Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä valtava hiustenlähtö voi johtua?

Vierailija
08.02.2017 |

Yhtäkkiä viime syksynä alkoi hiuksia tippua. Pestessä voin vetää tupon päästäni, tyynyliinalla hiuksia aamulla. Mitään erityisiä muutoksia ei ole ollut elämässä tai elintavoissa. Runsas vuosi sitten oli masennusta johon kylläkin kokeilin useampaa lääkettä. Syksytä lähtien suönyt sitalopraamia. Voisiko se vaikuttaa? Vuosia sitten oli sama lääke, ei lähtenyt hiuksia. Kilpirauhasen vajis ollut 15v mutta tähän asti hiukset ovat olleet runsaat. Ikävä vaiva.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä kilpparin vajis voi vaikuttaa että lääkkeet. Itse söin masennukseen jonkin aikaa Voxra nimistä lääkettä ja ihmettelin miten minulle, ennen tuuheahiuksisella naiselle, alkoi päälaelle tulla ihan miestyyppinen kalju läntti. Hiukset myös haalistuivat väriltään. Psykiatri ei myöntänyt että lääkkeellä voisi oll atällainen sivuvaikutus, mutta netistä löytyi aiheesta vaikka kuinka paljon kokemuksia. Kun lopetin lääkkeen, hiukset palasivat vähitellen ennalleen. 

Vierailija
2/9 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin säikähdin omien hiuksien lähtöä. Nyt pari kuukautta myöhemmin pää täynnä "pikkuhiusta", eli hiukset lähti vain uusiutumaan. Luulin jo kaljuuntuvani. Sopisiko ajallisesti hiusten uusiutumiseksi? Eikö hiukset uusi 7-8 vuoden välein?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten usein kilpirauhasarvoja seurataan? Jos menee liikatoiminnan puolelle, niin hiukset saattaa lähteä. Ei kuulune masennuslääkkeiden ainakaan yleisimpiin haittavaikutuksiin.

Vierailija
4/9 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxraa söin minäkin muutamia kuukausia. Viime syksynä tosin. Mutta oihan tulla viiveellä. Kilppariarvoja käyn tsekkaamassa puolen vuoden välein ja ovat olleet vakaat viime vuodet. Ap

Vierailija
5/9 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla esiintyy myös ihan iän mukanaan tuomaa hiustenlähtöä, kuten miehillä. Naisilla tukka harvenee yleensä kauttaaltaan. Jos kilpparilääkityksesi on kunnossa ja syöt suunnilleen normaalisti, hiustenlähtöön ei valitettavasti välttämättä ole sen erikoisempaa syytä. Voit kokeilla esim rogainea tai biotiinia. Vain ensimmäisellä vaikuttavan aineen on kiistatta voitu todistaa joillakin pysäyttävän hiustenlähdön.

Vierailija
6/9 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi ja kilpirauhasen vajaatoiminta ovat mahdollisia syitä. Myös se että rasitat hiuksiasi liikaa erilaisilla käsittelyillä kuten liiallisella harjaamisella tai tiukoilla poninhännillä voi aiheuttaa hiustenlähtöä ja jopa pysyvääkin. Myös eri inflammaatiot tai miestyyppinen kaljuuntuminen on mahdollinen.

Vierailija
7/9 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksia lähtee runsaammin aina n. 4 kk kuluttua raskauden päättymisestä.

Muita mahdollisia syitä:

Muu hormonaalinen muutos.

Vääränlainen hiustenpesu/hoitoaine.

Liian tiheä (tai harva) pesuväli.

Sairaus tai lääkitys

Ongelmia ruoansulatuksessa.

Vierailija
8/9 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti myös, mutta loppui Thyroxinin myötä 3 vuotta sitten.

Nyt lähtenyt taas tosi kauan ja paljon. Shampoossa ei ole pahemmin mitään ylimääräistä ja hoitsikkakin tarkoin valittu.

Lopetin hiuslakan ja jopa muotovaahdon käytön ja venytin pesuja 2-3 kertaan viikossa.

Syön kalkkia, magnesiumia, sinkkiä, b-vitamiinia. Sellaista biotiinia en ole löytänyt, jolle en olisi allerginen.

Käytän hyviä rasvoja, juon vettä ja harrastan liikuntaa sekä hieron aina välillä päänahkaani.

Silti mun hiukset ponihännällä on mun sormen paksuiset. Ovat myös lasiset ja erittäin hauraat.

Pituuttakaan ei tule eli vaikka lisää hiuksia selvästi tulee, olkapäiltä pidemmäksi ei ole hiukset kasvaneet.

Vierailija
9/9 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös raudanpuute voi olla yksi syy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi