Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei HELVETTI! Taas teki ryhmä oharit!

Vierailija
08.02.2017 |

Tehdään yhdellä kurssilla ryhmätyötä ja toimin tällä kertaa ryhmän puheenjohtajana. Täksi päiväksi ajattelin pitää palaverin klo. 11 ja varasin siihen kirjastosta ryhmähuoneen ja kaikkea.
Mutta neljän hengen ryhmästä yksikään ei saapunut paikalle. Viisi yli 11:10 poistuin paikalta, peruin varauksen ja lähdin yliopiston ruokalaan. Ja siellähän kaksi näistä kolmesta muusta sankareista istuu syömässä. Kysyin niltä jos ne muisti palaverin mutta ne vastaa vaan että pitää syödä.
Siis ensin kieltäydytään tulemasta yliopistolle ennen kymmentäaamupäivällä ja sitten luistetaan noin törkeän tekosyyn nojalla pakollisista palavereistä. Ryhmätyö tällaisen ryhmän kanssa ei ole helppoa. Sanokaa te mitä seuraavaksi teen.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin toimita, vaan sovitte ajankohdan yhdessä. Kukaan ei ruoka/lounastunnilla tee töitä, ei työelämässäkään kokouksia pidetä lounasaikaan.

Vierailija
2/20 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noin toimita, vaan sovitte ajankohdan yhdessä. Kukaan ei ruoka/lounastunnilla tee töitä, ei työelämässäkään kokouksia pidetä lounasaikaan.

Paitsi että lounas olisi tuon logiikan mukaan välillä 11-19. Kyllä syödä ehtii muutenkin kun heti ensimmäisen tilaisuuden tullen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs vain pidetään. Ja porukan lounasajat muutenkin vaihtelevat välillä 10:30-13:00.

Vierailija
4/20 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs vain pidetään. Ja porukan lounasajat muutenkin vaihtelevat välillä 10:30-13:00.

Ja tuon takia määrään itse ajat omalla vuorolla. Muuten olisin järjestänyt kokouksen 8:00 mutta en olisi saanut siihen aikaan ryhmähuonetta kirjastosta.

Vierailija
5/20 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää ryhmätöitä enemmän netissä. Vasta tuotokset paperille vaiheessa tapaamiset. Itse en ainakaan ajele 2h matkaa huvikseen jonkun ryhmätyön takia, ellei samana päivänä ole muutenkin koulua. Käytetään googlen työkaluja, fb:n ryhmäkeskustelua jne.

Vierailija
6/20 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierailija kirjoitti:

Tehkää ryhmätöitä enemmän netissä. Vasta tuotokset paperille vaiheessa tapaamiset. Itse en ainakaan ajele 2h matkaa huvikseen jonkun ryhmätyön takia, ellei samana päivänä ole muutenkin koulua. Käytetään googlen työkaluja, fb:n ryhmäkeskustelua jne.

Jokainen valitsee itse asuinpaikkansa ja kulkuvälineensä ja myös vastaa niistä valinnoista. Ei olla käyttämässä nettiä tai googlea enkä ole aikeissa kuulua facebookiin.

(Ja sitäpaitsi noi palaverit on meillä pakollisia)

Vierailija
7/20 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ajattele pitää vaan sovi aika niin, että se sopii kaikille. 

Vierailija
8/20 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vierailija kirjoitti:

Jokainen valitsee itse asuinpaikkansa ja kulkuvälineensä ja myös vastaa niistä valinnoista. Ei olla käyttämässä nettiä tai googlea enkä ole aikeissa kuulua facebookiin.

(Ja sitäpaitsi noi palaverit on meillä pakollisia)

Itse en voinut muuttaa opiskelupaikkakunnalle, vaikka se olisi paljon helpottanutkin. Miehen työ täällä, joka ei ole edes isoin ongelma. Lapselle taisteltiin vuosia pienryhmäpaikkaa koulusta ja toimintaterapiajaksoa, ei sellaisia tuosta noin vaan saa uudessa asuinkunnassa järjestettyä vain siksi, että on koulun perässä halunnut muuttaa. Parhaimmillaan olen joutunut ottamaan lapsen mukaan kouluun, kun on vaihdeltu systeemejä lyhyellä varoitusajalla. Minä olen lapseeni tottunut, mutta muille opiskelijoille se saattaa olla liian häiritsevää, vaikka hiljainen lapsi onkin.

Vierailija
9/20 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä todellisuudessa sinä elät? Ihan oikeasti joskus on päiviä, jolloin on pakko käydä hyvin pikaisesti syömässä klo 10.30 että ehtii klo 11 alkavaan palaveriin ja joskus taas joutuu palavereiden takia sinnittelemään yhteen asti ennen kuin pääsee syömään.

