Haiseva lääkäri
Onko kukaan koskaan ollut haisevan tai likaisen lääkärin vastaanotolla? Mitä teitte tai sanoitteko mitään?
Kommentit (16)
Joo, yhden röökinpolttajan. Se kävi ulkona sauhuttelemassa ja tuli sieltä työhuoneeseen hirveä lemuvana perässä. Ei varmaan edes pessyt käsiään.
Näillä varmaan työvaatteet pestään pesulassa.
Kauan sitten työterveyslääkäri epäili, että minua saattaisi vaivata burnout (joka oli juuri tullut muotiin), ja lähetti minut muodon vuoksi psykiatrille, jolle piti varata kaksi käyntikertaa. Psykiatri oli myöhässä vastaanotoltaan. Hän oli keski-iän ylittänyt lyhyt, hyvin lihava, rasvatukkainen mies, jonka vaalean kesäpuvun olkapäässä oli iso rasvatahra ja vatsan kohdalla oleva nappi oli singahtamaisillaan vapauteen. Tämän lisäksi psykiatri puhui koko istunnon ajan ihan omia juttujaan ja minä vain kiltisti odottelin suunvuoroa. En peruuttanut enkä ilmoittanut, etten tule jälkimmäiseen istuntoon. Sai psykiatri istua ja puhua itsekseen, kun siitä niin tykkäsi.
En. Ja jos sellaiseen törmäisin, en menis toista kertaa tuollaisen lääkärin vastaanotolle.
Lisäksi valittaisin yleisön osastolla alueen lehdissä, lääkärin epähygieenisyydestä ja tupakan, sekä mahdollisen vanhan viinan hajusta.
Lähes kaikki terveyskeskukset ovat jo savuttomia, eli työaikana ei saa polttaa.
Yksityisen puolen käytännöistä en tiedä, mutta luulen samoin olevan sielläkin.
Savuttomuus on yleistä nykyisin useimmilla työpaikoilla.
Aiemmin partavesiä ja parfyymejä käytettiin enemmänkin, nyt vähän rauhoittunut.