en ikinä ohjaisi lapsiani yliopistolle
oma perhe akateeminen tausta, isä pappi ja äiti opettaja ja akateemisuutta arvostettin hirveästi jopa niin että duunareita halveksuttiin tyhminä vaikka mutsi selkeästi uskova ja isä pappi
itse meinasin etten mee lukioon mutta mutsi painosti, musa kiinnosti vain. Sitten menin yliopistoon ja tulin uskoon, siellä meni kuitenin turhuuden markkinoilla haahuillessa 7 vuotta ja luin historiaa, valmistuin lähinnä työttömäksi
ollut ala asteen opena pari vuotta ja muita paskahommia lisäksi lähinnä työtön, ja nyt luin toisen tutkinnan 2 vuodessa huvikseen, sitäkin vanhemmat hehkuttavat että ompa hieno ja odottavat että rupeisin papiksi kuten pikkuveli
en todellakaan rupea täälaiseen liberaalikirkkoon jossa ei ole mitään järkeä enää ja homoutta siunataan
akateemisuus oli minun kannalta ihan hukka-aikaa, itse kaipaan vain fyysistä työtä, olihan se hauska olla boheemina nuorena ja harrastella kaikkea ja olla vapaa, mutta kaikki akateeminenn jargoni ja turhat kirjat täyttä humpuuqia, sivistys ihan turhaa, kirjoilla ja tiedolla ei tee mitään
itse en ohjaisi omia lapsia akateemisuuteen lainkaan, vaan muusikkorentuiksi ja tai kokiksi tai muuksi fyysiseen uuniin vaikka kirvesmieheksi tai lähetysaarnaajiski
akateemisuus ei merkitse mitään, turhua ihmisiä turhaa ylpeyttä roskaa ja ylpeyttä
Kommentit (12)
Ei lapsia tarvitse mihinkään ohjatakaan. He tekevät itse päätöksensä ja vanhemmat tukevat heitä siinä.
Fyysinen työ = ammattiurheilija, kilpailutulokset kaiken A ja O
ajattele jos omasta tyttärestä tulisikin feministitutkija tai naispappi, olisi kaikki pilalla
eikä olisikaan esim rock muusikko taiteilija tai opettaja tai edes simpanssien kouluttaja
Rahan vuoksi ei meidänkään lapsen tarvitse yliopistoon mennä, mutta toivoisin hänen maailmansa ja maailmankäsityksensä aukeavan kuten tiedon edessä parhaimmillaan tapahtuu. Alansa valitkoon itse onhan noita tieteitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsia tarvitse mihinkään ohjatakaan. He tekevät itse päätöksensä ja vanhemmat tukevat heitä siinä.
"Nii, musta tulee ManUn hyökkääjä" "ja mä elätän itseni mallintöillä!" Juuuh...
Aha. Mun lapset saa itse valita mitä lähtevät opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ai?
Entäs ne lapset, jotka haluaa kokeilla päihteitä vaikka tietääkseen? Ihan mitä vaan.
Kai niitä nyt pikkusen ohjaillaan? Niissä opintojutuissakin?
Pitäis ainakin. Ees pikkusen.
Ai hitto, ja minä luulin olevani huono humanisti. Arvostan kuitenkin kirjoja ja tietoa, siitäkin huolimatta, että myös duunariammatti löytyy.
en ole lukenut yhtään romaania senjälkeen kun menin yliopistolle ....eli 25 vuoteen
tv ap
kahden maisterin mies
Sanoisin, että ohjata yliopistoon. Viittaa siten enemmän opinahjoon. Yliopistolle viittaa taas itse rakennukseen.
Kyllä akateemistakin työtä arvostetaan ja se on arvokasta ja tärkeää myös. Tärkeää, että tulee opettajia ja lääkäreitä ja lakimiehiä yms
Kirkko on ihan liian liberaali. Aivan piloilla täysin.