Vierailija
10/20 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies kirjoitti:

Älä ajattele pitää vaan sovi aika niin, että se sopii kaikille. 

Kaikilla on yleensä aina jotain menoja eikä kukaan jaksa herätä aamulla. Siksi on melkein pakko ottaa vähän tylymmät keinot käyttöön.

Vierailija
11/20 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä todellisuudessa sinä elät? Ihan oikeasti joskus on päiviä, jolloin on pakko käydä hyvin pikaisesti syömässä klo 10.30 että ehtii klo 11 alkavaan palaveriin ja joskus taas joutuu palavereiden takia sinnittelemään yhteen asti ennen kuin pääsee syömään.

Jos ei voi odottaa ruokailua kahta tuntia niin oikea paikka on YTHS:n lääkärivastaanotto.

Vierailija
12/20 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mulla ratkaisua, mutta tunnen ap tuskasi. Opiskeluissa on nykyään aivan liikaa näitä ryhmätöitä, kun ottaa huomioon, ettei läheskään kaikilla ole alkeellisimpiakaan edellytyksiä niiden hoitamiseen. Siinä ei sitten tunnollisella ihmisellä ole hirveästi vaihtoehtoja. Joko teet itse ja annat muille aiheetonta hyvitystä tai sitten kärsit ryhmän mukana. Molempi pahempi.

Vierailija
13/20 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei voi odottaa ruokailua kahta tuntia niin oikea paikka on YTHS:n lääkärivastaanotto.

Tuskin. Työläisenä ei ole asiaa opiskelijaterveydenhuoltoon.  Ja terve olen, en vaan jaksa syömättä n. puoli seitsemästä yhteen asti.

Miksihän edes vaivauduin vastaamaan tähän...

-9

Vierailija
14/20 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä todellisuudessa. Kukaan ei tee töitä lounastauolla, ja kyllä meillä on lounas klo 12-13, iltapäivällä taas joudaan kahvia klo 14.00 alkaen, aamusta aamukahvi klo 9.00- noihin aikoihin ei kokousta pidetä, näin julkishallinnossa.

Vierailija
15/20 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

joudaan eli juodaan kahvia..

Vierailija
16/20 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on tunnin ruokatunti, ja siitä ei kukaan tingi. Miksi ap et sovi klo 14.30 tai klo 15.00, kukaan aamusta halua kokoontua. Lounasaika on myös ehdoton NO.

Vierailija
17/20 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä on tunnin ruokatunti, ja siitä ei kukaan tingi. Miksi ap et sovi klo 14.30 tai klo 15.00, kukaan aamusta halua kokoontua. Lounasaika on myös ehdoton NO.

Luennot on yleensä iltapäivällä. Aamupäivällä ja aamulla on helpompi löytää yhteisiä aikoja.

Vierailija
18/20 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä todellisuudessa. Kukaan ei tee töitä lounastauolla, ja kyllä meillä on lounas klo 12-13, iltapäivällä taas joudaan kahvia klo 14.00 alkaen, aamusta aamukahvi klo 9.00- noihin aikoihin ei kokousta pidetä, näin julkishallinnossa.

Höpöhöpö. KOnsulttina joudun sopimaan paljon palavereja julkishallinnon edustajien kanssa ja ko. henkilöt tulevat kokouksiin ihan mihin aikaan vain kunhan ei ole muita päällekäisiä kokouksia. Todella joustavia yleensä.  Näin pk-seudulla ainakin.

Vierailija
19/20 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi monesti amiksessa niin, että annoin päällepäsmäreiden valita tehtävänsä ensin ja olisin sitten tehnyt jäljelle jäävät hommat, jos jotain olis jäänyt jäljelle, mutta eipä jäänyt, joten istuin vain hiljaa vieressä kun muut teki ryhmätyön. Olin tuolloin masentunut enkä vaan jaksanut pitää puoliani kiljukauloja vastaan.

Vihasin ryhmätöitä ja vihaan edelleenkin, tietysti töissä tehdään hommia tiiminä, mutta joskus kun on näitä "yhteishengenkohottamisdiibadaapa-tehtäviä", niin ne on just sellaisia kuin ryhmätyöt amiksessa.

Vierailija
20/20 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ruoka/lounastunnilla tee töitä, ei työelämässäkään kokouksia pidetä lounasaikaan.

Kyllä vaan pidetään, aika monessakin työpaikassa. Monessa paikassa jopa hoidetaan lounas ja palaveri samaan aikaan. Työnteko on niin hektistä nykyään, että kaikki kikat on otettu jo käyttöön.