista omisteta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kilsaa ja 13 kilsaa. Vaihtelee.

Vierailija
4/23 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1km, viedään aamulla samalla kun mennään itsekin töihin tai asioille.

Vierailija
5/23 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 km, vien aamulla ja kotiin tulevat kyydissäni töiden jälkeen. Uskomatonta on se, että jos menisivät lähikouluun 6 km päähän, niin koulupäivänsä olisivat yhtä pitkiä kuin nyt, aikaa kuluisi bussissa istumiseen tuntitolkulla.

Vierailija
6/23 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu 20km. Menee linja-autolla.

Vierailija
7/23 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kilsaa ja koulutaksilla kulkee.

8/23 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 metriä ja 1,4 km

Molempiin kouluihin kävelevät.

Autolla matkat olisivat 450 m ja 1,6 km.

Vierailija
9/23 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 km. Vien, jos menee kahdeksaksi, koska silloin se sopii aikatauluihini.

Pakkanen yms ei vaikuta, ellei sitten olisi joku sellainen tilanne, että joukkoliikenne olisi totaalisekaisin.

Vierailija
10/23 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,5 km ja pääasiassa kulkee pyörällä vitosluokkalainen. Autoa ei ole. Kyllä tuo on tällä viikollakin on pyörällä mennyt pakkasista huolimatta.

Vierailija
11/23 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2km,kävelee itse kouluun. Ei viedä autolla vaikka taivaalta sataisi sammakoita,kun ei autoa omisteta.

Vierailija
12/23 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien nykyään aina muutenkin. En uskalla antaa enää tyttöjen kulkea tuolla yksinään kun on aika turvattomaksi mennyt.

Vierailija
13/23 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 km. Hänellä on bussikortti, koska harvoin menemme yhtä aikaa. Joskus menemme yhdessä kaupungin keskustaan ja hän kävelee siitä loput pari kilometriä koululleen. Minä jatkan aivan toiseen suuntaan.

Peruskoulutusens käveli tai pyöräili 4km koulumatkan. Joskus satuimme yhtä aikaa matkaan, silloin toki pääsi kyytiin.

Poika ihmettelee vähän kuinka laiskoja ikäkaverit ovat kävelemään.

Vierailija
14/23 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3,5 km ja pääasiassa kulkee pyörällä vitosluokkalainen. Autoa ei ole. Kyllä tuo on tällä viikollakin on pyörällä mennyt pakkasista huolimatta.

Bussilippua en periaattesta osta koska koulumatkoilla tulee se päivän liikuntatarve hoidettua. Hyvässä kunnossa onkin tyttö.

Vierailija
15/23 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3.5 km, vien klo 8-aamuina. Bussilla 9-aamuina.Tulee koulusta bussilla.

Vierailija
16/23 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3.5 km, vien klo 8-aamuina. Bussilla 9-aamuina.Tulee koulusta bussilla.

Miinustaja- sinulle varmaan sopisi paremminn, että tyttäreni kävelisi tai pyöräilisi kouluun. Minulle se ei käy. Vaarallinen reitti kouluun rekkojen takia. Olen onnekas, että minulla on joustava työ ja voin työmatkallani viedä tytön omalla autollani. Jos jään työttömäksi minulla on aikaa pyöräillä hänen seuranaan koulumatkat

Vierailija
17/23 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama mitä täällä kukakin alapeukuttaa, minä vien lapseni kouluun kun menen itsekin samaan aikaan autolla töihin, ihan sama oli sitten kuinka lyhyt koulumatka tahansa.

Vierailija
18/23 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 m. En vie, todellakaan.

Vierailija
19/23 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 4 km. Kun bussiyhtiö fuusioitui HSL:ään, bussi ei aina kulje, vuoroja jää ajamatta. Siksipä mieheni 'vahtii', kulkeeko bussi - jos ei, vie autolla oman ja 3 muuta muksua bussipysäkiltä kouluun.

Ei pienille koululaisille kuulu maksuton koulukuljetus, jos matka on yli 3 km?

Silloin se on koulutoimisto, joka järjestää taksin hakemaan, jos se bussivuoro ei kulje.

Mahdoton ajatuskin kuljettaa, jos kotona on muita pieniä lapsia, vaikka olisikin auto ja ajokortti. Ei pientä vauvaa pakata pakkasella autoon isomman sisaruksen kouluunvientiä varten.

Vierailija
20/23 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vien nykyään aina muutenkin. En uskalla antaa enää tyttöjen kulkea tuolla yksinään kun on aika turvattomaksi mennyt.

Missä te saitte? Aleppossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä