Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko sekoamassa? Käyttäydyn todella oudosti.. :/

Vierailija
07.02.2017 |

Mielialani on vaihdellut laidasta laitaan.
Ahdistaa, pelottaa, ärsyttää. Sitten saatan olla yhtä hymyä ja nauraa päänsisäisille jutuilleni.
Mieleni käy todella todella ylikierroksilla.
Ajattelen tosi nopeasti, montaa asiaa yhtä aikaa. Kuvittelen asioita jotka eivät ole edes totta. Nauran omille ajatuksille kun mietin mitä voisi tapahtua.
Alan hymyilemään ja kohta olen todella ärsyyntynyt kun mietin jotain muuta asiaa jota ei myöskään todennäköisesti tapahdu.
Luulen, että ihmiset inhoavat minua. Koko ajan yritän lukea ja katsoa toisten käyttäytymistä minuun. Se on itseasiassa ollut pitkään.
Kuvittelen päässäni kaikenlaista ja joskus jopa olen luullut, että puhelintani vakoillaan. Työnantajani lukevat viestejäni jotenkin?
No olen kuitenkin järjissäni. Mieleni käy vain todella ylikierroksilla ja ajatukset valskaavat yli.
Rsuhotun vain kun olen seurassa ja keskityn seurustelemaan ihmisten kanssa tai jos keskityn ihan täysillä johonkin pakolliseen esim työhön.
Muuten en kyllä pysty keskittymään täysin. Siis yksin ollessani. Täytyy tehdä miljoona asiaa samaan aikaan enkä oikeastaan saa mitään aikaiseksi.
Jään makaamaan ja ajatuskset eivät rauhoitu. Koko ajan sata asiaa mielessä.

Olen hyvin väsynyt ja jotenkin hajamielinen. Muisti on mennyttä ja masentaa.
Koko ajan suuria tunne skaaloja.

Olen lapsena traumasoitunut pahasti ja jäänyt vaille turvallista kotia, olen riippuvainen monista asioista. En huumeista kuitenkaa ole koskaan ollut saatika käyttänyt.
En ajattele järjellä mitä teen jos riippuvuudet valtaa. Ne ovat pakokeinoja ja myöhemmin masennun.

Nyt on pari päivää ollut todella sekavaa
Pää tuntuu painavan, jotain ihme painetta päässä. Kehoni tuntuu olevan jotenkin irrallaan. Väsyttää.
Ajatukset juoksee pahemmin kuin koskaan. Masentaa mutta toisinaan naurattaa. Omat mielikuvat.
Tuntuu että sekoan.

Tuskin olen psykoosissa. Koska ymmärrän itse käyttäytyväni oudosti.
Olen stressaantunut ja yksinäinen.
Siitäkö tämä johtuu?

Jotenkin yritän rauhoitella itseäni usein ja kuitenkin kohta ajatukset taas pomppii ja vie minut ihan ihmeellisiin juttuihin ja mietin, että mitä helvettiä.
Ja toistuu ja toistuu..

Nämä pari päivää olen melkein töissä sanonut, että soittakaa kohta ambulanssi. Olen varmaan sekoamassa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kuvailemasi osuu täysin minuun, kun olen tosi stressaantunut ja kun se on jatkunut pitkään. Eli siis kannattaisi etsiä joku apu stressiin? En kyllä tiedä mikä

Vierailija
2/10 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan luonnollista jos sinulla on käsittelemätön, huono menneisyys. Masennusta ja psykoottista oireilua voi esiintyä vaikka et olisikaan psykoosissa. Yritä saada apua terveyskeskuksesta? Yritä löytää keinoja rentoutua ja rauhoittaa mielesi. Minulla joskus auttavat vähän metsä, kylpy, musiikki ja kissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaninen vaihe.

Vierailija
4/10 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimakas ahdistus ja posttraumaattinen stressireaktio. Esim mielenterveystoimiston akuuttityöryhmässä osataan varmasti auttaa, habki itsellesi apua heti huomenna, siitä se elämä pikkuhiljaa alkaa setviytymään. Itellä samaa kaheksan vuotta sitten, nelisen vuotta terapiaa ja olen kuin uusi.

Vierailija
5/10 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

Olen kyllä aloittamassa juuri terapian.

Ap

Vierailija
6/10 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
7/10 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut samanlaista vastoinkäymisten aiheutettua enemmän stressiä kuin oikein pystyin kestämään. Diagnooseja oli masennus ja posttraumaattinen stressioireyhtymä. En seonnut "lopullisesti", vaikka tuntui ettei se kovin kaukana käynyt. Aika auttoi ja avun hakeminen (terapia). Tsemppiä hoitoosi!

Vierailija
8/10 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla käy tuota jos oon syönyt liian vähän ja nukkunut huonosti ja jos olen viettänyt liikaa yksin tai ns liian rutinoitunut -eli elämä on mennyt niin että jokainen päivä on vähän samanlainen. Eli jos haluaa näitä "tylsiä" ohjeita niin ensiksikin pue päälle ja mene lenkille. Rasita kroppaasi kunnolla sillä aivosi piristyvät siinä. Syö hyvin ja nuku sitten kunnolla illalla ja ota vaikka luontaista melatoniinia avuksi. Sitten muutenkin mene pois kotoa äläkä toista sitä elämää liikaa jota elänyt nyt. Eli kun tulet töistä, niin jos tapanasi käydä vaikka kaupassa ja sitten kotiin ja olla siellä koko loppuilta niin mene vaikka leffateatteriin leffaan tai tee jotain mitä et yleensä tee ja mielellään siis pois kotoa. Ja jos sinullakin on joku tuttu niin käy hänen luonaan jne.

Se myös jos on jotain stressaavaa eikö ole kavereita joille puhua ja purkaa ajatuksia niin saa olon tuollaiseksi.

T. Teksti oli aivan kuin minulta muutamia vuosia sitten

Suurin tekijä minusta tässä on juuri tuo viimeinen, eli vietät liikaa aikaa yksin.

Vierailija
9/10 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
10/10 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh kun totea että ettei tulee enään sitä niin en vältämättä ääniä mutta kuulen että joku ihminen sanoo että tippuu tai se tippuu ja vielä rajusti enkä tykkää siitä sanasta yhtään kaikki täällä uudessa kodissa sano joskus että hinnat tippuu rajusti tai sanoo minä tiputan rajusti en halua että kukaan ei saa sitä sanoa luulin tekeväni profiittia kun ostin timantti pick axe niin en tehny yhtään voittoa vain tappioo pelkästään ggrowtopiassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi